جشنواره ملی موسیقی خلاق
 
کنسرت قاف - فرهاد فخرالدینی
 
برنامه یاد بعضی نفرات
 
نقد ضد زرد ترانه - 1 («بغض» از روزبه بمانی)
نه در اندازه نام روزبه بمانی
موسیقی ما - ستون «نقد ضد زرد ترانه» ستون تازه‌ای است که همانطور که از نامش پیداست، از این پس به نقد ترانه‌های روز بازار موسیقی پاپ می‌پردازد. این نقدها توسط ترانه‌سرایان فعال در «خانه ترانه» به مدیریت دکتر افشین یداللهی انجام شده و در آنها تلاش می‌شود به دور از هرگونه حبّ و بغضی تنها خود اثر با ملاک‌های فنی نقد ترانه و به صورت گروهی نقد شود. برای شروع به کار این ستون، ترانه «بغض» (تیتراژ پایانی برنامه «ماه عسل») اثر روزبه بمانی که این روزها از تلویزیون پخش می‌شود، انتخاب شده و مورد نقد و بررسی قرار گرفته که در ادامه می‌خوانید:
 
***
 
دست منو بگیر، حالم جهنمه
از حسِ هر شبم، هر چی بگم کمه
بُغضم غرورمو یاری نمی‌کنه
این گریه‌ها برام، کاری نمی‌کنه
 
هر شب دلم دریای آتیشه
از این بدتر مگه می‌شه
حال هیشکی تو دنیا
بدتر از حال من نیست
دردی رو زمین بدتر از همین
درد تنها شدن نیست
 
تو که توو همیشه‌ی خاطره‌هامی
تو که چه نباشی چه باشی باهامی
همه‌ی وجود من آرومه با تو
 
واسه‌ی یه لحظه عذابمو کم کن
اگه هنوز عاشقمی کمکم کن
نمی‌گیره هیچکس تو قلبم، جاتو
 
 
رمضان خوان گسترده‌ای دارد و این گستردگی مدت‌هاست که به جماعت موسیقی هم سهم رسانده و بعد از «گمگشته» و «مجید اخشابی»، تقریباً هر سال خواننده‌ای تازه‌نفس و یا ترانه‌ای جدید را از طریق سریال‌ها و برنامه‌های مناسبتی‌اش به مخاطبان پُرتعداد موسیقی روز کشور هدیه داده است.
 
«ماه عسل» هم برنامه‌ای است از همین دست و سال‌هاست که در آستانه‌ی ماه مبارک، تب اجرای تیتراژهایش دامن‌‌گیر می‌شود و این که چه کسی و یا چه کسانی قرار است ابتدا و انتهایش را بخوانند، دغدغه‌ی رسانه‌ها و اهالی مرتبط و نامرتبط موسیقی نحیف کشورمان می‌شود. انصافاً هم در همین سال‌ها ترک‌هایی نظیر آن‌چه که مهدی یراحی، فرزاد فرزین و مرتضی پاشایی برایش اجرا کرده‌اند، ترک‌های آبرومندی بوده و درست و خوب هم شنیده شده‌اند و با همین اعتبار، تیتراژهای «ماه عسل» بدل شده به ویترینی که محبوب است و خواهان دارد.
 
امسال هم از سال‌های گذشته مستثنا نبود و از مدت‌ها قبل از آغاز رمضان، مخاطب جدی و پی‌گیر موسیقی گوش به راهِ ترک جدید «احسان خواجه امیری» بود در انتهای تیتراژ ماه عسل 94؛ تا این که «بغض» منتشر شد. با ترانه‌ای از «روزبه بمانی»، آهنگ «مهرداد نصرتی» و تنظیم «هومن نامداری». ترانه‌ای که بعد از موفقیت «نگران منی» مرحوم مرتضی پاشایی، کار آسانی برای شنیده شدن در پیش نداشت و احسان علیخانی هم با علم به این موضوع، برای این که تا حد امکان ریسک کار را پایین بیاورد به سراغ گروه کاربلد و امتحان پس داده‌ی ذکر شده رفت.
 
اما بی‌تعارف، «بغض» در همان مواجهه‌ی اول با مخاطب عام ناموفق ظاهر شد و جماعتی که سال گذشته‌شان را با «نگران منی» و تب‌وتاب درگذشت پاشایی سپری کرده بودند، ترانه‌ی جدید را همراهی نکردند و این عدم همراهی (اگر از استدلال‌های جامعه‌شناسانه و قیاسی که خواسته و ناخواسته با ترانه‌ی پاشایی پیش می‌آید بگذریم) دلایل فنی واضحی دارد که در این چند خط سعی می‌کنیم از دریچه‌ی کلام، به این دلایل بپردازیم.
 
مهم‌ترین تلاش روزبه بمانی در «بغض»، برآورده کردن خواسته‌های ملودی است و آن‌جایی که ملودی مهار کمتری به ترانه زده، کلام جلوه‌ی بیشتری دارد. ارجاع‌تان می‌دهیم به دو بند ابتدایی ترانه که ملودی، وزن مشخص «مُستَفعلُن فَعِل» را تکرار می‌کند و بی‌تعارف بهترین خطوط (با تأکید بر بیت دوم) «بغض» هم همین‌‌جا نوشته شده‌اند که البته واژه‌ی بهترین را در قیاس با پیکره‌ و جهان همین ترانه به کار می‌برم، وگرنه «بمانی» در تمام «بغض» حتی خودش را هم نتوانسته تکرار کند، چه برسد به این که بهترین‌اش را هم نوشته باشد:
 
دست منو بگیر، حالم جهنمه
از حس هر شبم، هر چی بگم کمه
بغضم غرورمو، یاری نمی‌کنه
این گریه‌ها برام، کاری نمی‌کنه
 
که در همین‌جا هم قافیه‌ی بسیار استفاده شده‌ی «کمه» و «جهنمه» و همین‌طور تعبیر تکراری «هر چی بگم کمه» بدجوری توی ذوق مخاطب می‌زند. توجه کنید به مثال‌هایی که هرچند ممکن است به حس و حال ترانه نامربوط باشند، اما وقتی وارد جزئیات می‌شویم، خواه ناخواه به ذهن خطور کرده و این سوال را در ذهن مخاطب حرفه‌ای و خلاق ترانه ایجاد می‌کنند که آیا واقعاً نمی‌شود دست از این تکرار کشید و آنچه را که پیشینیان‌مان به کرات نوشته‌اند، دیگر ننوشت و سراغ لحن و کلمات این روزهای خودمان رفت؟ یا برعکس؟ همچنان باید بر همان‌ها پافشاری کرد و با مراجعه و مدد گرفتن از ضمیر ناخودآگاه مخاطب که انباشته است از خاطرات خوش‌اش با ترانه‌های قدیمی، او را به گذشته‌اش ارجاع داد تا خاطره‌ی ایجاد شده‌ی مربوط به همان ترانه‌های قدیمی راضی‌اش کند و بدین ترتیب بار از دوش ترانه‌ی تازه‌مان برداشته شود؟
 
دوسِت دارم یه عالمه
هر چی بگم بازم کمه!
          سبد سبد / مسعود فردمنش
 
هر لحظه دیدنت، بود و نبودمه
از عاشقی برات، هر چی بگم کمه
          عمر دوباره / شهرام صولتی
 
و می‌توان این لیست مثال را خیلی بیشتر از این ادامه داد، اما نکته‌ی مهم‌تر! به این چند خط توجه کنید:
 
به حد مرگ می‌پرستمت
ولی برای عشق تو کمه
خودت به من بگو بهشت تو
کجای این همه جهنمه
          تصور نبودنت (تیتراژ سریال مادرانه) / احسان خواجه‌امیری / روزبه بمانی
 
به نظر نمی‌رسد برای ترانه‌سرایی مثل «بمانی»، تغییر نگاه و دایره‌ی واژگانی‌اش، آن هم در دو تیتراژ تلویزیونی که به هر حال شنیده می‌شوند، چندان کار سختی باشد. حال این که چرا این تفاوت ایجاد نشده و تکراری این‌چنینی باید اتفاق بیفتد، سوالی است که مؤلف از همه بهتر جوابش را می‌داند! دقیقاً همین‌جاست که منتقدان جدی «بمانی» وارد می شوند و می‌پرسند چگونه ممکن است دو تیتراژ که از نظر محتوا و مضمون هیچ ربطی به هم ندارند، این‌گونه در ترانه به اشتراک برسند؟

ممکن است با بررسی این مبحث به این نتیجه رسید که تلویزیون و نگاه حاکم‌اش در نهایت به صورت زیرپوستی تفکر خودش را در ترانه‌سرا جاری می‌کند و یک ترانه‌سرا بعد از مدتی پرکاری، بی‌واسطه و خودبه‌خود آن چیزی را می‌نویسد که در رسانه‌ی ملی خواهان دارد و البته ممکن هم هست که به این نتیجه نرسید!
 
