برنامه یاد بعضی نفرات
 
پس از انتشار در فضای مجازی
نماهنگ «دهه هشتادیا» خبرساز شد
موسیقی ما نماهنگ «دهه هشتادیا» جدیدترین اثر موسسه «مأوا» با اجرای گروه سرود «وصال» از سایت «موسیقی ما» منتشر شد. این نماهنگ به تازگی در فضای مجازی منتشر شده و اخیراً هم پخش آن از تلویزیون آغاز شده است. ترانه دهه هشتادیا توسط «سعید پاشازاده» سروده شده و موسیقی آن هم اثری از «نیما علامه» است. دکتر سید «بشیر حسینی» هم به عنوان مشاور در کنار این پروژه حضور داشته است. علیرام نورایی، عبدالرضا هلالی و محمدحسین پویانفر هم در این پروژه حضور دارند و کارگردانی ویدیو هم توسط «مهران علوی» انجام شده است.
 
در نماهنگ دهه هشتادیا سعی شده تا از زبان نوجوانان این نسل، عشق و ارادت آنها به امام حسین (ع) و ماه محرم بیان شود. در این نماهنگ سعی شده تا با ترانه‌ای که زبانی روان و مفاهیم به روز دارد و همچنین موسیقی که سلیقه نسل نوجوان است، اثری تولید شود که مشخصاً مخاطبش نوجوانان دهه هشتاد است.
 
طی سال‌های اخیر تولیدات زیادی با موضوع ماه محرم و ایام سوگواری امام حسین (ع) تولید شده بود که اتفاقاً در آنها هم سعی شده بود مخاطب کودک و نوجوان مدنظر باشد. اما اغلب آنها به دلایل مختلفی نظیر محتوای ترانه و موسیقی یا نحوه اجرا و ارائه عملاً درجذب مخاطب ناکام ماندند.  اما موسسه مأوا که در زمینه تولید موسیقی فعالیت دارد و موسیقی کودک و نوجوان یکی از بخش‌های مهم فعالیت آنها است سعی کرده با کنار زدن کلیشه‌ها روایتی جدید در بیان علاقه به امام حسین (ع) و ماه محرم از زبان و با اجرای نوجوان‌ها داشته باشد. البته محصول جدید مأوا در روزهای اخیر علاوه بر بازخوردهای مثبت، با چند نقد جدی هم از سوی برخی فعالان رسانه‌ای و فرهنگی مواجه شده است. همین موضوع باعث ایجاد برخی حواشی هم در کنار این پروژه شده است.
 
مدیر روابط عمومی موسسه مأوا هم درباره نظرات گوناگونی که پس از انتشار نماهنگ دهه هشتادیا شکل گرفته است یادداشتی را برای انتشار در اختیار سایت «موسیقی ما» قرار داده است که در ادامه می‌خوانید:
 
«چند خط درباره یک تجربه جدید و ضروری
 
نوجوانان تقریبا بخش فراموش شده تولیدات رسانه ای در کشور ما هستند. درباره ویژگی‌ها و سلیقه‌ها و علاقه‌های آنان کمتر فکر می کنیم و کمتر کاری اختصاصی برای‌شان تولید می‌کنیم. و طبیعی است که وقتی ما کاری نمی‌کنیم، دیگران این خلا را با تولیدات متفاوت‌تری پر می‌کنند.
 
ما در مرکز موسیقی ماوا مدتی است تمرکز خود را بر این حوزه گذاشته‌ایم و در تلاشیم که آثاری را برای مخاطب نوجوان طراحی و تولید کنیم. در تلاشیم که این آثار صرفا محدود به یک بخش از مخاطبان نباشد و هر اثری برای جامعه مخاطبان هدف آن اثر تولید شود. کما اینکه در محرم امسال هم نماهنگ گره برای بخشی از این مخاطبان تولید شد و با استقبال آنان روبرو شد و نماهنگ دهه هشتادی ها برای بخش دیگری از مخاطبان نوجوان، با حال و هوای دیگر و ادبیاتی دیگر تولید شد.
 
از ابتدای ورود به این حوزه می‌دانستیم که با مسیر طی نشده پر چالشی روبرو هستیم و پس از تولید هر اثر نیازمند شنیدن دقیق نظرات، انتقادات و پیشنهادات مخاطبان و صاحب نظرانیم، تا ادامه این مسیر را دقیق‌تر و درست‌تر از قبل طی کنیم.
 
پس با آغوش باز شنوای نظرات همه شما هستیم. به امید اینکه این نقد و نظرات کمک کند تا مخاطب نوجوان در تولیدات رسانه ای کشور دیده شود.
 
با احترام
روابط عمومی مرکز موسیقی ماوا
محمدجواد توسلی»
 
نماهنگ دهه هشتادیا را از این صفحه می‌توانید ببینید و دانلود کنید.
منبع: 
سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 شهریور 1400 - 17:59

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود نماهنگ «دهه هشتادیا» خبرساز شد | موسیقی ما