جشنواره ملی موسیقی خلاق
 
کنسرت قاف - فرهاد فخرالدینی
 
برنامه یاد بعضی نفرات
 
گفت‌و‌گو با دکتر محمد اصفهانی به بهانه دریافت تندیس بهترین تیتراژ سال 91؛
اصفهانی: روزبه بمانی حرف‌های جدیدی در ترانه دارد
موسیقی ما - آرتین ولی الهی: «محمد اصفهانی» از جمله چهره های موفق، مجرب و موجه موسیقی پاپ پس از انقلاب است و از این رو همیشه حرفهایش می تواند جذاب باشد. به بهانه ی دریافت تندیس «بهترین تیتراژ تلویزیونی سال 91» به انتخاب کارشناسان در نخستین جشن سالانه سایت «موسیقی ما»، گفت و گویی با او ترتیب دادیم و در آن درباره ی جشن «موسیقی ما» و تندیس بهترین تیتراژ سال، روزبه بمانی، اوضاع موسیقی و تیتراژ در صدا و سیما و اجرای قطعه ی «جدایی» در کنسرت اخیرش صحبت کردیم. اصفهانی حرفهای جالبی در این گفت و گو بیان کرد که شاید جالب ترین بخش آن، اظهار نظرش درباره «معین» باشد...
 
* نخستین جشن سالانه «موسیقی ما» چطور بود؟
با سلام به شما و مخاطبین محترمتان. به دوستان برگزار کننده هم عرض کردم به نسبت یک جشن «سال اولی» خیلی خوب و قابل تقدیر بود.

* به نظر شما برگزاری این جشن چه اهمیتی دارد؟
این ما و شما هستیم که می توانیم برای چنین رویدادهایی «حوزه ی اهمیت» وضع و تعریف کنیم. ولی آنچه قابل مشاهده بود، نزدیکی دلها به یکدیگر حول محوری به نام «موسیقی» بود، تقدیر از بزرگان و پیشکسوتان این هنر و اجراهای پاپ و سنتی در حضور اهالی طیفهای مقابل و در حقیقت رقیب که همگی اینها رویدادهای مبارکی است و با برنامه ریزی های خوب می تواند به شکلی مفید و مؤثر در راستای یکپارچگی و یکدست تر شدن تندیسی به نام «موسیقی ایرانی» استمرار پیدا کند. 

* چنین برنامه ای می تواند در ارتقای کیفی موسیقی کشور موثر واقع شود؟
همانطور که عرض شد قطعاً اگر با برنامه ریزی دراز مدت و مشورتهای کارشناسانه و پرهیز از عمل در دقیقه نود توأم باشد، در ارتقای موسیقی ما موثر خواهد بود.

* چه حسی دارید که از میان همه ی تیتراژهای تلویزیونی، قطعه ی شما توسط کارشناسان برگزیده شده است؟
حس خوبِ قدر شناسی و امیدشادمانی...

 
 
 
* ملاک و معیار شما برای همکاری با یک برنامه ی تلویزیونی جهت اجرای تیتراژ، چیست؟
اینکه آن برنامه با صدای بنده و ایماژ ذهنی مردم از صدای من همخوانی داشته باشد.
 
* آیا عواملی مانند کارگردان، بازیگران و... هم در انتخابتان تأثیر دارد؟
خُب بله،Casting  همیشه مد نظر است و عیارسنج خوبی است؛ البته در غالب موارد، نه به طور مطلق...
 
* شما در سال 91 دو تیتراژ داشتید که یکی مضمونی عاشقانه و دیگری مضمونی اجتماعی داشت. خودتان کدام را بیشتر می پسندید؟ چرا؟
هر دو را! چون در دو حوزه ی کاملاً متفاوت تصنیف و اجرا شدند. اما به نظرم در حق «تکیه بر باد» ظلم شد. پتانسیل این قطعه بیش از آن چیزی بود که دیدیم و شنیدیم. دلایلش را هم که خودتان دیگر می دانید و من نگویم بهتر است...
 
* اگر ممکن است توضیح دهید.
من در این مورد در سایتم طی پستی که در آن آواز «غم غفلت» را قرار داده بودم، صحبت کرده ام و چون برایم خاطره ی واقعاً تلخی است، دیگر نمی خواهم مجدداً کالبد شکافی اش کنم... داستان سانسور شعر روزبه و ندادن حقوق کارمندان ترابری سریال و موکول شدن آن به پذیرش این سانسور توسط بنده و اینکه مشکلات زندگی این قشر ضعیف از رانندگان صدا و سیما بشود اهرم فشار و... 
 
* به نظر می رسد ترانه ی قطعه ی «یه تیکه زمین» در انتخاب آن به عنوان بهترین تیتراژ سال از دید کارشناسان، نقش بسزایی داشت؟ موافقید؟
با نظرتان موافقم. چون مضمون پردازی خوب و نگاه نو در ترانه داشت.
 
* با توجه به مضمون اجتماعی آن، احتمالاً دریافت مجوز برای این قطعه چندان آسان نبود! ممیزی به آن نخورد؟ بیتی حذف یا تعدیل شد؟
نهایتاً زیاد سخت نبود! چون دیالوگی بین عوامل اجرایی و مدیران رد و بدل شد که از گفتن آن معذورم و پس از آن با افتادن توپ به زمین طرف مقابل، آنها خودشان همه چیز را تقبل کردند... هیچ تعدیلی هم نشد و نگذاشتیم که بشود. چون منطق و دلیل پشت آن بود. آنها هم دلایل ما را پذیرفتند و با هم صحبت کردیم و توضیحاتی رد و بدل شد. البته باز هم تاکید می کنم: آن توپ همانطور که گفتم دیگر در زمین ما نبود...
 
* سال گذشته، دو همکاری با روزبه بمانی داشتید که گویا هر دو یا یکی از آنها در آلبومتان هست. شما که با بزرگان شعر و ترانه ی کشور همکاری داشته اید، توانایی های روزبه را چطور ارزیابی می کنید؟
البته هنوز در مورد تراکهای آلبوم تصمیم نهایی گرفته نشده است. روزبه حرفهای جدید در ترانه و حتی در حوزه های دست خورده ی آن دارد. از طرفی تحصیلات این کار و معلومات ادبی و تاریخی و استعدادهای شخصی اش، همه مزید توفیقات اوست؛ از سوی دیگر با آنکه به کلامش و چارچوبهای آن مقید و متعصب است، اما در برابر منطق و پیشنهادِ منجر به ارتقای کیفیت اثر، گارد نمی گیرد و به اصطلاح «لجبازی» نمی کند و در کار تیمی، به راه و همراه است.
 
