گفتوگو با آهنگساز باسابقه موسیقی پاپ درباره موج نوی این نوع از موسیقی
مهرداد نصرتی: نسل جدید، غمگینترین نسل موسیقی پاپ است
موسیقی ما - خیلیها میگویند موسیقی پاپ در حال پوستاندازی است و چهرههای جدیدی وارد این عرصه شدهاند که در حال ربودن گوی سبقت از قدیمیترها هستند. این خوانندههای جدید، در دو سال اخیر موفق شدهاند قطعاتشان را به گوش مخاطبان زیادی برسانند و به تبع آن، فروش خوبی هم در کنسرتها داشته باشند. برخی از این چهرهها جوان هستند و برخی دیگر هم از سالها پیش فعالیت میکردهاند اما طی یک سال اخیر موفق به ورود به عرصه رسمی موسیقی و برگزاری کنسرت شدهاند.
درباره این چهرهها دیدگاههای گوناگونی وجود دارد؛ برخی منتقد سرسختشان هستند و برخی دیگر معتقدند آنها به دلیل خلاقیت و نوگرایی، موفق به جذب مخاطب شدهاند.
مهرداد نصرتی یکی از آهنگسازان باسابقه موسیقی پاپ است که نگاه متفاوتی نسبت به خوانندههای نسل جدید بازار موسیقی دارد. در گفتوگوی مفصلی که با این آهنگساز داشتیم، او با وجود برخی انتقادات، در مجموع نگاه مثبتی نسبت به موج نوی موسیقی پاپ داشت و در مورد تکتک خوانندهها و همچنین تنظیمکنندههایی که طی یکی دو سال اخیر آثار هیت متعددی منتشر کردهاند، دیدگاههای خود را بیان کرد.
این را هم بگویم که من معتقدم موسیقی پاپ این روزها، موسیقی مصرفیای است. البته در گذشته اینطور نبود و امکانات تولید کار و به نتیجه رساندن آن خیلی سخت بود. در واقع فقط برای کسانی میشد کار کرد که واقعاً سوپراستار یا فوقالعاده خلاق بودند. حالا موسیقیای که نسل جدید ارائه میکند، نیاز حال حاضر مردم است؛ حتی اگر ادبیات مناسبی نداشته باشد و غم و اندوهشان زیاد باشد.
اما مهمترین نکته این است که الان مردم این جنس از موسیقی را میپسندند و همین جنس موسیقی هم میتواند برای هنرمندان سرمایه شود تا بتوانند به کنسرت برسند. چرا که هیچ حمایت مالی از سمت هیچ ارگان و سازمان دولتی انجام نمیشود و بچهها نمیتوانند آزادانه کار کنند و طبیعتاً کسانی که با این شرایط سخت وارد موسیقی شدهاند، سعی میکنند به سمت بازار و موسیقی متداول روز حرکت کنند. یک عده هم هستند که میگویند من موسیقی را برای شنوندههای خاص خودم کار میکنم که من کاری به آنها ندارم. بحث من موسیقی پاپی است که میخواهد به موفقیت و در ادامه به کنسرت برسد.
بعد از ترانهها، ملودی و بعد هم صدای خواننده و در نهایت تنظیمها هستند که مورد توجه قرار میگیرند. من واقعاً در بعضی قسمتها غلطهای فاحشی حتی در نواختن و میکس و مسترینگ و حتی کوک صدای خواننده میبینم؛ اما انگار مردم دیگر با اینها کاری ندارند و همین که یک نفر حرفشان را به زبان بیاورد، برایشان کافی است.