از ابتدای ترانه که بگذریم، باقی مسیر را کلام از ملودی فرمان می‌گیرد:
 
هر شب دلم دریای آتیشه
از این بدتر مگه می‌شه
حال هیشکی تو دنیا
بدتر از حال من نیست
دردی رو زمین، بدتر از همین
درد تنها شدن نیست!
 
از منظر روایت تا اینجای کار، ترانه منطقی پیش رفته و تب و تاب تنهایی را در حد وسع، به مخاطب تحویل می‌دهد. بند «حال هیشکی تو دنیا» هم بندی است که در هوشیاری نوشته شده و از نظر معنایی هم مصراع قبلی‌اش را می‌تواند تکمیل کند و هم توانایی این را دارد که مقدمه‌ای باشد برای کامل شدن مصراع بعدی؛ که البته از این قبیل به اشتراک گذاشتن‌ها در ترانه‌ی امروزمان زیاد نداریم. برای نمونه‌ی دیگرش می‌شود از «یغما گلرویی» مثال زد در ترانه‌ی «کوچه ملی»:
 
یه عالم ترانه تو سینه‌ش داره
قدم‌هاشو تو لاله‌زار می‌شماره
          کوچه ملی / یغما گلرویی
 
که فعل «داره» هم می‌تواند جمله‌ی قبلی را به پایان برساند و هم جمله‌ی بعدی را آغاز کند و زیباست.
 
نکته‌ی دیگری که در این پاره جلب نظر می‌کند، استفاده از «همین» است و لزوم حضورش! آیا «دردی رو زمین بدتر از درد تنها شدن نیست» کفایت نمی‌کرد برای انتقال مفهوم و اگر اجبار وزن و وسوسه‌ی قافیه‌ی میانی متولد شده هم نبود، باز «همین» در مصراع برای خودش جایی دست و پا می‌کرد؟
 
و فقط اشاره می‌کنیم و می‌گذریم از بسامد بالای «تنهایی» و «درد تنها شدن» و «تنها ماندن» و «ترس از تنهایی» و... در ترانه‌های بمانی که برای نمونه ارجاع‌تان می‌دهیم به آلبوم آخر احسان خواجه‌امیری «پاییز، تنهایی»!
 
این پاراگراف را هم می‌نویسیم و تذکر می‌دهیم که تنها متوجه «روزبه بمانی» نیست و در مورد همگی‌مان صدق می‌کند. همین نوشتن از تنهایی و دوری و شکست‌خوردگی در عشق و دیالوگ‌ها و مونولوگ‌های تاریخ‌مصرف‌دار عاشقانه و احساسات رمانتیک اغراق شده... همین‌ها آفت ترانه‌ی امروزمان هستند و البته که نگارندگان هم گاهی در ورطه‌شان افتاده‌اند و اصولاً وقتی مخاطب از ما جز این انتظاری ندارد، گاهی خود را مجبور می‌بینیم که خوراک بدهیم به مخاطب‌مان. اما ای کاش مدتی هم پنجره‌های جدیدتری بگشاییم روی روابط‌مان و خودمان و مخاطب‌مان را با هم از این ذلتی که درگیرش هستیم نجات دهیم.
 
توکه توو همیشه‌ی خاطره‌هامی
تو که چه نباشی چه باشی باهامی
همه‌ی وجود من آرومه با تو
 
واسه‌ی یه لحظه عذابمو کم کن
اگه هنوز عاشقمی کمکم کن
نمی‌گیره هیچ کسی تو قلبم جاتو!
 
آیا منظور از مصراع اول «تو که تو همیشه‌ی خاطره‌هامی»، همان «تو که همیشه تو خاطره‌هامی» بوده؟ و اگر همین بوده، این‌گونه نوشتن‌اش چه کمکی به مجموعه‌ی ترانه کرده و آیا اصولاً زیباست؟ و سوالی که مخاطب را درگیر می‌کند، این است که اصولاً همیشه‌ی خاطره‌ها دقیقاً کجاست؟ از این که بگذریم و مجدداً از بسامد بالای عذاب و انواع آن در ترانه‌های «بمانی» هم که بگذریم و مثال نزنیم که کوتاه‌تر بوده باشیم و از دم دستی بودن و به هم ریختگی ارکان، به نفع قافیه و به ضرر تألیف در مصراع «نمی‌گیره هیچ کسی تو قلبم جاتو» هم که بگذریم، به هیچ عنوان نمی‌توانیم از تناقض آشکاری که در معنای این پاره با آن چه قبل از آن اتفاق افتاده، بگذریم. عاشقی که از معشوق دور افتاده و در جهنم دوری می‌سوزد، به ناگاه در این پاره آرام می‌گیرد و خیلی متمدنانه می‌نویسد:
 
توکه تو همیشه‌ی خاطره‌هامی
تو که چه نباشی چه باشی باهامی
همه‌ی وجود من آرومه با تو
 
و این چطور ممکن است؟ و از همین‌جاست که حس ترانه شکست می‌خورد و مخاطب آگاه، ترانه را به حال خود رها می‌کند. البته در بند آخر، باز هم تناقضی آشکار به چشم می‌خورد؛ وقتی معشوق همراه عاشق است، چه باشد و چه نباشد و عاشق با این حضور آرام است و همه‌چیز در آرامش پیش می‌رود، شاعر در مصراع‌های زیر به کدام عذاب اشاره می‌کند و همچنان منتظر کدام کمک معشوق است:
 
واسه‌ی یه لحظه عذابمو کم کن
اگه هنوز عاشقمی کمکم کن
 
از سمت دیگر هم که نگاه کنیم، مگر نه اینکه «بغض»، ترانه‌ی تیتراژ «ماه عسل» است و هر آنچه تاکنون در تیتراژهای این برنامه خوانده شده، دیالوگ‌هایی با پروردگار بوده است؟ چطور ممکن است در رسانه‌ی ملی و در نزدیک‌ترین ساعات به افطار، با خدا دیالوگ برقرار کرد و نوشت:
 
تو که چه نباشی چه باشی باهامی!
 
هرچند که «بمانی» در ترانه‌ی موفق «ماه عسل»اش با فرزاد فرزین از این بیشتر هم رندی کرده و دیالوگ‌هایی نه‌تنها زمینی، بلکه دارای بار اروتیک را هم به این آنتن منتقل کرده؛ اما انصافاً ترانه‌ی «ماه عسل» کجا و «بغض» کجا؟!
 
هوایی رو که تو نفس می‌کشی
دارم راه می‌رم بغل می‌کنم
تو با من بمون تا ته این سفر
من این ماهو ماه عسل می‌کنم!
          ماه عسل / فرزاد فرزین / روزبه بمانی
 
در پایان، این که «بغض» مهم‌ترین ضربه را از روایتش خورده، روایتی که دوپاره است و به شدت دچار تضاد و تناقض. شاید مخاطب عام دقیقاً متوجه نشود که علت عدم همراهی‌اش با ترانه چیست، اما همین دوپارگی روایت است که فاصله می‌اندازد بین ترانه و شنونده و مخاطب در لایه‌های عمیق‌تر ذهنش، بی که بداند این عدم صداقت و یکپارچگی را تشخیص می‌دهد و خود را کنار می‌کشد.
 
لازم به یادآوری هم نیست که سخت‌گیری بیش از حد این جستار صرفاً به خاطر انتظاراتی است که نگارندگان از قلم «روزبه بمانی» دارند؛ قلمی که ترانه‌های درخشانی نوشته و حتی تیزترین پاراگراف‌های این متن، قصد نداشته آگاهی و توانایی «بمانی» در ترانه‌سرا بودن را زیر سوال ببرد؛ وگرنه تیتراژهای دیگری هم این روزها در حال پخش‌اند که می‌شنویم و چیز خاصی هم به ذهن‌مان نمی‌رسد در موردشان!