* پنج ترانه از مجموع قطعاتی که ماه رمضان امسال از صدا و سیما پخش شد، سروده ی روزبه بمانی بوده است. این نشانگر چه چیز می تواند باشد؟
نشانه ی ظهور استعدادی موفق و نو، و از سوی دیگر لزوم مدیریت این استعداد در دراز مدت...
 
* این مدیریت از جانب چه کسی باید صورت بگیرد؟
شخص آقای روزبه بمانی! چون کاملاً شخصی است.
 
* چرا روزبه اینقدر در کانون توجهات قرار گرفته و بسیاری از خوانندگان شاخص تمایل دارند با او همکاری کنند؟
همان دلایلی را مجدداً عرض می کنم که در پاسخ به سوالات قبلی ابراز نمودم.
 
* تیتراژهای تلویزیونی ماه رمضان امسال را شنیدید؟
تقریباً شنیدم...
 
* کدام را بیشتر از بقیه پسندیدید؟
تیتراژ پایانی برنامه ی «ماه عسل» کار آقای مهدی یراحی را دوست داشتم. به بقیه ی دوستان هم صمیمانه «خسته نباشید» عرض می کنم.
 
* مدتهاست در محافل موسیقایی، این بحث مطرح می شود که مافیای موسیقی، تیتراژها را سازماندهی می کند و یا برای خواندن تیتراژ به روابط خاصی نیاز است. آیا این مسئله صحت دارد و واقعاً روابط تاثیر گذار است؟
بنده مطابق معلوماتم می دانم که چنین مساله ای نیست؛ یعنی من تا به حال برنخورده ام. حال اگر کسی مدعی است که این داستان صحت دارد، باید اقامه ی دلیل کند. من از ابتدا که «آوای فاخته» را خواندم - که تقریباً شروع مجدد تیتراژخوانی پایان سریال، بعد از انقلاب محسوب می شود - چنین چیزی را ندیدم. اتفاقاً به عنوان مثال باید بگویم آن موقع کسی مرا نمی شناخت و آقای شهبازیان که استادی مشهور و صاحب سبک بودند، نه تنها انتظاری از بنده نداشتند بلکه به من دستمزدی معادل خوانندگان حرفه ای و بنام آن زمان پرداخت کردند. من این خاطرات را با ایشان هیچ وقت فراموش نمی کنم. دقت کنید که «آوای فاخته» در آن زمان سریال مهمی بود و خواندن در آن، آن هم با موسیقی فریدون شهبازیان، طالب ؛ زیاد داشت. مع ذالک آقای شهبازیان به بنده گفتند: «می خواهم برای پایان این سریال ترانه بسازم». یادم هست که خیلی متعجب شدم و گفتم: «مگر چنین چیزی ممکن است؟!» ایشان گفتند: «ممکن است و ساخته ام! شما بیا گوش کن، اگر خوشت آمد بخوان!» در صورتی که مطابق روال، آهنگسازان مشهور چنین فرصتهایی را به خوانندگان تازه کار، مرحمت می کنند!! و کلی هم از آنها امتیاز می خواهند. ولی آقای شهبازیان آنطور بی توقع با من معامله کرد... هیچ وقت حتی نگفت: «فلان نسخه یا دارو را برای من بنویس یا تهیه کن...» با اینکه می دانست من چقدر به ایشان علاقه مندم.
 
* پس به نظر شما دلیل اینکه در همه ی این سالها، تعداد محدودی خواننده، بسیاری از تیتراژها را خوانده اند واقعاً چیست؟
اینکه آنها زمینه ی جذب مخاطبان بیشتری را برای سریال ایجاد می کرده اند. چون یکی از آیتمهای جذاب سریال ها در تمام دنیا، تیتراژهای آنها و عوامل تیتراژ هستند؛ خصوصاً در کشوری که سریال در آن تولید شده و برای مردم آن کشور که بیننده ی حاصل کارند.
 
* با توجه به اینکه صدا و سیما از بیت المال تغذیه می شود و خود را «رسانه ی ملی» می داند، به نظر شما واقعاً شرایط و شانس مساوی برای همه ی هنرمندان جهت دیده شدن در این رسانه وجود دارد؟
قبلاً عرض کردم، چون فقط از حوزه ی برخورد با خودم آگاهم نمی توانم در مقام قضاوت حرفی بزنم. آنچه که مشاهداتم بود گفتم.
 

* صدا و سیما از موسیقی و به ویژه موسیقی پاپ و فعالین آن، استفاده ای کاملاً ابزاری دارد. در تمام طول سال حمایت خاصی از این قشر نمی کند، اما در مناسبتهایی نظیر عید نوروز، ماه مبارک رمضان و... برای جلب مقطعی مخاطب، از موسیقی پاپ کمک می گیرد. چرا چنین سیاستی وجود دارد و برای اصلاح چه باید کرد؟
فکر می کنم مدیرانی که موجب ایجاد چنین روالهایی می شوند شناخت کافی از موسیقی ندارند و برخی از کارشناسان موسیقی ما هم در صدا و سیما با مصلحت اندیشی از کنار این مسایل رد می شوند؛ لذا اوضاع اینگونه می شود. آن مدیر، گزارش هایش را بدون ایجاد بحران به مدیر مافوقش می دهد و این موسیقیدان هم در پستش و پشت میزش باقی می ماند... وگرنه چرا باید وضع موسیقی در صدا و سیما اینگونه بشود؟ در سال 76 در واحد موسیقی از این خبرها نبود و آقای معلم وقتی چیزی را امضا می کرد، تا آخر پایش می ایستاد. نمونه اش ترانه ی «دلقک» است که ایشان تا آخر ایستادگی کرد. چون معلومات و جسارت دفاع و تعامل داشت. او در حقیقت از وجهه ی خودش بعنوان «علی معلم» در بسیاری از موارد برای واحد موسیقی خرج می کرد؛ نه اینکه به خاطر مدیر واحد موسیقی بودن، تحویل گرفته شود... البته دوستان شبکه دو، سه و پنج هم الحق و الانصاف خیلی مقاومت کردند و اصلاً کم نگذاشتند.

ببینید! آن سالها اصولاً داستانها طور دیگری بودند... امیدوارم با تحولات اخیر، شاهد بهبود نسبی وضع موسیقی در همه جا، از جمله صدا و سیما باشیم. بحث بنده و جنابعالی نیست، بحث فرهنگ یک مملکت و تغذیه ی فرهنگی انسانهایی است که هرکدام صاحب کرامت انسانی اند.
 