به نظر من، جنس هر دوی آنها از جنس موسیقی پاپ است و هیچیک از دیگری جدا نیستند. مایه اصلی موسیقی پاپ، نغمههای دوستداشتنی برای مردم است؛ مثل موسیقی فولکلور. پس نوحه وامگرفته از موسیقی پاپ و موسیقی پاپ وامگرفته از نوحه نوین است. اینها از هم جدا نیستند اما موزیسینی حرفهای است که این دو را از هم متمایز کند و مرثیه و غصهای که شنونده به آن نیاز دارد را با موزیکالیته و هارمونی مشخص به موسیقی نزدیکتر کند تا اینکه صرفاً آنها را به همان شکل اجرا کند. اما در خیلی از آثاری که میشنویم، خواننده فقط بر اساس چند آکورد مشخص، میخواند و هیچ هارمونی در آنها وجود ندارد.
موضوع دیگری که دوست دارم به آن اشاره کنم، یکی از حسرتهای بزرگ من است که ای کاش در همین فضای جدید که خوانندههای تازهای در حال ظهور هستند، هنوز کسانی مثل ناصر عبداللهی و مرتضی پاشایی کنار ما بودند و میتوانستیم این صداها را دوباره بشنویم. میخواهم از کسانی که احساس میکنند میتوانند برای امروزِ مردم بخوانند، درخواست کنم که بدون ترس ورود کنند و بخوانند، دست به ساز شوند و ترانه بگویند و هر جور که شده، صدای خود را به گوش مردم برسانند. اگر این انرژی را داشته باشند، مردم آنها را پیدا میکنند؛ مثل همین دوستانی که این روزها دارند برای اولین کنسرت خود آماده میشوند.
نکته دبگر اینکه برنامهای دارم که تعدادی از خوانندگان بااستعداد ولی کمنامونشان را پیدا کنم و برای آنها آهنگهای خوبی بسازم که مهر من را به همراه داشته و بتواند در آینده موسیقی پاپ باقی بماند. این یکی از کارهایی است که همیشه در ذهن داشتهام و امروز بیش از هر زمان دیگری به دنبال آن هستم.
در آخر هم آروز میکنم این موج نویی که امروز در موسیقی شکل گرفته و در حال پیشروی است، شناخت دقیقتری از موسیقیِ درست و اصولی پیدا کند. از نوازندگی و تنظیم خوب بهرهمند شود و با شاخصههای موسیقی روز جهان خود را هماهنگ کند؛ مثل سیروان که توانست به خوبی خود را با موسیقی روز جهان هماهنگ کند و چیزی هم از آنها کم ندارد.
درباره این چهرهها دیدگاههای گوناگونی وجود دارد؛ برخی منتقد سرسختشان هستند و برخی دیگر معتقدند آنها به دلیل خلاقیت و نوگرایی، موفق به جذب مخاطب شدهاند.
مهرداد نصرتی یکی از آهنگسازان باسابقه موسیقی پاپ است که نگاه متفاوتی نسبت به خوانندههای نسل جدید بازار موسیقی دارد. در گفتوگوی مفصلی که با این آهنگساز داشتیم، او با وجود برخی انتقادات، در مجموع نگاه مثبتی نسبت به موج نوی موسیقی پاپ داشت و در مورد تکتک خوانندهها و همچنین تنظیمکنندههایی که طی یکی دو سال اخیر آثار هیت متعددی منتشر کردهاند، دیدگاههای خود را بیان کرد.
- * خوانندههای نسل جدیدِ موسیقی پاپ موافقان و مخالفان زیادی دارند. با توجه به اینکه شما از آهنگسازان باسابقه موسیقی پاپ هستید، دیدگاهتان نسبت به آنها چیست؟
این را هم بگویم که من معتقدم موسیقی پاپ این روزها، موسیقی مصرفیای است. البته در گذشته اینطور نبود و امکانات تولید کار و به نتیجه رساندن آن خیلی سخت بود. در واقع فقط برای کسانی میشد کار کرد که واقعاً سوپراستار یا فوقالعاده خلاق بودند. حالا موسیقیای که نسل جدید ارائه میکند، نیاز حال حاضر مردم است؛ حتی اگر ادبیات مناسبی نداشته باشد و غم و اندوهشان زیاد باشد.