به هر روی امیدواریم فضای نقد در جامعه‌ی ترانه‌سراها که چندان کوچک کوچک هم نیست، بازتر شود و حوصله‌ی شنیدن نظرات مخالف را هم داشته باشیم و هیچ‌کدام‌مان دلخوش نباشیم به کف و هورای جمعیتی که قرار بوده چراغ راه‌شان باشیم.
 
#خانه_ترانه
#ضد_زرد
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 تیر 1394 - 16:21

دیدگاه‌ها

یکشنبه 14 تیر 1394 - 17:04

مرسی.
خیلی خوب بود.

یکشنبه 14 تیر 1394 - 18:23
هوادار موسیقی .

اصلا خوب نبود بهترین ترانه ی ممکن بود شما به جای تخریب روزبه خودتون برید ترانه بگید ببینیم مال شما بهتره با روزبه.

59.152.100.64
یکشنبه 14 تیر 1394 - 21:13
محمد

بغض و اشتباه مهدي يراحي هردوش مال روزبه بماني است ولي اين كجا و ان كجا فكر كنم روزبه بماني واسه خواجه اميري زياد وقت نميذاره

33.31.41.139
یکشنبه 14 تیر 1394 - 21:44
سعيد ر

ببخشید.
آره کسایی مثه افشین یداللهی بی سوادن و شماها درست میگین.
عذر میخوام که گفتم نقد خوبی بود.

177.227.178.213
یکشنبه 21 تیر 1394 - 02:38
علیرضا

یک ،بغض نباید با تیتراژ ابتدایی برنامه یعنی نگران منی مقایسه بشه.نگران منی باید با ماه عسل بهادری مقایسه بشه چون حال و هوای تیتراژ اول با تیتراژ پایانی فرق داره و دست عوامل باز تره.
دوم، بعنوان مخاطب عام بله ی جاهایی کلام بغض رسا نیست ووولی نحوه خوندن احسان خواجه امیری اون معایب پوشونده.
سوم،امیدوارم ضدزرد یک روند خوب بدون حب و بغض طی کنه و فراگیربشه تا همه آثار خوبی ارائه بدن.امیدوارم فضای غم و ناامیدی آثار فعلی به حداقل برسه.

188.143.202.241
...
یکشنبه 14 تیر 1394 - 17:04

اولش که یادداشت دکتر یداللهی راجع به ضد زرد خوندم جالب اومد به نظدم اما این جلسه ی نقد باعث شد که دیگه هیچ جور نتونم حسن نیت این دوستانو باور کنم.و الان به نظرم یه پوشش میرسه براز کوبیدن و پس زدن کسایی که بودنشون باز میل دوستان نیست!
چرا هرکی از راه میرسه روزبه بمانیو نقد میکنه؟تو همون جلسه ی ضد زرد دو تا ترانه ی دیکه هم نقد شدن ولی اولین نقدی که منتشر میشه و طبعا بیشتر به چشم میاد نقد سختگیرانه و ظالمانه ی روزبه بمانیه.و کسیم نباید حرفی بزنه چون این نقد به اسم تشویق به نقد پذیری بوده
گیرم که بغض بده.چرا اصلا بغض؟چرا سال دردو که از بهترین های مونا برزوییه انتخاب کردین و از روزبه بمانی ترانه ی بغض که به قول خودتون در حد اسمش نیست و به خاطر خوانندگی احسان خواجه امیری واسه ماه عسل کلی حرف پشتشه؟واقعا این درسته که بیاین یه کار متوسطو کنار یه کار قوی بذارین و بعد ادعای حسن نیت کنین؟اگه سال درد به خاطر جدید بودنش انتخاب شده از کارهای آقای بمانی هم اشتباهو میذاشتین برای نقد.اگه کار قدیمی میخواستین انتخاب کنین مثل زمونه ی دکتر یداللهی،قهوه ی قجریو نقد میکردین.اصلا میتونستین حرفی بزنین راجع بهش؟
کی گفته هر کی اسمش بزرگه باید اینجوری نقدش کرد؟قبلنم گفتم واقعا این نقد ظالمانست.قرار نیست یک نفر همه ی کارهاش تو یه حد باشه.این که روزبه بمانی انتظار ما رو بالا برده درست،ولی قرار نیست اینجوری اشکال بتراشیم براش.ااین دیگه بالا بودن انتظار نیست.نگار که بخوایم با نقد عجیب و مته به خشخاش گذاشتن بابت ترانه های فوق العادش مجازاتش کنیم

سه شنبه 16 تیر 1394 - 01:02
samane

این نقد گروهی بوده اولا
اونایی که میگن مغرضانه ست و دکتر دشمنی داره با روزبه و این حرفا اصلا کاری به این نقد نداشته باشیم روزبه چرا جدیدا هرچی کار تکراری و معمولی و متوسطه رو واسه احسان مینویسه من از احسان اصلا انتظار ندارم با این کارای متوسط و ضعیف داره خودشو نابود میکنه داره خودشو تبدیل میکنه به یه خواننده متوسط این برای من و خیلی از طرفداراش اعصاب خورد کنه
اونایی که خودشونو طرفدار احسان میدونن باید ضعفاشو بگن با قربون صدقه رفتن احسان و خراب نکنید این از صدتا دشمنی کردن بدتره ما احسان و اینجوری قبول نداریم احسان باید باید باید رو ترانه هایی که میگیره بیشتر خیلی بیشتر ازینا دقت داشته باشه باید ترانه هارو متنوع کنه دست از طرفداری کورکورانه برداریم تا احسان به روزای اوجش برگرده

239.13.153.191
سه شنبه 16 تیر 1394 - 02:24
رويا يعقوبى

دوست عزيز،مسئله خصومت شخصى فرد يا افراد،با فرد يا افراد ديگرى نيست...مسئله نقد اثر هنريه و اصلن قرار نبود اون دو تا ترانه با هم مقايسه بشن.كسى راجع به اينكه روزبه كلن شاعر ضعيفيه حرفى نزد،مسئله اينجاست كه آقاى بمانى با همه ى اون توانايى كه همه مون ازش با خبريم،چرا بايد اين ترانه رو براى يه تيتراژ پر مخاطب بنويسن...

162.77.45.229
یکشنبه 14 تیر 1394 - 17:17

من اصلا نه رشته م ادبیاته نه متخصصم ولی توی این چند سالی که ترانه مب نویسم نظرمو میگم
با بخش کوچکی از این نقد موافقم
روزبه بمانی اگه توی ترانه ی ایران نبود ما می خواستیم چیکار کنیم.؟؟
اگه ارشاد و صدا و سیما ترانه های کاملشو قبول می کرد...
عاقبت نوشتن ترانه رو ملودی زیاد خوب نیست
برگردیم به کارای قبلی روزبه برای ماه عسل
هرجای دنیایی و سازش که این شگرد مهدی یراحیه و همیشه روی ترانه ملودی می سازه
همیشه نه ولی اکثرا نوشتن ترانه رو ملودی احساس و دامنه کلمات رو از شاغر می گیره...
وقتی یه اهنگسازی که فضای ماه عسل نمیشناسه ملودی می سازه همین میشه...اگر با انصاف باشیم متوجه میشیم ترانه بغض غیر از تنظیم و اجرا و مفهوم ترانه هیچی نداره..ملودی افتضاح.

یکشنبه 14 تیر 1394 - 21:04
پوریا

دوست عزیز متاسفانه صحبتتون فنی نیست
اگر ترانه سرایی واقعا ترانه سرا باشه واسش فرقی نداره که رو ملودی ترانه بگه یا نه ... زمانی کسی میتونه ادعای ترانه سرا بودن کنه که در هر شرایطی ترانه خوبی بگه به طور مثال دو اثر رو براتون مثال میزنم که در هر دو اول ملودی نوشته شده و بعد ترانه سروده شده که اتفاقا هر دو اثر از ماندگارترین آثار موسیقی ما هستن
1- وطنم سالار عقیلی (ترانه : بیژن ترقی)
2- تبریز در مه یا وطنم سالار عقیلی ( ترانه دکتر افشین یداللهی)
متاسفانه ما جنبه نقد نداریم وگرنه آقای بمانی من نمیگم ترانه سرای بدی هستن ولی در حد ترانه سراهای درجه 1 کشور مثل یغما گلرویی و دکتر یداللهی اصلا نیست

