برنامه یاد بعضی نفرات
 
آلبوم بداهه نوازی تار «شهرام میرجلالی» و تنبک «همایون شجریان» به بازار آمد
با انتشار آلبوم «آسمانی» توسط مرکز موسیقی حوزه هنری؛
آلبوم بداهه نوازی تار «شهرام میرجلالی» و تنبک «همایون شجریان» به بازار آمد
موسیقی ما - آرتین ولی الهی: آلبوم «آسمانی» شامل بداهه نوازی تار «شهرام میرجلالی» به همراه تنبک نوازی «همایون شجریان» از سوی مرکز موسیقی حوزه هنری منتشر شد. این آلبوم که در دستگاه نوا، آواز بیات ترک و شوشتری اجرا و ضبط شده، شامل 10 قطعه می شود که رنگ و بوی شیوه تار نوازی اصفهان در تمام بخش های آن جاری است. ضبط این اثر در سال 1383 توسط «ریموند موسسیان» انجام شده و پالایش نهایی آن درسال 1385 صورت گرفته است.

رضا مهدوی در مقدمه ی روی جلد این آلبوم آورده است: «اثر حاضر، نمونه ای است حاوی سطح مشخصی از بداهه نوازی، به وسیله مهمترین ساز در موسیقی دستگاهی (تار) و با الهام از نواخته های استاد بزرگ بداهه در شیوه تارنوازی اصفهان، که قله بلند آن همانا استاد جلیل شهناز است».

«محمدجواد کسایی» فرزند زنده یاد استاد حسن کسایی نیز در مقدمه ای که بر این آلبوم نوشته، بیان کرده است: «میرجلالی نوازنده ردیف دست و پاگیر سنتی نیست، او نوازنده ای است که ردیف را در خدمت توان های فردی خود می خواهد و بهتر است بگوییم که به شیوه نوازندگان برجسته، نوازنده ی درونیات خود است».

میرجلالی نیز مقدمه کوتاهی در جلد این آلبوم نوشته و تاکید کرده است: «من مفتخرم به اینکه عاشق و رهرو شیوه اصفهانی در تار نوازی هستم و از محضر خورشید فروزان تار نوازی معاصر استاد جلیل شهناز و از فیض پر برکت سلطان نائیان ایران استاد حسن کسایی استفاده برده و خوشه چین خرمن ایشان بوده ام».

شهرام میرجلالی متولد 1۳۳۸-اهواز، نوازنده و آموزگار ایرانی تار و عود است که موسیقی را تحت نظر خواهر بزرگ خود که ویولن می نواخت آغاز کرد. وی از نوازندگان برجسته تار مکتب اصفهان بوده و تجربه شاگردی استادانی چون جلیل شهناز و زنده یاد حسن کسایی را داشته است. او غیر از بداهه نوازی، تک نوازی تار و بربط و سه تار و گروه نوازی، در ساخت ساز نیز مهارت دارد.

میرجلالی که خود از بنیانگذاران گروه سماع است، باگروه هایی از جمله دستان، بیدل، ارغنون و عشاق و... و با خوانندگان مختلفی چون محمدرضا شجریان، ایرج بسطامی، همایون شجریان، محمدجواد شجریان، علیرضا افتخاری، علی جهاندار، حسام الدین سراج، رضوی سروستانی و... همکاری داشته است.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 مرداد 1391 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم بداهه نوازی تار «شهرام میرجلالی» و تنبک «همایون شجریان» به بازار آمد | موسیقی ما