برنامه یاد بعضی نفرات
 
میلاد ترابی: خوشحالم که سرانجام مردم قطعات «سورپرایز» را می‌شنوند!
گفتگو با میلاد ترابی به بهانه لو رفتن «سورپرایز»؛
میلاد ترابی: خوشحالم که سرانجام مردم قطعات «سورپرایز» را می‌شنوند!
موسیقی ما - آرتین ولی الهی: مدتهاست هواداران محمد علیزاده خواننده‌ی قطعه‌ی «خداحافظ همین حالا» در انتظار انتشار دومین آلبوم او (سورپرایز) بوده‌اند. عطش شنیدن این آلبوم پس از پخش دو قطعه‌ی «جز تو» و «تو جون منی» بسیار بیشتر شد. در این حین انتشار قطعات این آلبوم با کیفیت بسیار بالا در یکی از سایتهای اینترنتی و به تبع آن سایر سایتها، شوک بزرگی برای طرفداران علیزاده محسوب می شود. همین اتفاق بهانه ای شد تا گفت و گویی با «میلاد ترابی» آهنگساز و تنظیم کننده ی این آلبوم انجام دهیم که در ادامه می آید.این گفت‌و‌گو در حوالی ساعت 6 صبح چهارشنبه 13 مرداد (یعنی تنها چند ساعت پس از لو رفتن آلبوم در اینترنت) و در حالی که میلاد در جاده اصفهان بود، انجام شد!

* نظرتان درباره‌ی اتفاقی که افتاده چیست؟
- ما برای تهیه‌ی این آلبوم یک سال و نیم زحمت کشیدیم و یک سال و نیم دیگر هم انتظار کشیدیم تا کار منتشر شود. خوشحالم! این اولین بار است که من برای یک اتفاق بد خوشحال می‌شوم! خوب شد آلبوم بیرون آمد تا مردم کار را بالاخره بشنوند.

* فکر می‌کنید این کار توسط چه کسی صورت گرفته باشد؟
- در چند ماه اخیر آلبوم در اختیار شش هفت نفر قرار گرفت که دنبال اخذ مجوز بودند. احتمالاً از طریق همین افراد لو رفته است.

* این شائبه وجود دارد که آلبوم از طریق شما منتشر شده باشد.
- من اگر جرأتش را داشتم، حتماً خیلی زودتر این کار را می‌کردم، نه حالا و بعد از این همه انتظار برای انتشار رسمی آلبوم. من خواننده‌ی این آلبوم نبودم و اختیاری هم نداشتم. این اتفاق برایم مهم نیست و به آینده فکر می‌کنم.

* این نسخه‌ای که لو رفته نسخه‌ی اصلی آلبوم است؟
- نمیدانم. گوش نداده‌ام. اما این را بگویم که من در 6 ماه اخیر هیچ تغییری در قطعات سورپرایز ایجاد نکردم و مشغول کار با خواننده‌های دیگری بودم.

* از همکاری با دیگر خواننده‌ها بگویید.
- برای آلبوم سوم حمید عسکری 8 تراک آماده کرده‌ایم و هم چنین با شهرام شکوهی فول آلبوم کار خواهم کرد و 3 قطعه تاکنون تنظیم شده است.

* در آلبوم حمید عسکری ملودی هم دارید؟
- ببینید ما تصمیم گرفتیم که در کما 3، ترانه‌ها با علی بحرینی، ملودی‌ها با حمید و تنظیم‌ها به عهده‌ی من باشد. شاید در حد کمک فکری در ملودی‌ها نقش داشتم. حمید خودش ملودی ساز بسیار توانمندی است.

* کما 3 کی منتشر خواهد شد؟
- سعی می‌کنیم تا اوایل مهرماه آلبوم منتشر شود.

* چه سرنوشتی را برای کما 3 پیش‌بینی می‌کنید و در مقایسه با کما 1 و 2 آن را چطور می‌بینید؟
- مسلماً موفقیت آلبوم اول به سختی تکرار خواهد شد. در جهان هم به ندرت این اتفاق می‌افتد. چرا که در کما 1 حمید شناسانده شد و یک پرش بلند در بازار موسیقی داشت. خواننده یک بار شناسانده می‌شود و پس از آن باید در حد انتظار ظاهر شود. کما 3 قطعاً از آلبوم دوم حمید خیلی بهتر و قوی‌تر خواهد بود.
در آلبوم جدید حمید، 3 قطعه ی شش و هشت هست اما نه شش و هشتی شبیه «خنده و گریه». بلکه شش و هشت‌هایی که کاملاً احساسی هستند و فضای متفاوتی دارند.