160.195.26.97
یکشنبه 14 تیر 1394 - 21:27
رضا

آقای پوریا،برادر عزیز
اولا که روزبه بمانی ترانه های خیلی زیبایی هم رو ملودی داره شما نباید هرچی میشنویدو باور کنید.همین آلبوم آقای یراحی روی ملودی بوده ترانه هاش.و اکثر ترانه های آلبوم عاشقانه ها.
دوما که این نقد نیست که جنبه داشته باشیم یا نداشته باشیم.این رسما تخریبه حالا اسم نقد منصفانه و نقد پذیری و ضدزرد خورده روش که کسی چیزی نگه.
سوما که شما سلیقت یغما گلرویی و افشین یداللهیه،یکی سلیقش روزبه بمانیه.به نظر من اینا همشون تو سطح اول قرار دارن و فقط سبکشون متفاوته.حالا اگه یکی به خاطر روون بودن ترانه هاش،سادگی زبان شعراش و هزار تا دلیل دیگه بیشتر دیده شده دلیل نمیشه که بقیه بیان غرض ورزی کنن.اگه روزبه بمانی از خودشون پایین ترم باشه باز نباید این کارو بکنن

38.161.174.222
دوشنبه 15 تیر 1394 - 01:36
امیررضا دادبخش

مهدی یراحی جز معدود خواننده و اهنگسازایی هست که فقط روی ترانه ملودی می سازه...و همینه که موفق ترین و فهیم ترین خواننده در انتخاب کلامه...
روزبه بمانی کلا سبک و دید و عقایدش با همه فرق می کنه...
بعدشم شاعر و ترانه سرای خوب کسی نیست که هم روی ملودی ترانه بنویسه و برعکسش...شاعر و ترانه سرای خوب کسی که احساس و عقایدشو فدای ملودی نکنه...به همین دلیل روزبه بمانی توو این سال ها با مهدی یراحی و علیرضا افکاری از همه بیشتر موفق بوده

31.91.217.196
دوشنبه 15 تیر 1394 - 12:20
s

چرا از رو هوا حرف میزنید؟فقط روی ترانه ملودی میسازه؟فقط؟
پس چرا مونا برزویی گفته سال دردو رو ملودی نوشتم؟برید تو پیجش ببینید

170.221.171.34
دوشنبه 15 تیر 1394 - 13:01
فرحناز

مونا برزویی سال دردو رو ملودی معین راهبر نوشته نه مهدی یراحی

5.118.146.153
دوشنبه 15 تیر 1394 - 14:44
s

روزبه بمانی هم اشتباهو روی ملودی افکاری نوشته.پس بلده روی ملودیم بنویسه.اول به دقت بخونید موضوع بحثو متوجه شید بعد جواب بدید

78.249.85.114
دوشنبه 15 تیر 1394 - 18:38
امیررضا دادبخش

اگه یه خرده دقت باشه همه چی حله..
من گفتم کارایی که خودش ملودی می سازه همیشه روی ترانه اس
ینی بعد عمری کار توو موسیقی نمی دونم سال درد روی ملودی نوشته شده
من مهدی رو نشناسم که دیگه هیچی
هیچ کس مثه مهدی به کلام فک نمی کنه

36.168.39.171
دوشنبه 15 تیر 1394 - 18:43
امیررضا دادبخش

اگه یه خرده دقت باشه همه چی حله..
من گفتم کارایی که خودش ملودی می سازه همیشه روی ترانه اس
ینی بعد عمری کار توو موسیقی نمی دونم سال درد روی ملودی نوشته شده
من مهدی رو نشناسم که دیگه هیچی
هیچ کس مثه مهدی به کلام فک نمی کنه

95.246.44.245
دوشنبه 15 تیر 1394 - 21:21
s

واقعا عذر میخوام چون من فکر کردم در راستای موضوع و در جواب کامنتای قبلی دارین صحبت میکنین این برداشتو کردم از کجا باید میدونستم همینجوری الکی گفتین؟

198.27.188.147
جمعه 19 تیر 1394 - 18:09
ریحان

مهدی یراحی همیشه بهترینه !
حالا چه ترانه روب ملودی چه برعکس!
چون کارشو بلده و هدف رو می شناسه

54.53.4.94
یکشنبه 14 تیر 1394 - 17:21

به نقد کننده بگید واقعا خسته نباشه!!!
تیتراژهای ابتدایی ماه عسل رو با تیتراژ های ابتدایی اون مقایسه کنید نه با تیتراژ های پایانی.
شما باید این اهنگ رو با اهنگ های مهدی یراحی مقایسه کنید نه با اهنگ های پاشایی و فرزاد فرزین

دوشنبه 15 تیر 1394 - 20:34
میلادکرمی

عزیز جان ترانه نقد میشه و با ترانه هایی هم مقایسه میشه چه ربطی به اول و آخری داره؟یعنی اگر این ترانه با یکی از ترانه هایی که اصلا نه اول بود و نه آخر و اصلا مال یه آلبوم بود نه تیتراژ یه برنامه نمیشد مقایسه کرد؟این ترانه ترانه خوبی نبود چه در مقایسه با ترانه های سابق ماه عسل چه ترانه هایی که هیچوقت تیتراژ هیچ برنامه ای نبودن داداشم

147.153.58.170
یکشنبه 14 تیر 1394 - 17:27

خیلی تند رفتن ایشون.اگه بنا به اینجوری نقد کردن باشه که باید کل کسایی که به عنوان ترانه سرا میشناسیم ترانه رو بذارن کنار چون با این متر و معیار هیچ کاری نمیتونه خوب باشه؟
بار اروتیک؟واقعا خجالت آوره این نگاه

mhd
یکشنبه 14 تیر 1394 - 17:39

خسته نباشید نقد خوبی بود من به عنوان یک مخاطب عادی حس میکردم دو ترانه رو میشنوم موقع گوش دادن به این تیتراژ و کاملا با تقدتون موافقم

یکشنبه 14 تیر 1394 - 17:53

یه جاهاییش درست بود یه جاهاییش غلط یه جاهاییش خیلی تند.
ولی چیزی که مسلمه اینه که روزبه عشقه و حالا حالاها شبیهش پیدا نمیشه.زنده باشی بهترین

یکشنبه 14 تیر 1394 - 18:10

با توجه به به اصطلاح عرفانی بودن ترانه های ماه عسل و اشاره شون به عشق های فرا زمینی , من این قسمت نقد رو سر در نمیارم : " بلکه دارای بار اروتیک را هم به این آنتن منتقل کرده "

اتفاقا اهنگ خیلی خوبی هست و ملودی عالی داره.
روزبه بمانی حافظ نسل منه و اگر نبودند بمانی و افکاری نمیدونم چی باید گوش میدادیم طی این حداقل 6 سال اخیر. هرکجا این دونفر اومدن وسط کارها عالی بوده.

ته این راه روشن نیست
منم مثل تو میدونم
نگو باید برید از عشق
نه میتونی نه میتونم
بهشت/فائقه آتشین

گریزی جز شکستن نیست
منم مثل تو میدونم
نگو باید برید از عشق
نه میتونی نه میتونم
مثل ماه/بهروز صفاریان

این مثال رو آوردم که بگم ما هم این چیزهارو میدونیم اما باز بمانی رو بهترین می دونیم.چون بهترینه. و عجیب اینکه حتی تکرا هاش هم بجا و قشنگه.

دوشنبه 15 تیر 1394 - 02:38
مهدی بابایی

دوست عزیز کسی روزبه بمانی رو نقد نکرده!
تو این صفحه فقط ترانه بغض به قلم روزبه بمانی نقد شده!!
خواهشا انقدر از روی تعصب نظر ندین!
خوده نویسنده هم توانایی های بالای روزبه در ترانه رو در متن گفته!

200.195.73.79
دوشنبه 15 تیر 1394 - 16:45
Rezasun

جناب بابایی من با جوی که علیه بمانی بوده همیشه , و مصاحبه هایی که حتی در همین سایت علیه ایشون هست خودم رو ملزم می دونم پای این متن های غرض ورزانه که با اسم نقد منتشر میشن هم از این ادم حمایت کنم. تعصب دارم چون واقعا با ترانه هاش زندگی کردم. خیلی وقتها شگفت زده شدم از تعبیرهاش و ...
دشمنی زیاد دیدیم با روزبه بمانی درحالی که ذهن موسیقایی ما پر از ترانه های ناب این ادم هست.