* به عنوان یکی از چهره های با سابقه ی هنر کشور، از دولتمردان جدید در عرصه ی فرهنگ و هنر چه توقع و درخواستی دارید؟
انتظار دارم با تلطیف کلی فضا، به تمامی زخمهای کهنه ی این هشت سال مرهم بگذارند و هرچه هوا صاف تر شد و چشمها یکدیگر را بهتر دیدند، بیشتر به جزئیات و اصلاحات جزتی تر و تخصصی تر بپردازیم و بپردازند...

 
 
 
* در کنسرت اخیرتان در برج میلاد، قطعه ی معروف «جدایی» را بازخوانی کردید. چه شد که چنین تصمیمی گرفتید؟
علاقه ی شخصی ام به این اثر و موفقیت در کسب مجوز از صاحبان اثر و اداره ی موسیقی به عنوان یک کار جدید که در کنسرت تیر ماه 92 برای اولین بار اجرا می شد و متضمن یاد و خاطره ی استاد «بابک بیات» بود.
 
* آیا قصد انتشار آن به صورت تک آهنگ و یا در قالب آلبوم را دارید؟
خیر. همانطور که می دانید این کار توسط یکی از استادان مسلم ترانه خوانی در عصر ما یعنی آقای «نصرالله معین» اجرا شده که بنده یکی از طرفداران صدا و احساس ایشان در خوانندگی هستم و بسیار از او آموخته ام. اتفاقاً وقتی تمام مجوزهای لازم را گرفتم برای ایشان پیغام دادم که «می خواهم "جدایی" را در کنسرت اجرا کنم، اما اگر شما راضی نباشید قید تمام تلاشهای قبلی ام را خواهم زد...» ایشان پیغام داده بودند که «خیلی خوشحالم که می خواهی این کار را در کنسرتت بخوانی و من هم راضی ام و برایت آرزوی موفقیت می کنم...». راستش من اولین بار آقای معین را در دبی دیدم؛ وقتی با بهروز صفاریان به همراه مرحوم ناصر عبداللهی آنجا کنسرت داشتیم و همان دیدار موجب ایجاد رابطه ی خیلی خوبی بین ما شد که هنوز پابرجاست. یادم هست وقتی عمه ی من در اصفهان به رحمت خدا رفتند، آقای معین جهت ابراز همدردی و لطف، خیلی مرا شرمنده و حتی شگفت زده کردند... او انسانی است که تمام وجودش از محبت پر است و از صفاتی مانند حسادت و تکبر، خالی ... و تمایلات عمیق ملی و مذهبی دارد. من هیچ وقت محبتها و انسانیت ایشان و برادرشان
طی این سالها را فراموش نمی کنم. امیدوارم معین همیشه سلامت باشد و تا صد سالگی همین طور عالی بخواند... البته ما با هم از لحاظ نگرش در عرصه ی ترانه و موسیقی اختلاف نظرهایی داریم که طبیعی هم هست؛ ولی آنچه مسلم است ایشان کارشان را خیلی خوب بلدند و امیدوارم بالاخره روزی به مملکت خودشان «ایران» بازگردند و همانطور که همیشه می گویند و واقعاً حسرتش را دارند، دوباره کنار زاینده رود قدم بزنند و هوای باغهای نجف آباد را استنشاق کنند.
 
* از آخرین وضعیت آلبومتان بگویید.
بنده الان درگیر کارهای تجهیز استودیوی شخصی ام هستم و بلافاصله پس از آن که آماده شود، رکوردها را آغاز می کنیم. آن وقت می شود با تقریب بهتر و گمانه زنی های موثق تری وضعیت آلبوم جدید را به اتفاق، تحلیل کنیم.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 مهر 1392 - 14:53

دیدگاه‌ها

دوشنبه 1 مهر 1392 - 09:44

ین کار توسط یکی از استادان مسلم ترانه خوانی در عصر ما یعنی آقای «نصرالله معین» اجرا شده...
این حرفش خیلی زیبا بود نه مثل بعضی از خوانندگان داخل کشور که خودشونو بهتر از خوانندگان خارج کشور میدونن در حالی که بیشتر اونا بیشتر از سن این خوانندگان فقط در عرصه ی موسیقی فعالیت داشتن!

دوشنبه 1 مهر 1392 - 22:26
رضا یعقوبی

سلام اونکه مسلمه که معین... ولی چرا کسی امین حبیبی (همون همایونی که وجود خارجی نداشت) خبری نمی گیره ؟؟ چرا کسی پیگیری نمی کنه؟ ترانه هایی همچون اونکه یوقتی تنها کسم اون و لالالالا گل پونه و... چرااااا اخه .........................

82.115.8.226
پنجشنبه 4 مهر 1392 - 12:15
danesh jamshidi

فعلا که این خواننده ای که میگی انقدر بزرگ شده که کسایی مثل شما در کمین باشن که فرصت شه حرف دلشونو بزنن!

5.238.12.187
دوشنبه 1 مهر 1392 - 12:48

سلام تشکر از دست اندرکاران موسیقی ما برا گذاشتن این مصاحبه ..
مصاجبه جالبی بود ..توش مطالب خاصی هم گفته شده ..البته در خصوص مافیای ترانه میدونستم که حقیقتی نداره و ماجرا به گونه دیگرست ..متاسفانه باز حرفهای تکراری حامی و دوستاش که واقعا خسته کننده و ملال اور شده و فقط داره شان خود حامی رو زیر سوال میبره ..
صحبتهای ایشون درباره معین هم جالب بود ولی تمایلا عمیق مذهبی کمی برام تعجب اور بود !!!!!
چون اونجوری که شنیدم تو کلیپهای معین نشانی از مذهبی بودن دیده نمیشه !!!!
به نظرم اینجا دکتر کمی احساسی صحبت کردند ..
فکرش رو بکنید کار مشترک دکتر اصفهانی و معین چی میشد ..دو اسطوره موسیقی داخل و خارج با سبک تقریبا مشابه پاپ سنتی ...البته من برادر معین رو نمیشناسم و نمیدونم خوانندست یا نه ولی ایکاش میشد صدای این دو رو در کنار هم شنید ..
به عنوان یکی از طرفدارای سرسخت دکتر همیشه دلم میخواست دکتر با معین و س ... کار مشترک داشته باشه ..چون مسلما از ماندگارترین کارهای تاریخ موسیقی ایران محسوب میشد ..
تشکر

سه شنبه 2 مهر 1392 - 12:18
زانیار کلهر

دوست عزیز اگه خونه ی معین رو دیده باشی سر در خونه بزرگ نوشته بسم الله الرحمن الرحیم ( توی شهری مقل لندن!!!!) و وقتی وارد خونه میشی اولین تابلو خونه و ان یکادو هستش. دیگه آهنگ تمنا و کلا تمایلات مذهبی ایشون توی ترانه هاشون بماند.