* برگردیم به سورپرایز! ناراحت نیستید که این آلبوم با شناسنامه‌ی کامل منتشر نشده است؟
- همه‌ی جامعه‌ی موسیقی می‌دانند که مدیریت هنری «سورپرایز» با میلاد ترابی بوده و این آلبوم تولید و پروداکشن من است و همین هم برایم مهم است. نه اینکه بعد از این سالها بخواهم نامم در اینسرت آلبومی باشد. البته مسلماً دلم می‌خواست. چون من همه‌ی تلاشم را برای محمد علیزاده انجام داده بودم. من و محمد سعی کردیم استایلی برای او تعیین کنیم که در آن موفق باشد. ولی یک نکته هست و آن این است که اگر آلبوم همچنان منتشر نمی‌شد، اوضاع بدتر می شد.

* با وجود زمان طولانی که از تولید آلبوم می‌گذرد، با شنیدن قطعات حس میکنم کار بزرگی انجام داده‌اید که هنوز هم قطعات به روز و شنیدنی هستند.
- این لطف شماست. بعد از آلبوم اول حمید عسکری متاسفانه کارهایی از من منتشر شد که قبل از آلبوم حمید ساخته شده بودند (مثل آلبوم‌های طوفان کرمی و فرهاد جواهرکلام) و این امر برخی سلایق را نسبت به من سرد کرد. در حالی که اینها واقعاً قبل از تولید آلبوم کما ساخته شده بودند و «سورپرایز» می‌تواند این دید را نسبت به آثار من عوض کند. تک آهنگ «جز تو» این نوید را می‌داد؛ اما من معتقدم قطعات بسیار بهتری در این آلبوم وجود دارد. مخصوصاً تراک 11 به نام «سورپرایز» که فکر می‌کنم گویای همه چیز باشد. به عقیده‌‌ی من همه ی قطعات این آلبوم حرفی برای گفتن دارد. من برای شعرها، ملودی ها، تنظیم‌ها و حتی خواندن محمد وقت گذاشتم.
محمد علیزاده خواننده‌ی بسیار توانایی است و همه هم این را می‌دانند. ولی من روی تک تک میزان وکال ها فکر کردم که با چه حسی از او وکال بگیرم. در هر صورت متاسفانه این اتفاق افتاد. اگر به لطف خدا این آلبوم موفق شود، بالاخره یک سری افراد بزرگ هستند که پیگیر محمد علیزاده بشوند، چرا که پیش از این چندان به او اعتقاد نداشتند.

* شما در آلبوم بعدی محمد علیزاده هم حضور خواهید داشت یا نه؟
- در حال حاضر دوست دارم با او همکاری کنم. اگر مشکلی پیش نیاید، چرا که نه؟ محمد خواننده‌ی بسیار خوبی است و اصلاً بدم نمی‌آید با او همکاری کنم و خیلی هم دوست دارم.

*صحبتی هم در این زمینه شده؟
- بله. ما چند قطعه برای آلبوم دوم هم ساخته‌ایم. یک ریمیکس هم از «جز تو» ساخته‌ام. اخیراً یک قطعه هم ساختیم به نام «سال 1389» که ملودی و تنظیمش از خودم است و قرار بود به صورت اینترنتی منتشر شود که با این اتفاق (لو رفتن آلبوم)، بعید می‌دانم حالا زمان مناسبی برای این کار باشد.
منبع: 
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 مرداد 1389 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:41

فک کنم جک سال باشه همکاری علی بحرینی یا ایشون اشتباه گفتن احتمالا داریوش شهریاری است اما با شناختی که از حمید دارم میدونم برای موفقیتش و جلب رضایت هواداراش هر کاری میکنه افرین حمید در ضمن به همه توصیه میکنم اهنگ اخر این البوم علیزاده رو گوش کنین تا ارزش کار میلاد ترابی مشخص بشه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:41

آقای ترابی شما فقط محمد علیزاده رو هدرش دادین!
سورپرایز فقط مال دو سه بار گوش دادنه!
ملودیا و تنظیما به شدت تکراری و خسته کننده بود!
من با شنیدن قطعاتی مثل تسنیم 2 ، اضصراب، خداحافظ همین حالا ، مهر علی و زهرا و شنیدن اجرای زنده محمد علیزاده تو رادیو جوان انتظار آلبوم به مراتب قوی تری داشتم!
آقای علیزاده فقط خواننده ی بسیار تواناییه! تو ملودی سازی و شعر زیاد تعریفی نداره استعدادشون!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:41

عجیب ترین خبر سال............................................

علی بحرینی با حمید عسکری کار می کند...................