61.42.241.180
یکشنبه 14 تیر 1394 - 18:26

من اینو 2 روز پیش گوش داده بودم ولی بعضی جاهاش درسته و خیلی جاهاش غلط.
اولا کدوم مخاطب جا خورد از این ترانه؟ اولا بیشتر موزیسین ها از جمله معین راهبر و عماذ طالب زاده و ... از این کار تعریف کردن و کافیه یه سر به اینستاگرام و سایتا بزنن این منتقد تا میزان علاقه ی مردم رو درک کنن.در ضمن 2 روز تیتراژ کامل پخش نشد که سیل عظیم طرفداران بی شمار احسان خواجه امیری به ماه عسل حمله کردن و خود آقای علیخانی هم روز بعدش گفت و تیتراژ کامل پخش.آمار دانلود آهنگم که تو همه سایتا نشون دهنده ی محبوبیت استاد هست ولی خب بعضی جاهای نقد درسته مثل استفاده از کلمات تکراری و ... . ولی کار باید به دل مردم بشینه که خدارو شکر همه جا استقبال شده جز طرفداران یزاحی و چاووشی البته!!!!!
در آخر استاد یه کار جدید تو راه داره :)

دوشنبه 15 تیر 1394 - 11:31
K.t.K

اولا که دوتا اولا داری!!!!!! مگه میشه مگه داریم؟؟؟ بعد دوباره اولا که عمو جون کسی به استادت کار نداشت شوما آهنگتو گوش کن دستات بلرزه. بازم اولا شوما تو کار بزرگترها دخالت نکن دو تا شاعر بودن ایرادای همو گرفتن به شما هـــــــــیچ ارتباطی نداره. برو عمو استاد منتظرته.
"سخنی از بزرگان" (ابوالفضل: استـــــــــــــــــاد). باریک...

27.169.69.65
دوشنبه 15 تیر 1394 - 13:27
ابوالفضل (اسطوره موسيقي ايران : احسان خواجه اميري)

اولا شما طرز صحبت کردنتون رو یاد بگیر دوما کدوم خواننده تو سبک پاپ با موسیقی سنتی آشنایی داره و میتونه تو آهنگاش و کنسرتاش چه چه بزنه؟ پس لقب استاد برازندشه تا کور شود آن کس که نمیتونه ببینه.
موسیقی ما اینم تایید کن

127.101.14.223
دوشنبه 15 تیر 1394 - 14:25
K.t.K

اولا طرز صحبت کردنو همه بلدن یاد گرفتنی نیست درست شدنیه که در خصوص شخص شوما کاملا بجاست وباز هم اولا الان پس تو به قناری هم میگی استاد که قشنگ چه چه میزنه!؟؟ واقعا اگه استدلالت از کلمه استاد اینه که هیچی برو خوش باش اگرم نه که عمو جون استاد به بابای احسان میگن که تعلیم میده حالا در خصوص تمام زمینه ها چه تحصیلی چه هنری. خود احسان هنوز باید ادامه تحصیل بده استاد استاد میکنی بسه دیگه. چند وخته هر جا میریم هر پستی موزیک ما میذاره مربوط به هر خواننده ای میای طنز پردازی میکنی میری نظراتتو صرفا زیر پستهای مربوط به استادت بزار و هی حسود حسودم نکن. سواد خوندن نوشتن داری پس بچه 6 ساله نیستی. آغا ما هم کور نمیتونیم یکنواختی استادتو ببینیم

32.4.93.246
دوشنبه 15 تیر 1394 - 18:19
ابوالفضل (اسطوره موسيقي ايران : احسان خواجه اميري)

خدا رو شکر از 6 سالگی نوازندگی میکرده و از همون 17 سالگی اتاقش رو آکوسنتیک کرد و به کمک پدرش آواز کار کرد و با همه دستگا های موسیقی اصیل آشنایی داره و نمیدونم چرا اینا خوار میشه تو چشم بعضیا :)
درود بر استاد بی چون و چرای موسیقی پاپ که اسمش همانند پیکانی بر چمان حسودانه
موسیقی ما تایید لطفا

16.230.209.192
دوشنبه 15 تیر 1394 - 18:32
احمد (جاست یگانه) و (احسان خواجه امیری)

دوست عزیز میشه تعریف شما رو از استاد بدونیم؟ اونجوری که من فهمیدم تعریف شما یعنی هر کی پا به سن میذاره میشه استاد!!!!!!!درسته؟ ولی با این طرز صحبتت کاملا معلومه یه دشمنی با احسان داری وگرنه دیگه هر آدمی که هیچی از موسیقی نفهمه میدونه فقط احسان خواجه امیری گام های بالارو به زیبایی اجرا میکنه

102.62.172.54
دوشنبه 15 تیر 1394 - 18:38
مرتضی دیوونه ی احسان خواجه امیری

یه جوری نظر میذاری انگار با احسان پدر کشتگی داری!!!!!!!
فقط باید امثال شماها تو این شب های قدر حلالیت بطلبن.احسان چقد موفقه که همچین افراد حسودی دارن میسوزن!!!!!!!!
موسیقی ما بچاپ

111.80.146.127
دوشنبه 15 تیر 1394 - 18:46
طرفداران احسان خواجه امیری

بله ابوالفضل راست میگه نسبت به همکاران و دوره ی خودش استاده به کوریه چشم بد خواها.دلیلم دارم:هم نوازندگی میکنن(پیانو و گیتار و ...) هم میتونن نت هارو به زیبایی اجرا کنن و با موسیقی اصیل و سنتی آشنایی دارن و هم اینکه توانایی تنظیم و آهنگسازی هم دارند :) ولی شما چیزی از اینا نمیفهمی چون فقط حسادت میکنی و انگاری دشمنته احسان!حیف احسان که واسه مردمان بی خیر این مملکت میخونه کاش تو این ماه رمضونی و شب های قدر دلامون رو صاف کنیم و حسادت و کینه را خارج کنیم کاش!

9.89.249.27
دوشنبه 15 تیر 1394 - 19:09
سعید هوادار 2 آتیشه ی احسان خواجه امیری

داداش تعریفتو از استاد میگی ما هم فیض ببریم؟ :))))))
تا اونجایی که ما میدونیم تو خواننده های امروزی لقب استاد فقط برازنده ی استادت خواجه امیریه که دلیلم دارم اگه از خالی شدی بگو واست بگم :)

161.59.48.204
دوشنبه 15 تیر 1394 - 22:20
ارش3

بابا بس کنین... خب راس میگه دیگه اسطوووره؟؟؟؟ اخه احسان چه تحولی تو موسیقی ایجاد کرده که میگین اسطوره؟؟ منم قبول دارم که از احسانی که فن خوندنشو از پدرش یاد گرفته بهتر تو حال حاضر نیس ولی دیگه اسطوره استاد زشته به هرکی که دوس داریم بدیم... یکم منطقی باشین.. زشته زیر پست ضدزرد این همه زرد شدن

204.195.244.6
سه شنبه 16 تیر 1394 - 02:50
k.t.k

پس هرکی ساز میزنه میشه استاد ها؟ با این حساب اوستا زیاد داریم. یه زمان چاوشی بد بود بعدش یگانه و.. حالا هم مهدی یراحی و افشین یداللهیو... هر کی حتی تک آهنگشم تو این سایت منتشر میشه با این اسامی زرد میریزین تخریب میکنین بعدشم میگین به امید فلان کار استادو... اونی که حلالیت باید بطلبه شومایید. در ضمن استاد به کسی میگن که تو حیطه کاریش حداقل دو سه تا شاگرد تعلیم داده باشه و معرفی کرده باشه شاگرد استاد شما کیه حتما "جعفر". کسی اینجا با احسان مشکل نداره ولی با این شخصیت طرفداراش مشکل هم پیدا میشه.. این جنگولک بازیا حسود حسود و اراجیفتونم ببرین تو خاله بازیاه خودتون . والا یکی استاد یکی پدر غم یکی ... یه ذره واقع بین باشین جنبتونم ببرین بالا همه هنرمندا یه فراز و نشیبی دارن. احسانم فوق العاده توانمنده اگه امثال شما با تعریف و تمجید بیجا بزارین.