2.185.179.16
سه شنبه 2 مهر 1392 - 16:04
ايمان ناشری

دوست من مگه من گفتم معین ادم بد و بی دینیه ؟؟؟
من هم میدونم خوب یا بد بودن ادمها رو خدا میدونه ..
محمد اصفهانی تو کلیپش یه بار چشم یه دختر رو نشون دادند اعتراض کرده بود که راضی نبوده چنین صحنه ای تو کلیپش باشه ..
اما معین ...
کسی که اعقاد عمیق مذهبی داشته باشه مسلما این جور مواردی که از اصول اولیه دین (( حداقل اسلام ))محسوب میشه باید براش اهمیت داشته باشه ..
اعتقاد عمیق مذهبی داشتن که فقط به این نیست اسم خدا رو ادم تو دیوار بزنه ..

151.245.119.133
چهارشنبه 3 مهر 1392 - 01:25
بی سرزمین تر از باد

مثلا در این آهنگ معین اصلا تمایلات مذهبی دیده نمیشه!!

نماز مغرب رو امشب به نام عشق برپا کن
اله اکبر اله اکبر . . .
نماز مغربو امشب به نام عشق بر پا کن
اگه عشق منی امشب نمازو هم صدا با قلب من...
امشب نمازو هم صدا با قلب من ذکر خدایا کن
الهی هوا اونه صدا اونه خدای عاشقا اونه
هوا اونه صدا اونه خدای عاشقا اونه
.
.
.

188.253.71.93
جمعه 5 مهر 1392 - 00:26
Khaab Abad

دوست عزیز دین و ایمون هرکس تو دلشه
خودش میدونه و خدای خودش
چه بسیار آدمهایی که به نظر خیلی باایمان میان ولی در واقع خیلی از خدا دورن...

109.110.170.203
دوشنبه 1 مهر 1392 - 11:10

روزبه بمانی عشقمی به خدا

دوشنبه 1 مهر 1392 - 11:13

منتظر آلبوم فوق العاده استاد هستیم.
ممنونم بابت این مصاحبه.

دوشنبه 1 مهر 1392 - 11:41

خب پس با این وضعیت اگر نظری درمورد خواننده های لس انجلسی داشتیم میتونیم بگیم انشالا؟
تایید میشن یعنی؟

سه شنبه 2 مهر 1392 - 12:20
زانیار کلهر

نظر من که تایید شد ولی باید با سانسور بگی حرفاتو!

2.185.179.16
دوشنبه 1 مهر 1392 - 11:51

سلام به تمام دست اندرکاران سایت موسیقی ما و معذرت از تمام طرفداران آقای محمد اصفهانی موسیقی ما انقدر تاخییییییر واسه چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟دوستان پس چه موقع عکسهای کنسرت بهنام صفوی در سلمانشهر را میگذارید بگذارید که بدجوووووووووووووووووور منتظرشم کجاست پس خواهشمندم هرچه زودتر بگذارید خواهشمندم********من سال پیش همین آهنگ یه تیکه زمین را واقعا دوست داشتم البته تیتراژهایی که بهنام صفوی امسال و سال پیش خودند یه جور دیگه دوست دارم ولی در تیتراژ تمام خوانندگان تیتراژ بهنام صفوی را دوست دارم و تیتراژی که ایشون خوندند هر دوشون متفاوت خوندند در مورد یک موضوع جدید ((( البته این نظر شخصی منه فردا نیایند تو سر و مغز همدیگه بکوبید به خاطر این نظر گفتم این نظر شخصی منه)))

پنجشنبه 4 مهر 1392 - 12:20
danesh jamshidi

فک کنم بهنام صفوی فقط شما طرفدارشی!
همه جام در هر شرایط و بحثی باید از بهنام صفوی بحرفی

5.238.12.187
یکشنبه 7 مهر 1392 - 13:13
فرزانه طرفدار بهنام صفوی

آقای جمشیدی جوابت رو دادم ولی مثل اینکه تایید نشده ولی به قول بی سرزمین تر از باد من هییییییییییچ نیازی به وکیل وصی ندارم در ضمن من از بهنام صفوی حرف میزنم تو زورت میاد موسیقی ما خواهشا دیگه این یکی رو تایید کن خواهشا لطفا خواهشا

2.183.144.201
دوشنبه 1 مهر 1392 - 11:57

درود بر بهترین خواننده ایران و استاد آواز ایران دکتر محمد اصفهانی

دوشنبه 1 مهر 1392 - 12:10

درود بر این انصاف؛نه مثل بعضی از موزیسینا که در مورد موزیسینای اون ور آبی در نهایت بی انصافی حرف می زنند در حالی که خیلی از اونا سبک و شیوه خواندن،ترانه سرایی،آهنگ سازی و تنظیم رو از اساتید اون ور آبی اقتباس کرده اند

دوشنبه 1 مهر 1392 - 12:45
ايمان ناشری

البته فقط 4 پیشکسوت لس انجلس نشین هستند که جایگاه خوبی دارند و لاغیر ..

151.245.122.158
سه شنبه 2 مهر 1392 - 02:05
بی سرزمین تر از باد

وفا یزدانی
شک نکن حرفاشون از روی حسودیه
وقتی کسی نتونه خودشو بالا بکشه سعی میکنه رقبای قدرش رو پایین بکشه

188.253.71.232
سه شنبه 2 مهر 1392 - 12:22
زانیار کلهر

ایمان ناشری
اگه فقط چهارتا از خوانندگان لس آنجلسی خوبن تو ایران یکی هم خوب نیست!

2.185.179.16
سه شنبه 2 مهر 1392 - 16:11
ايمان ناشری

اقای زانیار یه بار همین بحث به شدت تو یکی از پستهای محسن یگانه شدت گرفته بود که کاملا موضوع پست رو تو حاشیه برده بود ..من هم نمیخوام این پست وارد حاشیه بشه ..
فقط میگم همین 4 پیشکسوت لس انجلس نشین به بزرگی خیلیها تو همین ایران اذعان کردند از جمله محمد اصفهانی ..محسن چاووشی یگانه و..
امیدوارم دیگه این بحث ادامه پیدا نکنه ..چون دفعه قبل فکر کنم نزدیک به 100 تا کامنت رد و بدل شده بود ..هیچ ربطی هم به پست نداشت فقط کل کلی بیش نبود

151.245.119.133
چهارشنبه 3 مهر 1392 - 04:42
بی سرزمین تر از باد

میدونید این وسط چی جالبه؟
این که مثلا من خودم یه موضوع بی ربط رو بیان میکنم بعد میام سریع میگم بچه ها بحث رو نبرید به حاشیه! در صورتی که خودم اول از همه زدم تو جاده خاکی!! شما اگه یادت باشه تو همون پستی که گفتی دقیقا عین همین حرف (4 تا خواننده . . .) رو زدی! حالا دلیل این که دوباره اومدی اینجا میگیش رو باید از خودت پرسید!!