- * یعنی به نظر شما نیاز جامعه باعث شده هنرمندان به سمت تولید این موسیقیها بروند یا برعکس، حجم زیاد این نوع موسیقیها در جامعه باعث این رخوت شده است؟
- * در موسیقی پاپ، نسلهای مختلفی حضور داشتهاند؛ از نسل اول (دهه هفتاد) که دوران آغازین موسیقی پاپ پس از انقلاب بود و بعد از آن، هنرمندانی که در دهه هشتاد آمدند و حالا دهه نود که با چهرههایی در جنس دیگری از موسیقی طرف هستیم. شما فکر میکنید کسانی که در حال حاضر مشغول فعالیت هستند را میتوان به عنوان یک نسل در نظر گرفت و بعدها هم از آنها یاد کرد؟ یا آنها هم مثل موسیقیشان که میگویید مصرفی شده، فراموش خواهند شد؟
- * یکی از تفاوتهای این نسل با دیگران، در جنس صدا و نوع خوانش آنها است. نظر شما در اینباره چیست؟
اما مهمترین نکته این است که الان مردم این جنس از موسیقی را میپسندند و همین جنس موسیقی هم میتواند برای هنرمندان سرمایه شود تا بتوانند به کنسرت برسند. چرا که هیچ حمایت مالی از سمت هیچ ارگان و سازمان دولتی انجام نمیشود و بچهها نمیتوانند آزادانه کار کنند و طبیعتاً کسانی که با این شرایط سخت وارد موسیقی شدهاند، سعی میکنند به سمت بازار و موسیقی متداول روز حرکت کنند. یک عده هم هستند که میگویند من موسیقی را برای شنوندههای خاص خودم کار میکنم که من کاری به آنها ندارم. بحث من موسیقی پاپی است که میخواهد به موفقیت و در ادامه به کنسرت برسد.
- * خیلی از خوانندههایی که بهخصوص در یکی دو سال اخیر روی بورس آمدهاند، از سالها پیش فعالیت میکردهاند. فکر میکنید چرا بعد از اینهمه سال فعالیت، تازه توانستهاند نبض بازار را دست بگیرند؟
- * اگر بخواهیم بخش ترانه، ملودی، تنظیم و صدای خواننده را مد نظر قرار دهیم، به نظر شما کدامیک نقطهقوت آثاری است که امروزه تولید میشوند؟
بعد از ترانهها، ملودی و بعد هم صدای خواننده و در نهایت تنظیمها هستند که مورد توجه قرار میگیرند. من واقعاً در بعضی قسمتها غلطهای فاحشی حتی در نواختن و میکس و مسترینگ و حتی کوک صدای خواننده میبینم؛ اما انگار مردم دیگر با اینها کاری ندارند و همین که یک نفر حرفشان را به زبان بیاورد، برایشان کافی است.
- * نظرتان درباره تنظیمکنندههای این نسل که در کارنامه کاری آنها قطعات هیت زیادی دیده میشود، چیست؟
- * یکی از نکات مهم نسل جدید این است که خودشان شعر میگویند، آهنگ میسازند و تنظیم میکنند. این موضوع چهقدر در دیده شدن آنها نقش داشته است؟
- * البته این اتفاق برای محمد علیزاده هم افتاده و فکر میکنم او الان پرفروشترین خوانده پاپ ما باشد.
- * یکی از موضوعاتی که امروزه زیاد مطرح میشود، این است که دلیل موفقیت نسل جدید، موسیقی شبهمداحی است.
به نظر من، جنس هر دوی آنها از جنس موسیقی پاپ است و هیچیک از دیگری جدا نیستند. مایه اصلی موسیقی پاپ، نغمههای دوستداشتنی برای مردم است؛ مثل موسیقی فولکلور. پس نوحه وامگرفته از موسیقی پاپ و موسیقی پاپ وامگرفته از نوحه نوین است. اینها از هم جدا نیستند اما موزیسینی حرفهای است که این دو را از هم متمایز کند و مرثیه و غصهای که شنونده به آن نیاز دارد را با موزیکالیته و هارمونی مشخص به موسیقی نزدیکتر کند تا اینکه صرفاً آنها را به همان شکل اجرا کند. اما در خیلی از آثاری که میشنویم، خواننده فقط بر اساس چند آکورد مشخص، میخواند و هیچ هارمونی در آنها وجود ندارد.