120.247.254.38
سه شنبه 16 تیر 1394 - 11:51
ابوالفضل (اسطوره موسيقي ايران : احسان خواجه اميري)

آرش خان هر کسی دوس داره خوانندشو با یه لقبی صدا کنه حالا نابغه/سلطان/آقای خاص/امپراطور و ... و ما هم خوانندمون رو دوس داریم آقای عاشقانه ها/استاد/اسطوره و هر چیزی که دوس داریم صدا کنیم
اما اون دوست تخریب گر:
تعریفت از استاد قشنگ بود دمت گرم :) من یه پسر 15 ساله میشناسم گیتار آموزش میده بهش میگن استاد؟ :))))))))))))))
اما مهدی یراحی و چاووشی انقدی که پی گیر ما هستی به پستای احسان سر بزن ببین کی بحثو راه میندازه!!!! ما اصلا با طرفدارای یراحی کاری نداشتیم چون با طرفدارایی که در حدمون باشن کل کل میکنیم ولی سر تیتراژ بغض فقط و فقط طرفدران یراحی درگیری راه انداختند و البته طرفداران چاووشی اینجوری نیستن چون آدم قانع هم توشون پیدا میشه.راستی اون پسره تو ماه عسلم 7 سالش بود فکر کنم یه چیزی آموزش میداد یادم نیست اونم استاد خوبی بود :)))))))) خدایا این شادیارو از ما نگیر هعععی
موفق باشید

165.230.245.223
سه شنبه 16 تیر 1394 - 11:57
احمد (جاست یگانه) و (احسان خواجه امیری)

واقعا تعریفتون کلی و عالی بود :)))))))))))))))))))))
الآن شما استاد من شدی بلکه استاد رو به من آموختی و من رو شاگرد خودت کردی :)))))
برو به جا اینکارا از موسیقی لذت ببر ما هم نخندون لطفا :)
موسیقی ما اینم تایید کن

130.72.188.11
سه شنبه 16 تیر 1394 - 12:09
طرفداران احسان خواجه امیری

خب عزیز من وقتی شما تعریف استاد رو نمیدونی حق داری بیای اینجا توهین کنی.واقعا از نظر شما استاد یعنی کسی که یه چیزی تعلیم بده؟؟؟؟؟؟؟؟ سخت در اشتباهید چون استاد یعنی در کار خود خبره باشید و احسان خواجه امیری تمامی این قابلیت ها رو داره.صداشون که بی نظیره و هر کسی بگه صداش بده یه مشکلی باهاش داره وگرنه هر کسی حداقل حتی با 1 آهنگشم احساسی میشه.اما به جز خوانندگی در کار خودش آهنگسازی و تنظیم هم میکنه مثل تنظیم نمیدونی و آهنگسازی میوه ممنوعه و پاییز و درد و ... . اما به جز اینا نوازندگی هم از 6 سالگی شروع کرده اند که حتی بعضی مواقعا تو کنسرتا هم با نوازندگی خودشون میخونن.اما قابلیت دیگه صدای پخته ی ایشون در کنسرت که به زیبایی میتونه جلو هزاران آدم سنتی بخونه و چه چه بزنه و این یعنی در زمینه ی کنسرت گذاشتن هم موفق اند.
الآن فکر کنم معنی استاد رو درک کرده باشین دیگه نه؟ ان شا الله که درک کنید و من بعد از رو دشمنی زیر پست خواننده ها نرید

12.221.134.246
سه شنبه 16 تیر 1394 - 13:20
ارش3

بابا زشته... به کجا رسیدیم تا الان با طرفدارای بیخودمون؟؟ پاتو از ایران بذاری اونور یه خارجیم یکی پیدا نمیشه خواننده های ایرانو بشناسه.. بشناسنم یا داریوشه یا فایقه اتشین... چهارتا تور اروپایی خوانندتون میذاره اونم برا خود ایرانیا که خارجن جو برتون نداره.. استاد استاد اسطوره اقای خاص فلان فلان... به جا اینکارا فقط بذاریم پیشرفت کنن.. وقتی به یکی میگی استاد خیلی بردیش بالا و ارضاش کردی از پیشرفت.. نگین بذارین برسیم به یجا

81.133.102.154
سه شنبه 16 تیر 1394 - 13:23
K.t.K

فلسفه تحلیلگریتون واقعا در همین حده مثه تعصب بیجاتون. انقد سطحی نگریت آدم خندش میگیره. بیشتر طنز پردازیت تا نظریه پرداز. دقیقا اون چیزی که مغزتون میکشه تحلیل مینید. اینم اخرین جوابیمه.کسی تعلیم میده که انقد تو کارش خبره باشه که بتونه اونو تو سطح حرفه ای به کس دیگه منتقل کنه. مثلا جنابعالی وقتی نتونی بنویسو بخونی میتونی آموزش بدی. اتفاقا برنامه ماه عسل واسه امسال تو پخش میشه ابوالفضل که یه مقدار با دنیای پیرامونت آشنا بشی از لاکت بیا بیرون تو داری حیف میشی. درکتون تو همون سطح خودتونه برید همون احسان گوش کنید به بقیه هم کاری نداشته باشید .
الاغ گفت: علف آبی است گرگ گفت نه سبزه. رفتند پیش سلطان جنگل یعنی شیر و ماجرا را تعریف کردند. شیر گفت گرگ را زندانی کنید. گرگ گفت: مگر علف سبز نیست؟ شیر گفت سبز است ولی دلیل زندان تو بحث کردنت با الاغه.... خواهشا موزیک ما بی کم کاست تایید کن. (صرفا محض اطلاع طنازان زرد)

28.196.174.40
سه شنبه 16 تیر 1394 - 18:41
ابوالفضل (اسطوره موسيقي ايران : احسان خواجه اميري)

خب آرش خان جالب بود :) میتونی کامنتای اروپایی ها رو زر پیج احسان ببینی بعد کنسرتاش این یه نکته.نکته ی بعد احسان خواجه امیری تنها فردیه که به بیشتر کشورها رفته من جمله انگیس و آلمان و کانادا و آمریکا و ... و حتما بیلبوردای تبلیغاتیشو دیدی یا البته ندیدی که این حرفو میزنی!!!!!!!!
در جواب اون یکی دوست شادمون:
الآن تو انتظار داری احسان خواجه امیری کلا بذاره و شاگرد بده بیرون؟ فکر میکنی حرف میزنی؟ واقعا از چاووشی و یگانه و ... انتظار میره کلاس بذارن و شاگرد بدن تا بهشون بگن استاد؟!!!!!!!!!! ایرج هم وقتی پا به سن گذاشته آموزشگاه آوای ایرج رو تاسیس کرد در واقعا زمانیکه که دیگه آهنگی نمیداد البته خب احسان فرق داره پسرشه.وقتی استدلالت از موسیقی و کلمه ی استاد اینه هر چقد هم بحث کنیم بی فایدست!
امیدوارم همگی به راه راست هدایت شیم!!

112.138.56.71
چهارشنبه 17 تیر 1394 - 10:50
ارش3

والا ما رفتیم دیدیم نبود همچین چیزی!!! اروپاییا؟؟.. برا اثبات حرفتون دروغ نزنین خواهشا..منطقی جواب بدین و قبول کنین که موسیقی پاپ ایرانی هیچ جای دنیا امروزه جایگاهی نداره..اونم فقط و فقط برا تعصب امثال شماس... اونور مگه انریکه یا ریکی مارتین اهنگ بد میده میان میگن وااای فوق العاده نمیدونم فلان...نخیر همونقد که بده خوبه تعریف میکنین..تروخدا یکم به هوش بیاین..حیف دارین میکنین استعدادای مملکتمونو

250.50.142.67
یکشنبه 14 تیر 1394 - 18:37

تا 1 سال دیگه هم کسی نمیتونه به آمار دانلود استاد برسه مگر اینکه باز خودش آهنگ بده که گفته البته یه آهنگ شاد توراهه.اما نقدم خیلی جاها تند رفت و انگار نقد نبود یه جور تخریب بود و گرنه استقبال مردم جز اندک طرفداران یراحی از این آهنگ فوق العاده بود و امسال هم بهترین تیتراژ میشه البته دیگه عادی شده :)

دوشنبه 15 تیر 1394 - 13:10
ناشناس

طرفدارای یراحی اصلانم به خواجه امیری حمله نکردن.چون احترامی که طرفدارای مهدی یراحی به خواننده های دیگه میذارن کاملا مشهوده.
احسان خواجه امیری هم با صدای زیباش تتیراژ امسال رو خوند و هرچند طرفدارای یراحی دوست داشتن مهدی عزیز تیتراژی دوباره ماندگار رو بخونه اما به حسن انتخاب احسان علیخانی احترام گذاشتن.

لطفا طبق قانون ضد زرد طرفداری بیجا نکنید.نوشته شده متن ترانه ضعیف بوده نه اجرای احسان خواجه امیری که فورا گارد میگیرید.