بذارید با یه مثال فوتبالی توضیح بدم، چطور میشه که امثال فرهاد مجیدی یا کریم باقری(قبل از خداحافظیش) تو سن 37 سالگی همچنان ستاره میمونن و همچنان بازی میکنن؟
جواب سادست! چـــون رقیبِ قَدَری که بتونه جایگزینشون بشه ندارن!!!! حالا دلیلش، هم میتونه زیادی آماده بودن خودشون باشه هم زیادی ضعیف بودن بقیه! حالا اینی که گفتم رو تعمیم بده به موسیقی!
گرفتی مطلب رو؟!

188.253.71.93
چهارشنبه 3 مهر 1392 - 11:45
ايمان ناشری

فرافکنی نکن جناب بی سرزمین تر ازباد !!
این شما هستید که با زخم زبون ها و حرفهای نیش دارتون همیشه بحث رو به حاشیه میبرید ..
شما همون کسی هستی که بحث جهان سومی و عقب موندگی رو پیش کشیده بودی (( که نه توهین به خودم در واقع توهین به خانواده و ایل و تبارم بود ))و با این توهین به شدت کاربرا رو تو تعجب و حیرت انداخته بودی ..
یادمه تو پست محسن یگانه هم 20 نفری بودن که داشتن جوابتو میدادند فقط احساس ابهت و فخر میکردی که داری جوابشونو با ((((زبان خاص خودت )))میدی.
نمیدونم شمایی که تو دنیای مجازی اینجوری هستی تو واقعی چه برخوردی داری ؟؟
یخدا قسم با این وضع پیش بری بدجور قیامتت خرابه ..
من میدونستم با این پست خیلی ها از حرفهای دکتر تفاسیر اشتباه میکنن و این امر رو به همه تعمیم میدن .. حرف حسابم اینه زحمتی رو که خوانندگان داخل با خون و دل به دست اوردن امثال شماها نباید به راحتی زیر سوال ببرید ..محمد اصفهانی هم فقط از یه خوانندگان خاص لس انجلس نشین تمجیدد کرده که شماها با تفاسیر کاملا اشتباه این موضوع رو به همه تسری میدید فکر میکنید خوانندگان لس انجلسی چون لفظ لس انجلبسی دارن از صوت ملکوتی داوود برخوردار هستند ..
وقتی چند تا جوونی که یک شبه راه هزار شبه رو میرن باید ازشون قدر دانی بشه تا با جون و دل به کارهاشون ادامه بدن نه اینکه از روی (؟؟؟) خوانندگان لس انجلسی رو بکوبونن تو سرشون ..
البته با حرفهای شما چیزی از ارزشهای این عزیزان کم نمیشه ..
ضمنا فقط داری با حرفهات که 90 درصدش زخم زبان و متلک هستش قیامت خودتو خراب میکنی ..
ارزوی موفقیت برا همه خوانندگان داخل ایران
محسن چاووشی.. محسن یگانه.. احسان خواجه امیری ..رضا صادقی ..فرزاد فرزین ..سیروان خسروی ..مازیار فلاحی ..

151.245.91.42
چهارشنبه 3 مهر 1392 - 16:02
بی سرزمین تر از باد

کاملا مشخص بود منتظری یه روزنه پیدا کنی تا حرفایی که از اون بحث تو دلت مونده بود رو بیای اینجا بگی!!
من مسئول چیزی هستم که میگم! نه چیزی که تو برداشت میکنی!! منم اینو اونجا گفتم اینجا هم میگم.
یادم نمیاد اونجا کسی اسم خانواده رو آورده باشه! جنبه ی بحث رو داشتن خیلی مهم تر از خود بحثه! وسط بحث مطممئن باش اگه نظر من توهینی درش بود تایید نمیشد! با این حرفت داری کار کسانی که نظرات رو تایید میکنن زیر سوال میبری! شما به شدت داری مغالطه میکنی! داری میگی حرفای من نادرسته چون که من به افراد توهین کردم! گیریم من توهین کردم (که هرگز نکردم!) بحث توهین من جداست، بحث درست یا نادرست بودن حرفم جدا! مغالطه کردن هم دست کمی از توهین نداره!
اصلا برای من مهم نیست شما چه فکری در مورد من میکنی! من خودم رو تو نگاه دیگران جستجو نمیکنم! شما هم کلا عادت داری حرفتو به دیگران و نظر جمع تعمیم بدی! شما اول لطف کن یه "به نظر من" قبل از هر تزی که میدی بذار تا نظراتت فقط نظر شخصی خودت باشه!
جهل، دو نوعه: یا طرف میدونه که نمیدونه یا نمیدونه که نمیدونه! دسته ی اول سرشون تو کار خودشونه ولی دسته ی دوم در مورد سرنوشت و کارای دیگران هم قضاوت میکنن!

یه نکته رو هم قبلا بارها گفتم الان هم میگم! هربار هم مجبور میشم ساده تر بگم که درکش ساده تر باشه! اونم اینه که:
"*اونـــی کـــه داخــلــی و خــارجــی داره گــاز و یــخــچــالــه، نـــه هــنــر!*"
اگه خیلی عشق مقایسه داریم درست ترش اینه که بگیم نسل قدیم و نسل جدید! حالا باز یه عده میان میگن لس آنجلسی و داخلی!!!!
چرا اشتباهه؟ چون داری کسانی که میانگین سنیشون 60 ساله رو با کسانی میانگین سنیشون 30 ساله مقایسه میکنی!!! و این مقایسه به شدت احساسیه و هیچ عقل سلیمی قبولش نمیکنه! گاهی وقتا با یه دودوتا چهارتای ساده میشه درست و نادرست بودن یه حرف رو متوجه شد.
در ضمن هر حرفی ارزش جواب دادن رو نداره! از اون 20 نفر من جواب 2 3 نفرشون رو دادم! قبول نداری برو ببین!