- * اگر موافقید کمی با جزئیات بیشتری درباره خوانندههای مطرح نسل جدید بازار موسیقی صحبت کنیم. من اسم تعدادی از این خوانندهها را میگویم و شما نظرتان را درباره آنها بگویید. میتوانیم از سینا شعبانخانی شروع کنیم.
- * اشوان.
- * رستاک حلاج.
- * سیامک عباسی.
- * فریان.
- * بهنام بانی.
- * امیرعباس گلاب.
- * خواننده بعدی، کسی است که هواداران و منتقدان زیادی دارد؛ حامد همایون که برخی میگویند موفقیت او تب زودگذر است.
- * شما در صحبتهایتان گفتید جامعه و بالطبع موسیقی ما، فضای غمگینی دارد و مردم به دنبال این فضاها هستند اما شاید حامد همایون نمونه عکس این ماجرا باشد که با یک موسیقی پرانرژی و ریتمیک وارد شد و مردم هم او را پذیرفتند.
- * نظرتان درباره آرش و مسیح چیست؟
- * «پازل بند» که در ابتدا با تنظیمهایشان شناخته شدند و اخیراً به خواندن روی آوردهاند، چطور؟
- * هوروش بند.
- * شهاب مظفری.
- * برای انتهای گفتوگو میخواهم درباره این موضوع حرف بزنیم که با حضور نسل جدید، برخی از خوانندههایی که در دهه هشتاد توانستند بازار موسیقی را دست بگیرند، کمی به حاشیه رفتهاند و کنسرتهایشان دیگر مثل قبل پرفروش نیست. فکر میکنید تا چه حد نوع فعالیتهای خودشان باعث شد مخاطبان کنسرتهایشان کم شود و تا چه حد حضور نسل جدید باعث شد این هنرمندان در سایه قرار بگیرند؟
- * البته این اتفاق برای نسل اول موسیقی هم افتاد. وقتی در دهه هشتاد خوانندههای تازه روی کار آمدند، آنها کمکم فراموش شدند.
- * خیلیها بودند؛ کسانی مثل محمد اصفهانی، محمدرضا عیوضی، علیرضا عصار، امیر کریمی و...
- * و حرف پایانی؟
موضوع دیگری که دوست دارم به آن اشاره کنم، یکی از حسرتهای بزرگ من است که ای کاش در همین فضای جدید که خوانندههای تازهای در حال ظهور هستند، هنوز کسانی مثل ناصر عبداللهی و مرتضی پاشایی کنار ما بودند و میتوانستیم این صداها را دوباره بشنویم. میخواهم از کسانی که احساس میکنند میتوانند برای امروزِ مردم بخوانند، درخواست کنم که بدون ترس ورود کنند و بخوانند، دست به ساز شوند و ترانه بگویند و هر جور که شده، صدای خود را به گوش مردم برسانند. اگر این انرژی را داشته باشند، مردم آنها را پیدا میکنند؛ مثل همین دوستانی که این روزها دارند برای اولین کنسرت خود آماده میشوند.
نکته دبگر اینکه برنامهای دارم که تعدادی از خوانندگان بااستعداد ولی کمنامونشان را پیدا کنم و برای آنها آهنگهای خوبی بسازم که مهر من را به همراه داشته و بتواند در آینده موسیقی پاپ باقی بماند. این یکی از کارهایی است که همیشه در ذهن داشتهام و امروز بیش از هر زمان دیگری به دنبال آن هستم.