216.237.101.137
یکشنبه 14 تیر 1394 - 18:45

موسیقی ما لطفا این نقدارو نذار.فقط از روی دشمنی یه چی میگن و اسمشو میذارین نقد.مثه نقدای آلبوم نگاه که همه از رو دشمنی یه چی گفتن ولی حقیقت اینه که مردم دارن با آلبوم نگاه زندگی میکنن.همین طور بغض که مردم پیامک داده بودن تیتراژ آخر کامل پخش شه.اینا یعنی محبوبیتوحالا شما منتقدان عزیز هز چقد دوس دارید میتونید انتقاد کنید چون ملاک مردمن که دشمنی ندارن و فقط از آهنگ لذت میبرن.
لطفا تایید

یکشنبه 14 تیر 1394 - 18:49

دیگه همه میدونن ترکیب روزبه و احسان یعنی انفجار و خوب مسلما هر آدم موفقی دشمن هم زیاد داره.علاقه ی مردم تو جامعه بیانگر همه چیزه نه تخریب به اصطلاح نقد شما

یکشنبه 14 تیر 1394 - 18:57

وقتی اسم اینا نقد باشه باید فاتحه ی موسیقی کشورو خوند..!
موفقیتای ر.زبه و احسان خوار شده رفته تو چشم بد خواها.
روزبه اصن واسه بعضیا اینجارو گفته:
هر شب دلاتون دریای آتیشه
از این بدتر مگه می‌شه
حال هیشکی تو دنیا

یکشنبه 14 تیر 1394 - 19:08

واقعا خسته نباشید میگم به این تخریب(نقد)
ما ایرانی ها عادت داریم همیشه از کارای خوب ایراد بگیرم و بگیم یه چیزی بلدیم وگرنه هر کی از موسیقی چیزی ندونه دیگه معنای روزبه و احسان رو میدونه.کافیه استقبال مردم از این آهنگو ببینید بعد به تخریبتون ادامه بدین

یکشنبه 14 تیر 1394 - 19:17

حالا باز بهترین تیتراژ سال شد خودتون خجالت میکشین از این نقدی که انگار دشمنی دارین!!!!
بهترین ترانه سرا:روزبه بمانی
بهترین خواننده:استاد خواجه امیری
در ضمن اگه کار بد بود مردم زنگ نمیزدن ماه عسل بگن تیتراژو کامل پخش کنن.بالاخره پر طرفدارترینه دیگه احسان.در ضمن آهنگ جدید استاد هم بزودی میاد بیرون

یکشنبه 14 تیر 1394 - 19:23

فقط کافیه به آمار دانلود بغض تو سایتا توجه کنید و البته علاقه ی مردم و موزیسین ها به این آهنگ و اون وقته که درک میکنید چقد روزبه و احسان دشمن دارن!!!!
تنظیم:عالی
آهنگسازی:عالی
ترانه:فوق عالی
صدا هم که خب آقای عاشقانه هاست دیگه :)

یکشنبه 14 تیر 1394 - 19:34

خب از اونجایی که احسان خواجه امیری داره تو موسیقی پاپ فرمانروایی میکنه بالاخره همه دوس دارن باهاش کار کنن چون میدونن معروف میشن چون آمار دانلود آهنگای استاد ماشالا هر سایتیو پر بازدید میکنه و فکر کنم آقای یداللهی از این موضوع ناراحتن که دیگه احسان باهاشون کار نمیکنه و واسه همین خیللی تند رفتن دیگه وگرنه دیگه روزبه و احسان یه برند شدن واسه محبوبیت سریالا و برنامه ها.تا حالا شده بود سالی مردم زنگ بزنن بگن تیتراژ آخرو کامل پخش کنید؟ نه نشده بود ولی امسال احسان خواجه امیری باز هم نشون داد محبوبیت یعنی چی

یکشنبه 14 تیر 1394 - 19:42

دوستان این نقدارو جدی نگیرید همش و همش دشمنیه وگرنه تا حالا روزبه کار بد نداده و حتی کارای فوق تکراریشم یه سر و گردن از همه ترانه ها بالاتره و مهم میزان علاقه ی مردمه که ماشالا ترکونده احسان دمش گرم.
منتظر چنگیز و کار جدید احسان خواجه امیری باشید...

یکشنبه 14 تیر 1394 - 19:45

من طرفدار احسان خواجه امیری یا روزبه بمانی نیستم.بغض رو هم جزو آثار شاخص این افراد نمیدونم.ولی واقعا برام سواله این نقد تو خانه ی ترانه انجام شده؟یعنی آقای افشین یداللهی نقدی رو ترتیب دادن و اجازه دادن که یک نفر اینطوری یه انسان رو،همکارشونو،بکوبه؟واقعا متاسفم و کاملا نظرم راجع به ایشون عوض شد

دوشنبه 15 تیر 1394 - 02:53
مهدی بابایی

کسی نکوبیده!
فقط نقد کرده!
اتفاقا هفته ی آینده در خانه ترانه ای از خود "افشین یداللهی" نقد خواهد شد

225.107.188.45
یکشنبه 14 تیر 1394 - 19:49

لطفا همه طرفدارای آقای یراحی رو مقیاس قرار ندید!
مخاطب اگه درک موسیقایی بی تعصب داشته باشه هرنوع اثر قابل قبولی رو تحسین میکنه!!!!

یکشنبه 14 تیر 1394 - 19:49

من تا جایی که یادمه خانه ترانه خیلی وقته برگزار میشه ولی موسیقی ما برای بالارفتن آمار بازدید کننده هاش میاد نقد بغض خواجه امیری رو میذاره.اولا مشخصه ایشون یه خصومتی دارن با روزبه که انقد تند نقد کردن دوما اومدن با تیتراژای ابتدایی مقایسه کردن!!!!!!!!!! در ضمن شعری که تو 1 ساعت سروده شده(نگران منی) اصن قابل قیاس با شعر آقای واژه ها نیست

یکشنبه 14 تیر 1394 - 19:59
محسن

نه مشکل از جناب یداللهیه که پرچم نقد منصفانه برداشتن تا هرکیو دوست نداشتن خرد کنن.یادمه تو یکی از عکسای جشن موسیقی ما دکتر یداللهی خیلی خیلی بد داشتن روزبه بمانیو نگاه میکردن.با نفرت و تحقیر.من خودم خیلی تعجب کردم از اون عکس ولی گفتم از روی یه عکس نمیشه قضاوت کرد.اما الان میبینم فکری که با دیدن اون عکس کردم درست بوده

192.210.239.15
دوشنبه 15 تیر 1394 - 12:22
راکیسم

:)))))))))))))).. میگه تو عکس معلوم بود که داره با نفرت نگا میکنه!! ای خدااا.. تو سبزی پاک کردناتون به این نتیجه رسیدین لابد!!!
برای شادیه کاربران موسیقی م تایید لطفا

29.18.67.10
دوشنبه 15 تیر 1394 - 20:54
پوریا

عزیز من معلومه نه میدونی دکتر یداللهی کیه و نه یکی از ترانه هاشونو حتی شنیدی باید به عرضت برسونم روزبه بمانی و بمانی ها حالا حالا ها باید بدوون تا به گرد پای دکتر برسن پس دلیلی واسه حسادت نیست هر وقت 1/3 ترانه های دکتر رو گفتن بعد بیا بگو دکتر یداللهی حسادت کرده
برو بخون همون حواجه امیری که روزبه بمانی افتخارش همکاری بااونه از اکتشافات دکتر یداللهیه و با ترانه های ایشون به معروفیت رسید و دهها بار هم گفته هر چی تو موسیقی دارم از دکتر یداللهیه
کسی که ترانه های مدار صفر درجه- شب دهم- مسری- جنون منطقی- وطنم- برای آخرین بار- میوه ممنوعه-مثل هیچکس - غریبانه - زمانه- شب دهم-شب آفتابی-روایت انسان و.... گفته خودش شاه ماهی ترانه ایرانه و نیازی به حسادت نداره
همه ترانه سراهای معروف میان تو خانه ترانه که پیش دکتر شاگردی کنن بعد تو میگی حسادت؟؟؟؟؟ جوک سال رو گفتیا
و به زودی هم شاهد آلبوم همایون شجریان و معین خواهیم بود با ترانه های دکتر

181.115.231.173
یکشنبه 14 تیر 1394 - 19:54

یعنی این الان به دور از حب و بغض بود؟طرفو له کردین!اونم روزبه بمانی رو!
آقای منتقد حرکت شما رندانه تره که وسط کوبیدن ترانه ی بغض یه گریزی هم به ماه عسل 92 میزنین و اونم تخریب میکنین.اگه شما این ترانه رو اروتیک میدونین واقعا آدم خطرناکی هستین