188.253.71.247
پنجشنبه 4 مهر 1392 - 10:09
ايمان ناشری

من هیچ توهینی به سایت موسیقی ما نکردم ..متاسفانه تو این سایت هم دیده شده به هر دلیلی بعضی از کامنتها تایید میشه ..مث همون مقاله معروف و تماما توهیت امیز ه الف خوزستانی در خصوص دکتر اصفهانی ..
در ضمن مسلما زشت بوده که دوستان دیگه جوابت رو به جای من داده بودن ..
مث این میمونه که من یه سیلی محکم در گوش یکی بزنم بعد بگم شما خودت این سیلی رو بد برداشت کردی و فکر خودت خراب بود من کاملا این سیلی رو به قصد شوخی زدم ..
در ضمن من کجا این خوانندگان رو با خوانندگان نامبرده مقایسه کردم ؟؟
من هم میدونم در بزرگی اینها شکی وجود داره من نام محمد اصفهانی رو در کنار این 4 خواننده رو قرار میدم به عنوان اساتید موسیقی ایران ..من حرف حسابم رو بالا گفتم که چرا نمیخوام در حقشون ظلم بشه ..
شما مشکلت اینه اصلا نمیخوای قبول کنی خوانندگان داخل تونستن نیاز جوننهای داخل حتی خارج رو براورده کنن ..شما نمیتونی به جز اون 4 نفر کس دیگه ای رو نام ببری ..البته به جز شادمهر که همیشه عاشق صداش بودم و هستم ..

151.245.67.154
پنجشنبه 4 مهر 1392 - 12:43
danesh jamshidi

جناب بی سرزمین تر از باید..
من موندم کجای حرف اقای ناشری مشکل داشت؟ خب مگه ازون چهار تا بیشتره؟ نکنه آرش رو خواننده ی جهانی میدونی؟!

من خودم عاشق س.ق ام ولی کمی واقع بین باشی میبینی که تو نسل جدید( تکرار میکنم نسل جدید)
یعنی جوونای بین 15 تا 25 یگانه و چاوشی ان که دارن حرف اول رو میزنن

شما یع جمله حفظ کردی هرجا نمیدونی چی بگی اینو میگی (من مسئول چیزی هستم که میگم! نه چیزی که تو برداشت میکنی!!)
درضمن همون داخلی خارجی بهتره میدونی چرا؟
اخه خارجیه تازگیا یاد گرفته ضعف ملودی تکراریشو پشت اون کلیپاش قایم کنه ..یکلیپ درست ملت بشینن جلوش خواننده بگه ببین دارن منو گوش میدن هنوز هستم!.. ولی داخلیه کلیپ نداره..
وقتی خواننده ی اون ور ابی به خودش اجازه میده هرچی دوست داره تو کلیپش نشون بده من شرمم میاد بگم نسل قبله بگم خارجی راحت ترم..
من خودم واسه خواننده هایی که هنوز ارزش گوش دادن دارن مثه د.ا و س.ق احترام قایلم و کاراشونو دنبال میکنم و قبولشون دارم.. ولی شما که اعتقاد داری هنر گاز یخچال نیست زشته بگی اونا همه چیزن اینا هیچی نیستن!

حداقلش این 30 ساله ها که میفرمایین اگه با اون 60 ساله ها مقایسه میشن پس بخدون خیلی جلو ان ..

5.238.12.187
جمعه 5 مهر 1392 - 00:43
Khaab Abad

آقای بی سرزمینتر از باد
اینکه هنرمندای نسل جدید رو با پیشکسوتان مقایسه کنید کلا درست نیست
من خودم اصلا حاضرم برای استاد س.ق بمیرم ولی این دلیل نمیشه که دیگه هیچ بنی بشری رو قبول نداشته باشم
30 سال دیگه هم امثال یگانه و چاووشی میشن پیشکسوت فقط به امروز نگاه نکن
آیا نباید از این هنرمندان قدردانی کرد؟ کسایی که با دست خالی و از صفر شروع کردن و در این محیط بسته دارن انقدر خوب فعالیت میکنن
شاید به نظر شما دارن خیلی بد کار میکنن ولی انقدر رو نظر خودتون مصمم نباشید و یه نگاه به محیط اطرافتون بندازید

109.110.170.203
جمعه 5 مهر 1392 - 00:58
Khaab Abad

و البته دوست عزیز به مسئله ی تقلید اشاره کردی برات مثال میزنم
10 سال پیش که چاووشی اولین آهنگشو خوند خیلیا میگفتن داره از استاد س.ق تقلید میکنه
10 سال پیش که یگانه اولین اهنگشو خوند خیلیا میگفتن داره از شادمهر تقلید میکنه
ولی الان چی؟ دیگه کمتر کسی این حرفو میزنه مگر اینکه همچنان در 10 سال پیش مونده باشه!
به قول استاد اسفندیار منفردزاده ( تقلید یه مهره ی سوخته است چون نمونه ی اصلیش وجود داره)
و با توجه به اینکه نمونه اصلی همچنان با قدرت وجود داره پس این عزیزان باید الان مهره ی سوخته باشن
پس چرا الان موفقن؟؟؟

109.110.170.203
جمعه 5 مهر 1392 - 04:38
بی سرزمین تر از باد

ایمان ناشری
"شما مشکلت اینه اصلا نمیخوای قبول کنی خوانندگان داخل تونستن نیاز جوننهای داخل حتی خارج رو براورده کنن" دوست عزیز، من هرگز اینو نه گفتم و نه تو رفتارم و حرفام نشون دادم، بلکه این آرزومه!!
به غیر از این یه جملت با بقیه ی حرفات موافقم.