در آخر هم آروز میکنم این موج نویی که امروز در موسیقی شکل گرفته و در حال پیشروی است، شناخت دقیقتری از موسیقیِ درست و اصولی پیدا کند. از نوازندگی و تنظیم خوب بهرهمند شود و با شاخصههای موسیقی روز جهان خود را هماهنگ کند؛ مثل سیروان که توانست به خوبی خود را با موسیقی روز جهان هماهنگ کند و چیزی هم از آنها کم ندارد.
منبع:
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1396 - 14:41
دیدگاهها
حرف های آقای نصرتی کاملا درسته.
اما واسه مخاطبینی مثل من که نمیتونم با این کارا ارتباط برقرار کنم الان پیدا کردن یک اثر خوب خیلی دشوار شده.
چند روز پیش حمید حامی تو برنامه وقتشه اجرای زنده داشت.خدایی بعد مدت ها یه کیف درست حسابی کردم.همه چیز درست و سر جاش بود.خیلی وقت بود یه همچین اجرایی ندیده بودم.مخصوصا اجرای آخر روی اون ریتم 6.8 که ساده هم نبود ولی چقدر خوب اجرا شد.
ولی نسل موسیقی الان حتی توی اجرای ریتم ها مشکل دارن و کاملا یکنواخت ببخشید ولی آماتوری اجرا میکنن و اینکه مردم چطور اعتراض نمیکنن خیلی عجیبه.حالا چه برسه به هارمونی.من خودم هم دهه هفتاد هستم.
البته این بین استثنا هم داریم.مثل رستاک حلاج محسن چاوشی استاد و چند تا دیگه که کم هستن و توی این مارکت موسیقی شاید 2 یا 3 تا تا اثر هر ماه اون چیزی باشه که من بخوام.
ولی در کل به نظرم این بلایی هست که موسیقی الکترونیک داره سر ما میاره.من اجرای خواننده رو با یک پیانو رو 100 بار به چیدن 500 تا افکت سمپل کنار هم ترجیح میدم.به نظرم موسیقی الکترونیک روح نداره و اصلا نمیتونه حق ترانه رو ادا کنه.مثالش هم کار هایی که رستاک توی فضای الکترونیک خونده رو با فضاهای آکوستیک مقایسه کنین.ترانه و ملودی خوب و سطح بالا توی موسیقی الکترونیک اصلا جواب نمیده.چون موسیقی الکترونیک روح و احساس کافی رو نداره.ولی فقط کافیه که با یک ساز زنده اجرا بشه.
امیدوارم روزی برسه که خواننده ها برای تهیه آلبوم 2 یا 3 بار به سالن های ارکستر برن و چند تا کار ارکسترال داشته باشن.هارمونی ها قوی بشه.چون تا هارمونی نباشه موسیقی رنگی هم نداره.و اینکه یه ناصر عبدالهی جدید پیدا بشه که بشه تو موزیکالیته ش همه نوع جنس ملودی ها رو شنید.
خواننده فقط محسن چاوشی
حرفاش همه درسته
در حال حاضر يگانه ، چاوشي ، جهانبخش ❤️
خواننده های نسل جدید کاری کردن ک من شخصا موزیک فارسی گوش نمیدم.رفتم سراغ آهنگای ترکیه ای و بیکلام.امیدوارم محسن یگانه و چاوشی کاری کنن از این رخوت دربیایم.از ای جان جان که تو همه آهنگا استفاده میشه خسته شدیم
استاد عقیلی
فقط سلطان سامان جلیلی
همين الان هم موسيقى پاپ با يگانه و چاوشى و خواجه اميرى پا برجاست ، اين سه تا نبودن كه ديگه كلا نابود بود ...
خواننده و سلطان صدا فقط محسن چاوشي
به نظر من اينجورى نيست كه بگيم الان ديگه فقط جديدا دارن ديده ميشن،يكى مثل محسن يگانه هنوز هم توى اوجه و تب زود گذر بودن خيلى مسئله ى مهميه كه خواننده هاى جديد دارن،حفظ جايگاه از همه چى مهم تره،بعد ببخشيد شادمهر هي نقشى توى موسيقى پاپ ما نداشته
خیلی وقته دیگه یه آهنگ پدر مادر دار تولید نشده انقدر سطح توقعها پایین اومده که دیگه کار جون دار نمیشنویم
امیر کریمی؟؟؟؟..صدای پر حجم؟؟؟؟؟!..شما به داد زدن میگید صدای پر حجم..؟!؟!؟!