پس باید فردا هم منتظر همکاری بنیامین با محسن یگانه و سیروان باشیم!

ali
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:41

can't wait for Hamid Askari's new album with his arragnemtn, its ganna rock!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:41

این آلبوم بهترین آلبوم امسال هستش و میلاد از صدای محمد علیزاده نهایت استفاده رو انجام داده .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:41

به نظرم کار بسیار ضعیفیه .
در آلبوم اول محمد علیزاده ( همخونه ) یکی دو ترانه بسیار عالی با آهنگسازی امیر حسین سرگزی بود و به صورت تک ترانه هم همونطور که دوستمون حسن گفتند بسیار عالی عمل کرد به اعتقاد من یکی از صدا های توانا در عرصه موسیقی پاپ رو محمد علیزاده داره حیف که قدر خودش رو نمی دونه .
در رابطه با امثال آقای ترابی و به قول معروف کسانی که به هر نحوی اسمشون رو تنظیم کننده (در زمینه ملودی بحث نمی کنم چون یک جور احساسه ) می گذارن باید بگم متاسفم که روز به روز این افراد دارند زیاد می شن و یک جور تب بهروز صفاریانی اونا رو گرفته البته در این بین به عقیده من فقط سیروان خسروی بود که تونست جایگاهی برای خودش پیدا کنه که البته ضعف هایی هم داره و به مرور تجربش بیشتر میشه . البته من قصد توهین به شخصیت این افراد ندارم وفقط از لحاظ کاری دربارشون بحث می کنم . در واقع این افراد پراگرامر هستند نه تنظیم کننده ( اینها اگر سینت سایزر و کامپیوتر رو ازشون بگیر ند نمی دونم چه جوری می خوان تنظیم کنن و استدیوهای خانگی هم که الا ماشا الله از جمعیت ایران بیشتر شده ). هرچند با وجود این افراد آدم بشتر قدر تنظیم کننده های با سواد و موسیقیدان رو مثل دکتر محمد رضا چراغعلی رو می دونه .
در رابطه با محمد علیزاده هم طبق شنیده های من قرار بود آلبومی رو با موسیقی دکتر چراغعلی بخونه که امیدوارم این اتفاق بیفته چون اون موقع هست که صدای درست محمد علیزاده رو بشنویم نه حالا که تداعی گر ملودی های بنیامین بهادری است ( که نمی دونم چه افتخاری داره مثل بنیامین بودن )

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:41

تو این اشفته بازار موسیقی هیچی دور از انتظار نیست .
اما در مورد البوم سورپرایز باید بگم به هر چیزی شبیه بود الا سورپرایز
از حق نگذریم اقای علیزاده صدای دلنشنی داره ولی متاسفانه تنظیم و ملودی کار حرفی برای گفتن نداشت .شعر ها هم میتونست بهتر از این باشه . میکس و مسترینگ کار هم که باید بگم افتضاح بود .
البته من شک دارم این نسخه اصلی البوم باشه !!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:41

vagheam yeki az ziba tarin album hayi bood ke be tazegi pakhsh shodeh, vaghean aali bood

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:41

سلام البوم هر چی باشه این حق محمد علیزاده نبود شرکت ایران گام اینقدر دست دست کرد تا این بلا سر این البوم اومد اما در مورد همکاری علی بحرینی با حمید عسکری باید بگم که, باور نمی کنم علی این تو خود تویی. ولی خیلی خوشحالم که علی جون کدورتها رو گذاشته کنار.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:41

در مورد همکاری علی و عسکری اگر دیدگاه حرفه ای داشته باشیم اصلا نباید تعجب کنیم .چون هردوشون حرفه ای هستن و از دوستان میلاد ترابی محسوب میشن.من مطمینم کما 3 با این سه نفر عالی میشه چون به صدای حمید و سلیقه اش ایمان دارم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:41

heif in seda vaghean ! akhe inam Tanzim boood ? hamin khanande karesh dare az tv pakhsh mishe ba tanzim safarian ... aslan man nemishnakhtamesh didam che ghad khoob mikhoone bad fahmidam tanzim safariane raftam karesho goosh kardam .vaghean moteasef shodam .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:41

Khoob naboood! man ejraaaye zendeye aghaaye Alizaadeh ro 3 hafte pish dar marasemi dar karaj shenidam, foghala'de bood, aaali, ama in album na, be nazaram hadar shod...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:41

من با نظر مردم موافقم علیزاده صدای بسیار زیباتر از بنیامین داره و میتونه خیلی بهتر بخونه و امیدوارم سبکشو از سبک بنیامینی عوض کنه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:41

من این البوم رو تازه پیدا کردم.بنظرم فوق العادس.بجز تراک سورپرایز که ضدحاله بقیه عالی هستند.از میلاد ترابی انتظار چنین تنظیم هایی نداشتم. بخصوص تراک بی تو می میرم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:41

میلاد جان سلام
سپاس به خاطر تنظیم های بی نظیرت امیدوارم بیش از پیش در کارهایت موفق باشی.

آزاده از تهران

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:41

من از کاراتون آقا میلاد خیلی خوشم میاد واقعا تنظیمات حرف نداره .من یه شعر دارم میخواستم ببینم شما آهنگ سازی وتنظیمشو انجام میدین؟ اگه میشه شماره تماستونو بدین ممنون میشم.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود میلاد ترابی: خوشحالم که سرانجام مردم قطعات «سورپرایز» را می‌شنوند! | موسیقی ما