دانش جمشیدی
آقای ناشری حتی اگر هم جملش مشکل داشته باشه نظر شخصیشه و محترم! در ضمن فکر نمیکنم ایشون نیاز به وکیل و وصی داشته باشه.
"من مسئول چیزی هستم که میگم! نه چیزی که تو برداشت میکنی" با این دفعه، دفعه ی دومیه که این جمله رو بکار میبرم اونم به خاطر هجمه ی برداشت های نادرست و حمله های لفظی بی ربط به نظراتم بوده. این که میگی همه جا به کارش میبرم(در صورتی که فقط دوبار به کارش بردم) میتونه نشونه ی این باشه که نظرت رو جلب کرده و از این بابت خوشحالم.
الان به نظرت من در جواب این حرفت چی بگم آخه؟ "گفتی اونا همه چیزن اینا هیچی نیستن! " آخه یعنی چی این حرف؟! من کی این حرفو زدم که خودم خبر ندارم؟! متاسفانه مشکل اینجاست که ما نصفه میشنویم ولی دو برابر واکنش نشون میدیم!
بگذریم.، به بحث قشنگ و مهمی اشاره کردی، اگه بحث کلیپه به نظر من درست تر و کامل تر اینه که در این مورد خواننده ها رو به دو دسته ی مجاز و غیر مجاز تقسیم کنیم! میدونی چرا؟ چون همه ی خارجی ها انقد کلیپاشون پر معنی نیست که کلیپ، آهنگ رو بکشه بالا بلکه گاهی اوقات برعکس هم میشه! یعنی خیلی از آهنگ های خوب بودن که متاسفانه با کلیپ های سطحی و مبتذل شنیده که نشدن هیچ! بلکه بعد از مدت کوتاهی هم کلا به فراموشی سپرده شدن! اینم مطمئن باش اونایی که به خاطر دیدن صحنه های چیپ و مبتذل یه کلیپ میشینن پای تی وی هیچ فرقی براشون نداره که صدای تلویزیون باز باشه یا بسته باشه! یا حتی کلا یه آهنگ دیگه پخش بشه! پس اون خواننده ای که آهنگ ضعیفش رو پشت کلیپ پر زرق و برقش پنهان میکنه کارش بسیار بیخوده!! اما بی انصاف هم نباشیم، تعداد اونایی که فقط به خاطر دیدن کلیپ (و نه شنیدن آهنگ) میشینن پای تی وی انقدر زیاد نیست که به بقیه نعمیمشون بدیم. من خودم به شخصه خیلیا رو دیدم که وقتی دیدن یه آهنگ، کلیپش به درد نخوره بلافاصله تی وی رو بستن!
اما از اون طرف هستن بعضی از داخلی های غیر مجاز با استعداد که کلیپای بسیار زیبایی میسازن که به معنای واقعی آهنگ رو کشیده بالا و باعث معروف شدنشون شده. بعضی هاشونم پروازی هستن! یعنی میرن اونور یه کلیپ میسازن و برمیگردن تو ایران پخشش میکنن!
پس زیاد ربطی به داخلی و خارجی نداره، بلکه این مجاز و غیر مجاز بودنه که تعیین کنندس. البته یه نکته ی ریز ولی بسیار مهم هم هست، همه ی ما میدونیم که خوانندگان مجازمون حتی برای ساختن آلبوم هاشون هم باید از هفت خوان رستم رد بشن! دیگه چه برسه به اینکه بخوان کلیپ هم بسازن!! تصور کن اگه حتی تصور کردنش سخته!!! واسه همین عطای کلیپ ساختن رو به لقاش میبخشن! پس به این ترتیب من و شما هم از امثال یگانه و چاوشی و خواجه امیری و فرزین و . . . توقع کلیپ نداشتیم و نداریم.
به نظرم تا حدی میشه حرفت در مورد تاثیر کلیپ بر شنیده شدن کار رو موثر دونست ولی کلا فکر نمیکنم کلیپ نساختن برای داخلی ها "مخصوصا واسه مجاز ها" عیب و نقص به حساب بیاد چون کسی از این عزیزان توقع کلیپ نداره.حالا اگه شما داری توقعت بالاس ;)
در ضمن من معتقدم درست اینه که 30 ساله های الان رو باید با 30 سالگیِ 60 ساله های الان مقایسه کرد! نه با 60 سالگیشون!

188.253.71.207
شنبه 6 مهر 1392 - 04:37
بی سرزمین تر از باد

غزال نصریان
****اینکه هنرمندای نسل جدید رو با پیشکسوتان مقایسه کنید کلا درست نیست
من خودم اصلا حاضرم برای استاد س.ق بمیرم ولی این دلیل نمیشه که دیگه هیچ بنی بشری رو قبول نداشته باشم****
تـــمـــام! مرسی بابت این حرف قشنگت. تمــــــــام حرفای من در باب این موضوعات رو اگه خلاصه کنی میشه همین 2 خط و نصفی که شما گفتی! دقیقا حرف دل منو زدی!
****30 سال دیگه هم امثال یگانه و چاووشی میشن پیشکسوت****
والــا مــنــم حــرفــم هــمــیــنــه! ولی نمیدونم چرا دوستان به محض اینکه اسم منو میبینن انگار آلرژی پیدا میکنن! یهو نصفه میشنون و دو برابر واکنش نشون میدن!
من تو نظر قبیلم هم گفتم، اینکه یه آدم 30 ساله با عمر هنری زیر 10 سال رو با یه آدم 65 ساله با عمر هنری 45 سال مقایسه کنیم 100% اشتباه کردیم! چرا؟ چون داریم قیاس مع الفارق انجام میدیم! من کلا با مقایسه مخالفم! همیشه هم اینو گفتم که مقایسه نکنید! اگر هم خیلی عشق مقایسه دارید حداقل درست مقایسه کنید!
نمونش این که یه تاپیک زده میشه که فلان خواننده تو فلان شهر کنسرت گذاشته! تا اینجا خیلی هم خوب! اما یهو میبینی بعضی از دوستان انگار دچار عشق لحظه ای میشن! (ممکنه دلیلش عنوان عجیب غریب تاپیک هم باشه!!) یهو میان شروع میکنن به تیکه انداختن به هنرمندان دیگه! (حالا چه خارجی چه داخلی) من موندم اصلا چرا نظرات اینا تایید میشه؟!؟! اونوقت من تو نظرم اسم فلان خواننده غیر مجاز رو میارم نظرم تایید نمیشه!!!! بقیه هم به جای اینکه بهشون بگن آخه عزیز من کی با کوبیدن بقیه بالا اومده که تو دومیش باشی؟! میا عین خودشون جوابشونو میدن!(گاهی حتی بدتر!) والا به خدا دوره ی شاخ و شونه کشی سال هاست که گذشته! اما نمیدونم چرا واسه بعضیا لذتی که تو شاخ و شونه کشیدن هست تو هیچی نیست!
یا بذار یه نمونه دیگه بگم! تا حالا تو نظرها چندتا استاد شناسایی کردی؟!؟ واسه من که دو رقمی شده!!! والا تا جایی که ما میدونیم استاد رو به کسی میگن که شاگرد پرورش داده باشه! مثل استاد شجریان، استاد ایرج، استاد بنان. یه دکتر تا وقتی شاگرد پرورش نداده باشه بهش نمیگن استاد! میگن دکتر!
یا به نظرت موزیک پاپ ما چندتا سلطان داره؟! اصلا برای "سلطان پاپ ایران" میشه یه تعریف خاص ارائه داد؟! من که خودم تا حالا تو نظرها 12 تا سلطان رو شناسایی کردم! شما رو نمیدونم! البته اگه برم تو گوگل "سلطان پاپ ایران" رو سرچ کنم مطمئنم میتونم سلاطین کشف شده رو حتی سه رقمی کنم!

اما راجع به سوال آخرت، میدونی چرا الان موفقن؟(البته اگه موفقیت رو مترادف طرفدار داشتن بدونیم!) آلبوم های الانشون رو با آلبوم های اون موقع هایی که با ***فلانی ها*** اشـتـبـاهـشـون میگرفتن مقایسه کن ببین چطور در گذر زمان صداهاشون تغییر کرده! اسم نمیارم چون میترسم نظرم تایید نشه! تو نظر بعدی اسم یکیشونو میگم که اگه تایید نشد کل نظر از بین نره.
میخوای نظر شخصی منو در این مورد بدونی؟ اینه:
ایجاد شباهت عمدی = تقلید ! حالا میخواد مقطعی باشه یا دائمی باشه!