خوشم مياد سيروان هميشه شماره يك هست
واقعا آهنگ هایی که تو این یکی دو سال آخر تولید شدن و هیت شدن باعث شدن از موسیقی ایران زده شم ، و هرچه بخوام الان در موردش صحبت کنم بی فایده ست.... کجاست اون روزایی که تو ماشینا آهنگای پدر مادر دار پخش میشد.... خواجه امیری و یگانه و چاوشی و صادقی نباید برن کنار . این چهار نفر پایه های اصلی پاپ بعد انقلاب بودن .... فقط میشه الان از سیروان تشکر کرد که با داشتن مخاطب زیاد داره موسیقی خوب تو مملکت تزریق میکنه و واسه گوش مردم ارزش قائله و کاری که میسازه رو مردم دوس دارن نه اینکه کاری که مردم دوست دارنو بسازه
به این میگن هنر . که گوش مخاطبو با موسیقی خوب بار بیاره
بسیار مصاجبه خوبی بود
شرمنده یکم سرچ کنید می بینید سعید شهروز یکی از پیشتازان و سرآمدان موسیقی پاپ تو این مرز و بوم بوده...کسی که البوم هاش جز پرفروش ترینهای بعد انقلاب بوده...نیاز به یک سرچ کوچیک داره تا پی ببرید...
به نظرم خواننده های دهه ۸۰ غمگین ترن باز الان یکم از غم و ناله کردن دور شده ولی دارن پرت و پلا می خونن
مستر سولد اوت نابغه موسیقی ایران محسن یگانه
اهنگهاي اين خواننده هاي جديد همشون بعد از ٦،٧ بار گوش دادن تكراري و خسته كننده ميشه،و ميره كنار.ولي اهنگهاي بزرگاني مثل محسن يگانه يا شادمهر ١٠ سال هم كه بگذره جذابيتِ خودشو داره و هركسي رو جذب ميكنه
فوق العاده بود مصاحبه ی جناب نصرتی
لذت بردم از این دیدگاه عمیق و بزرگ
کاش همهی منتقدین نگاهی مثبت مثل جناب نصرتی به موسیقی امروز و هنرمندان این موسیقی داشتند
درود بر شما
محمد علیزاده خوب ترانه گفته؟!!!!
دل به دل این دلِ دل مرده بده
بده دل ه بد آورده
خخخخخ
آقای نصرتی نظرتو راجع به آهنگایی که خوندین چیه
مهرداد نصرتی عالیه، اهنگ دارم میام پیشت احسان و ساخته
محسن که عشقهه❤
یه نکته جالب درموردمحسن یگانه اینه که بااینکه اخیرا آلبوم نداده وخیلی کم هم تک آهنگ میده ولی باز بلیط کنسرتاش به سرعت#سولد_اوت میشه وطرفداراش ازخیلی ازخواننده ها بیشترهست و کنسرتای خارج ازکشورشم میترکونه که درنوع خودش جالبه واکثرآهنگاش مگاهیته
ترانه های روزگار ما به سمت عامیانه شدن رفتن؛ به نظر بنده همه عوامل ترانه به سمت ساده شدن پیش رفتن به عنوان مثال سبک ترانه ها اکثرا کلاسیک شده و لحن اون ها مدرن و گاهی پست مدرن و مهم تر از همه ترجیح ترانه سرایی روی ملودی به جای ملودی گذاشتن روی ترانه ها که فکر می کنم نقش خیلی به سزایی توی این روند داشته.
همه حرفای ایشونو قبول دارم❤?
