برنامه یاد بعضی نفرات
 
آلدو رومانوی 75 ساله روی صحنه رفت
پیرمردی با کاپشن چرم و چوب درامز
موسیقی ما - آلدورومانو دومین جزمن ایتالیایی بود که در در جشنواره فجر به اجرای برنامه پرداخت. رومانو در ایتالیا متولد شده اما از بچگی به فرانسه نقل مکان کرده است. موسیقی را با گیتار شروع کرد و بعد از آن سراغ ساز درامز می رود. رومانو در مسیر موسیقی حرفه ای خودش بین موسیقی جز و راک در حرکت بوده است. تحت تاثیر این دو موسیقی به سمت جز فیوژن هم حرکت کرده که در ابتدا تلفیقی از جز و راک بوده است.

او همچنین در سال 2004 برنده جایزه نه چندان مطرح «جزپار پرایز» شده است.. کنسرتی که با نام آلدو رومانو برگزار شد در واقع یک تریو (گروه موسیقی با سه ساز) بود که رومانو درامرش و یک نوازنده کنتر باس و یک پیانیست هستند. تریو با چنین ساز بندی کمتر در ایران وجود داشته و حتی به ایران سفر کرده است.  در کنار رومانو دو نوازنده با تکنیک بسیار بالا قرار دارند. اجرا با قطعه ای شروع شد که به دلیل نبودن تم و موتیف تکرار شونده، همراهی کردنش سخت بود. اما با گذشت زمان قطعاتی با ریتم محکم تری اجرا شد و همچنین تم مشخص در آن ها وجود داشت.

اجرای این قطعات حس ریتمیک موسیقی (گروو) را به خوبی ایجاد کرد و در واقع امضای حس و حال موسیقی جز یا همان «سویینگ» را به مخاطبان منتقل کرد. یکی از مهمترین دلایلی که مخاطبان کنسرت دقت خود را از دست ندادند حضور نوازنده پیانو بود که مثل یک اسباب بازی با پیانو بازی می کرد. نوازنده ای که بیش از اندازه درست می نواخت. در واقع به خوبی جز می زد ولی مثل یک نوازنده پیانو کلاسیک دقت و حس را چاشنی کارش می کرد. شاید این برای نوازنده سبک جز نکته مثبتی نباشد که تا این حد درست و دقیق ساز بزند اما برای مخاطب ایرانی که کمتر با این سبک مواجه شده یک پدیده جدید است. در مجموع 10 قطعه اجرا شد که در آخرین قطعه نوازنده پیانو ساز بادی نواخت. سبک این اجرا به نوعی «جز استاندارد» بود، سبکی که خیلی کم در ایران اجرا شده و شاهدش هم اینکه پس از کنسرت این جمله بین بسیاری رد وبدل شد: خیلی جز بود.

همچنین بعد از پایان کنسرت رومانو با حالتی دوست داشتنی و خاص خداحافظی کرد و بدون اینکه جلو بیاید و به تشویق حاضران خیره شود از صحنه خارج شد. البته پس از تشویق مردم دوبار بازگشتند و یکی از قطعات را تکرار کردند. در این اجرا مشکلات صدا نسبت اجراهای دیگر جشنواره کمتر بود.

.
منبع: 
اختصاصي سایت موسيقي ما
تاریخ انتشار : جمعه 30 بهمن 1394 - 15:17

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود پیرمردی با کاپشن چرم و چوب درامز | موسیقی ما