برنامه یاد بعضی نفرات
 
درخشش «همایون شجریان» در شب سرد قزوین
کنسرت «آئینه ها» بار دیگر بروی صحنه رفت؛
درخشش «همایون شجریان» در شب سرد قزوین
موسیقی ما – بهمن بابازاده، قزوین : همایون شجریان در قالب گروه «سیاوش» کنسرت «آئینه ها» را در روزهای 15 و 16 بهمن ماه سال جاری در قزوین بروی صحنه برد.

در این کنسرت که به تهیه کنندگی «سعید رضا کیائی» (تهیه کننده خوش نام و با سابقه بومی قزوین) در سالن نمایشگاه بین المللی این شهر بروی صحنه رفت، گروه در دو بخش «مقام اصفهان» و «دستگاه نوا» برنامه اش را اجرا کرد.

در بخش اول که با خیام خوانی همایون آغاز شد، «مهتاب»، «خداوندان اسرار» و «جانی و صد آن» آثاری بودند که به آهنگسازی «سهراب و کیخسرو پور ناظری» با اشعاری از حافظ و مولانا و خیام اجرا شدند تا در ابتدای اجرا، سالن محل برگزاری برنامه با سکوتی دلنشین شاهد هنرنمایی گروه باشد.

پس از پایان این بخش و در شروع بخش دوم، تار و سنتور به ارکستر اضافه شدند تا گروه با انرژی بیشتری به اجرای پارت دوم برنامه اش بپردازد.

«نگار» ، «ساز و آواز» و «آئینه ها» آثار بعدی بودند که با امرزی فراوان نوازنده ها در سالن اجرا شدند و همین انرژی بالا باعث شد جمعیت حاضر بارها در بین تک نوازی های نوازنده ها، به تشویق های ممتد آنها اقدام نمایند.

تک نوازی کمانچه و دو نوازی کمانچه و سنتور بخش های پر هیجان بعدی بودند که درک متقابل نوازنده های این سازها را به خوبی عیان کرد. «از عشق» و «هفت دریا» هم بخش های انتهایی اجرا گروه بود که پس از آن اعضای گروه همه با هم در جلوی سن حاضر شدند و به همه جمعیت سالن ادای احترام کردند تا حاضرین به صورت ایستاده دقایقی را به تشویق آنها بپردازند.

  • حاشیه ها:
* نحوه برگزاری این برنامه در شب های سرد قزوین، طوری بود که بنا بر صحبت های اعضای گروه و تیم پشتیبانی، هیچ کم و کسری در سرویس دهی و خدمات از سوی تهیه کننده بومی این شهر به چشم نیامد.

* همایون نصیری ، نوازنده سرشناس سازهای کوبه ای کشور در این برنامه نقش به سزایی را برای گروه ایفا کرد و با توجه به تجربه بالایش در اجراهای صحنه ای، یکی از نقاط قوت این برنامه به شمار می آمد. این نوازنده به همراه گروهش «دارکوب» قرار است روز 16 اسفند در برنامه ای ویژه و کنسرتی بزرگ در برج میلاد بروی صحنه برود.

* محمد حسین توتونچیان (مدیر اجرایی کنسرت و مدیر عامل موسسه ققنوس)، از اعزام تیم اختصاصی صدابرداری و نورپردازی در این برنامه خبر داد که همگی از تهران و به همراه گروه به این برنامه آمده بودند تا این اجرا بدون هیچ کم و کاستی برای هموطنان قزوینی برگزار شود.

* سعید رضا کیایی، (تهیه کننده برنامه) از همکاری خوب کلیه دست اندرکاران استان قزوین برای برگزاری بدون نقص این برنامه خبر داد و از زحمات مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی آقای « شفیعی ها»، معاونت فرهنگی اداره کل ارشاد استان آقای «رمضانی»، فرمانداری شهرستان قزوین، مدیریت محترم نمایشگاه بین المللی ، محمد حسین توتونچیان، مهدی کاشی وسعید بهرامی به صورت جدا تقدیر و تشکراتی را به عمل آورد.

* گروه نوازنده های این برنامه را چهره هایی چون : حسین رضایی نیا (دف و سازهای کوبه ای)، همایون نصیری(سازهای کوبه ای)، اصغر عربشاهی (تار)، مهیار طریحی (سنتور)، آییم مشکاتیان(تنبک و کوزه) ، حمید خوانساری (عود)، داریوش آذر (کنترباس) و سهراب پورناظری (تنبور و کمانچه) تشکیل داده بودند.

* استقبال اهالی قزوین از این برنامه در حالی که شب های اجرای برنامه به شدت سرد بود، به طرز جالب توجهی بالا بود و عده زیادی نیز که قادر به تهیه بلیت برنامه نبودند خواستار تمدید آن در آیندهای نزدیک شدند.

* آخرین نکته ای که می توان از آن به اتفاقی جالب و فانتزی اشاره کرد این بود که گروه بعد از اجراهای هر شب به یکی از رستوران های سنتی قزوین برای صرف شام دعوت می شد و با غذاهای محلی قزوین پذیرایی می شد. این بخش از برنامه جزو پرطرفدار ترین بخش های آن از سوی نوازنده ها و اعضای گروه بود که در این بین استقبال از غذاهای محلی قزوین از قبیل «قیمه نثار » و «ماست کباب» بیش از بقیه بود!
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 بهمن 1391 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:50

واقعا هم شهرستان ها و هم تهران نیاز به سالن کنسرت خوب دارند
حداقل به موسیقی اصیل اجازه بدند تو تالار بزرک کشور اجرا داشته باشه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:50

دم بچه های قزوین گرم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:50

سلام خسته نباشید مرسی از خبر.
چرا کلیپ از کنسرت ها نمیذارید؟
خیلی بهتر میشه ها...

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود درخشش «همایون شجریان» در شب سرد قزوین | موسیقی ما