فقط یگانه چاووشی
به نظر من که همه خواننده هاي قديمي پاپ فاجعه شدن ،فقط چنتا هستن ک هنوز خوبن،چاوشي سطحش هنوز خوبه،خواجه اميري هميشه کيفيتش خوب بوده،رضا صادقي بعد سالها ک خوب نميخوند دقيقا بعد البوم وايسا ولي الان با البوم جديدش بازم رو اومد......بابک جهانبخش بعد البوم منو بارون افت کرد....محسن يگانه که فاجعه شد بعد الوم رگ خواب ....بنيامين با فوت نيما وارسته کيفتش وحشتناک اومد پايين....حميد عسگري ک فقط يه کپي کار بود ک بعد ها صداش کلا عوض.شد ....... فريدون اسرايي ک سلطانه فقط اهنگ گل هياهو و سلامش مي ارزه.ب کل اهنگاي پاپ دهه نود...................بقيه هم به قدري ضعيفن که اصن بحثي نيس........از اين جديدا هم فقط امير عباس گلابو من قبول دارم،ارش اي پي هم فقط يه اهنگش خوب بوده.......
به نظرم رویکرد آقای نصرتی که از آهنگسازان باسابقه هستند خیلی خوش بینانه است.
اتفاقا اگر از این موسیقی پاپ امروز خوانندگان نسل اول و دوم مثل دکتر اصفهانی و عصار و رضا صادقی و احسان خواجه امیری و یگانه و تا حدی محسن چاوشی را حذف کنیم تقریبا موسیقی پاپ ایران تهی و بی محتوا میشود .
اینها مثل دسر و سالاد غذا هستند که مردم فقط برای هضم غذا و چاشنی استفاده می کنند اما هرگز دسر و سالاد نمی تواند حای غذای اصلی را بگیرد.
ضمن اینکه خوانندگان نسل دهه هشتاد مثل رضا صادقی احسان خواجه امیری یگانه و چاوشی هنوز هم بیشترین مخاطبان را دارند.
کاملا مشخص است که خوانندگان جدید موج زودگذری هستند که کاملا تمام نمی شود اما به زودی قدرت خود را از دست می دهد اگر هم این اتفاق نیفتاد و این موج موسیقی سخیف ادامه یابد باید به حال و روز جامعه و موسیقی امروز گریست که چنین افرادی به الگوهای جامعه تبدیل شوند
بهترین خواننده بعد از انقلاب خالق آثار مشکی رنگ عشقه وایسا دنیا نرو و یعنی درد رضا صادقی است و بعد از او هم به ترتیب شادمهر عقیلی دکتر اصفهانی عصار خواجه امیری و یگانه و تا حدودی محمد علیزاده و بابک حهانبخش
در ضمن يادم.رف بگم مهدي يراحي و امير علي بهادري و سيروان وتا حدودي امين رستمي هم از خوباي اين چن وقت هستن....
موسیقی ما چرا بعضی کامنت ها را تایید نمی کنید مشکل چیه؟
روحش شاد
اهنگساز مُهر دار
ایشون عالی هستن
1 2 3 فقط رضا صادقی سلطان بی بدیل موزیک پاپ
خیییلی مصاحبه خوبی بود••• منم با جناب استاد نصرتی موافقم اما ایشون استادانی مثل؛ علی لهراسبی و سالار عقیلی رو فراموش کردن•••• یچیزی بگم خانواده منم اون زمان قدیم عاشق و طرفدار کارهای استاد عبداللهی بودن از مرگش شوکه شدن همینطور من که بعد 4یا5سال که طرفدار داداش محسن و مرتضی عزیز بودم از مرگش(مرتضی) شوکه شدم خواهشا شما که مثل ما دوستداشتید کسانی الان مثل اونها هنوز در بین ما بودن{زنده بودن }○○○ به برادر داداش مرتضی(آقا مصطفی )و پسر استاد عبداللهی(نوید ) کمک کنید که هرچه بیشتر کارهاشون شنیده بشه•••
افزودن یک دیدگاه جدید