188.253.71.231
شنبه 6 مهر 1392 - 04:39
بی سرزمین تر از باد

حمید عسگری !

188.253.71.231
دوشنبه 1 مهر 1392 - 12:53

از شخصیتی که از دکتر میشناسم غیر از این ها هم انتظار نمیره. واقعا باید خیلی ها یاد بگیرن از امثال دکتر.
بخضی از دوستان هرچی دارن از تقلید از پیشکسوت ها به دست آوردن اونوقت میان میگن اون وری ها تموم شدن!!!!
احترام به استاد و پیشکسوت از هر چیزی مهم تره.

دوشنبه 1 مهر 1392 - 13:51

عاشق اين شخصيتتم

دوشنبه 1 مهر 1392 - 15:11

موسیقی ما من کامنت رو چند کلمه رو ویرایش کردم چرا دوباره تایید نشد ؟؟
صبح که تایید شده بود ؟؟ دوباره بنویسم ؟؟

دوشنبه 1 مهر 1392 - 15:18

جدایی رو تک ترک بده با کیفیت بالا به خاطره استاد بیات حتی معینم خوشحال میشه

دوشنبه 1 مهر 1392 - 18:38
ارش ابراهیمی

تو دردسر ننداز محمد اصفهانیو یه روزی کاری ندارن یه روزی مینی بیخودی گیر دادن بذار فعلا با همین ریتم پیش برن

46.164.79.168
دوشنبه 1 مهر 1392 - 16:04

با سلام و احترام

واقعا کجای دنیا میتونید خواننده نازنینی مثل دکتر محمد اصفهانی رو پیدا کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!

دکتر اصفهانی , تک ستاره ای که افول نمیکند در آسمان موسیقی فاخر ایران زمین

دوستت داریم محمد عزیزم

درود بر شما استاد گرانقدر

دوشنبه 1 مهر 1392 - 20:45

سلامم
من که واقعا کارهای اقای اصفهانی رو دوست دارم و می پسندم. یه خسته نباشید از همین جا بهشون میگم.

سه شنبه 2 مهر 1392 - 09:19

دوستان در مورد بحث مافیا در تیتراژ به نظر شما اگه یه خواننده برای چند بار بهش تیتراژ پیشنهاد بشه پیش پرداخت بگیره،کار به اتمام برسه اما درست تو زمان پخش سریال صدای یه خواننده دیگه روی کار باشه اسمش چیه؟اسمش سلیقه است؟البته جناب دکتر اصفهانی ربطی به این موضوع و این خواننده های مجلسی نداره

سه شنبه 2 مهر 1392 - 12:40

سلامی نو به آقای دکتر محمد مهدی واعظ اصفهانی
به نظر بنده شما نه تنها بهترین و برترین خواننده ایران هستید کارهای شما هم در خاطرات ما ثبت شده است
به یاری خدا که در ادامه هم اینطور باشد
چاکران و نوکران ، {غلامان دست و پا زنجیر بسته} شما بدرود

سه شنبه 2 مهر 1392 - 15:41

تکیه بر باد بسیار زیبا بود و از یه تیکه زمین هم بهتر

سه شنبه 2 مهر 1392 - 17:22

حرف های دکتر اصفهانی راجب استاد معین بسیار جالب و شنیدنی بود. به عنوان یک طرفدار دکتر اصفهانی بسیار خوشحال هستم که بین این دو هنرمند بزرگ ارتباط خوبی برقرار است. جناب دکتر اصفهانی من نیز شخصا از صدا و احساس خواننده تکرار نشندنی معین عزیز لذت میبرم. امیدوارم یک کار مشترک باهم اجرا کنید.

سه شنبه 2 مهر 1392 - 22:36

سلام ..ببخشید میدونم این صحبتم ربطی به این پست نداره ..ولی میشه یه گزارشی از محسن یاحقی بگیرید ..خیلی ها طرفدار صداشون هستند ..وضعیت البومش که قرار بود مجوز ارشاد بخوره به کجا کشیده شده؟؟

چهارشنبه 3 مهر 1392 - 08:52

مصاحبه بسیار خوب و جالبی بود. مخصوصا صحبت های محمد اصفهانی
در خصوص معین که در نوع خودش بسیار جالب و شنیدنی بود.

چهارشنبه 3 مهر 1392 - 16:31

انشاله روزی این گنجینه های موسیقی ما به کشورشون بازگردند و علم و تجربه شان را در راستای پیشرفت موسیقی مان قرار دهند و خدمت کنند. امثال معین در موسیقی ما بسیار به ندرت متولد میشوند اینان سرمایه های موسیقی ما هستند که بدون هیچ دلیلی از خاک و سرزمین شان دور افتادند. خواننده ای که بعد از قریب به 35 سال غربت نشینی فرهنگ و اعتقادات خودش را توانسته حفظ کند و موسیقی سالم ارائه دهد چرا نباید حق این را داشته باشد که در زادگاهش بماند و فعالیت کند؟؟؟!!!

پنجشنبه 4 مهر 1392 - 02:59

#مطابق روال، آهنگسازان مشهور چنین فرصتهایی را به خوانندگان تازه کار، مرحمت می کنند!! و کلی هم از آنها امتیاز می خواهند#
تایید مافیا در سریال خوانییه امروز!

پنجشنبه 4 مهر 1392 - 22:10

آقای اصفهانی انسان بسیار خوب و هنرمند بسیار با ارزشی هستند و قدرشناس...
آقای اصفهانی شما همچنان بهترین خواننده ایران هستید

جمعه 5 مهر 1392 - 19:43

هم آقای معین و هم دکتر اصفهانی جزو گنجینه های معاصر موسیقی ایران زمین اند

چهارشنبه 10 مهر 1392 - 19:32

خیلی به کارهای شما علاقه مندم دکتر ... کاش روزی بتونم با شما همکاری کنم

شنبه 11 آبان 1392 - 16:09

ببینید مهدی یراحی عزیز چی خونده که اصفهانی میگه دوسش داره

منم با اصفهانی موافقم.مهدی یراحی فوق العاده هسبش

یکشنبه 22 دی 1392 - 22:29

عالیه...کارهای ایشون رو دوست دارم ..

سه شنبه 13 اسفند 1392 - 10:56

کارهای ایشون همیشه مخاطبین جوان و میانسال رو راضی نگه داشته. از کودکی در زمینه موسیقی فعال بودند. خسته نباشید

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اصفهانی: روزبه بمانی حرف‌های جدیدی در ترانه دارد | موسیقی ما