یکشنبه 14 تیر 1394 - 19:56

چیزی که مشخصه اینه که روزبه بمانی بهترین ترانه سرای ایرانه و با این کارا فقط خودتونو بد جلوه میدین وگرنه چیزی از ارزش های آقای واژه ها کم نمیشه

یکشنبه 14 تیر 1394 - 20:01

بهترین تیتراژای ماه عسل خیال تو نابغه و بغض استاد خواجه امیریه حالا هر چقد دوس دارید به حسادتتون ادامه بدین.این یه تیکه که میگه دردی رو زمین بدتر از همین درد تنها شدن نیست عااالیه.آمار گوش دادن من به این آهنگ فکر کنم برابر آمار دانلودش تو سایت شده فقط میشه گفت محشره.درود بر روزبه بمانی با اشعار سراسر از احساسش

یکشنبه 14 تیر 1394 - 20:09

ست منو بگیر، حالم جهنمه
از حسِ هر شبم، هر چی بگم کمه
بُغضم غرورمو یاری نمی‌کنه
این گریه‌ها برام، کاری نمی‌کنه

هر شب دلم دریای آتیشه
از این بدتر مگه می‌شه
حال هیشکی تو دنیا
بدتر از حال من نیست
دردی رو زمین بدتر از همین
درد تنها شدن نیست

تو که توو همیشه‌ی خاطره‌هامی
تو که چه نباشی چه باشی باهامی
همه‌ی وجود من آرومه با تو

واسه‌ی یه لحظه عذابمو کم کن
اگه هنوز عاشقمی کمکم کن
نمی‌گیره هیچکس تو قلبم، جاتو
..................................
اصلا معلوم نیست با روزبه مشکل دارین اصلا :)))) چرا روزبه نمیاد خانه ترانه؟ چون همه دشمنشن ولی ما تا آخر طرفدارشیم شما سعی کن خودتون ترانه بگین تا اینکه سعی در تخریب بهترین شاعر داشته باشین.
تا حالا تو ماه عسل گفته بودن که تیتراژ اخرو لطفا کامل پخش کنین؟ ولی امسال چی شد؟ 2 روز تیتراژ پخش نشد و همه اعتراض کردن.مگه داریم انقد محبوبیت؟ مگه میشه؟

یکشنبه 14 تیر 1394 - 20:16

فکر کنم این منتقد زنگ میزد با خود روزبه مشکلشو حل میکرد بهتر بود تا اینکه این متن دشمنی رو تو سایت قرار بدین.
احسانم وقتی خیلی محبوب شد و کاراش همه گیر شد پشتش میگفتن مافیا و ... . حالا دارن واسه روزبه همین مسعله رو پیاده میکنن ولی چیزی که مشخصه اینه که روزبه و احسان یه تیم شدن و خیلیا از این تیم میترسن.واقعا افتخار میکنم طرفدار کسی هستم که انقد موفقه

یکشنبه 14 تیر 1394 - 20:22

از مدت ها قبل معلوم بود که آقای یداللهی با روزبه مشکل دارن و فکر کنم دلیل عدم حضور روزبه در این خانه تخریب همین موضوع باشه و ایشون دنبال یه موضوع بودن که فقط تخریب کنن وگرنه دیگه همه آرزوشونه با روزبه کار کنن چون بهترین ترانه سرای حال حاضره در کنار حسین صفا و محسن شیرالی.
امیدوارم آهنگ جدید احسانم باز با روزبه باشه تا چشم بعضیا از حدقه بزنه بیرون
.
دست منو بگیر، حالم جهنمه
از حس هر شبم، هر چی بگم کمه
بغضم غرورمو، یاری نمی‌کنه
این گریه‌ها برام، کاری نمی‌کنه

یکشنبه 14 تیر 1394 - 20:33

الکی مثلا معلوم نیست با روزبه مشکل دارین :)))))
متاسفم واسه این موسیقی و حتی خانه ترانه که با دشمنی میان نظر میدن و اسمشو میذارن نقد منصفانه.اصلا چرا همون روز که ترانه ی سال درد مونا برزویی مورد نقد قرار گرفت ترانه ی آخرین اسیر رو نقد نکردین رفتین سراغ بغض؟
دست منو بگیر، حالم جهنمه
از حسِ هر شبم، هر چی بگم کمه
بُغضم غرورمو یاری نمی‌کنه
این گریه‌ها برام، کاری نمی‌کنه

هر شب دلم دریای آتیشه
از این بدتر مگه می‌شه
حال هیشکی تو دنیا
بدتر از حال من نیست
دردی رو زمین بدتر از همین
درد تنها شدن نیست

تو که توو همیشه‌ی خاطره‌هامی
تو که چه نباشی چه باشی باهامی
همه‌ی وجود من آرومه با تو

واسه‌ی یه لحظه عذابمو کم کن
اگه هنوز عاشقمی کمکم کن
نمی‌گیره هیچکس تو قلبم، جاتو
.
ما تا آخر باهاتیم روزبه

یکشنبه 14 تیر 1394 - 20:38

من خودم بغضو اصلا دوست ندارم.ولی این نقد صحیح و دور از غرض که قرار بود باشه نیست.حتی نقد مغرضانه هم نیست.این جنگه!
گاهی وقتا از این حجم بغض و کینه و حسدکه نسبت به روزبه بمانی وجود داره میترسم!خدا خودش حفظش کنه از شر این مردم!خدا به ترانه ی ما رحم کنه

یکشنبه 14 تیر 1394 - 20:43

چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است؟
روزبه بهترین شاعره و کاراش با احسان همیشه همه گیر شده و حالا برای تخریب میان یه چی میگن.وقتی عماد طالب زاده و معین راهبر و ... از این کار حمایت کردن نیازی به شما نیست چون همه آمار دانلودا تو سایتا سر به فلک کشیده و هم اینکه امسال احسان رکورد ماه عسلو زد چون همه پیامک داده بودن که تیتراژ کامل پخش شه.

دوشنبه 15 تیر 1394 - 14:21
mina borzi

درود اتفاقن آقای خواجه امیری خوانندگی رو با ترانه های آقای یداللهی شروع کردند و من خودم ایشون رو با ترانه های آقای یداللهی شناختم و نقد هم به نظرم محترمانه و منصانه است

62.48.81.204
یکشنبه 14 تیر 1394 - 20:43

ترانه‌سرایان فعال در «خانه ترانه» :
#ضدزرد را از خودمان شروع کنیم.!!!

یکشنبه 14 تیر 1394 - 21:02

من یه سوالی داشتم. مخاطب این ترانه خداست؟ یعنی مثل تیتراژهای سابق ماه عسل یه انسان داره با خدای خودش راز و نیاز میکنه؟؟ اگه اینطور باشه اون قسمتی که تو که چه باشی چه نباشی باهامی معنیش به نظرم مشکل داره. آخه مگه میشه خدا نباشه؟!

دوشنبه 15 تیر 1394 - 00:54
negin rah_1

دوست عزیز منظور از نبودن حضور نداشتن به معنای واقعی نیست
بلکه منظور فراموش شدن خدا و غافل شدن از یادشه....
یعنی چه توقلبم باشی وبه یادت باشم چه فراموشت کرده باشم باز بامنی وتنهام نمیذاری

204.138.41.122
یکشنبه 14 تیر 1394 - 21:11

یا خدا این نقده؟
ایشون خیلی با نمکه!!!!!!!!!!!!!!!
کاری که روزبه با شاعرا میکنه هیتلر با لهستان نکرد خدایی.
تا کی حسادت به موفقیتها؟

یکشنبه 14 تیر 1394 - 21:12

شرمندم ولی فک کنم بخش دوم ترانه مخاطبش انسان نباشه که بخوایم این جوری نقدش کنیم
چون تیتراژ ماه عسله مخاطبش خداست و میخواد اشاره کنه که همه ی آشفتگی هاش با خدا حل میشه .
در ضمن نباید تیتراژ و به آلبوم ربط داد
از نظر من این فقط تخریب بود و اصن نکات مثبت درش در نظر گرفته نشده بود ...

یکشنبه 14 تیر 1394 - 21:14

هوایی رو که تو نفس میکشی
دارم راه میرم لگد میکنم
الان از بار اروتیکش کم شد؟
احسان داداش بیا برو با آقای دکتر کار کن.شما صدات خوبه خوب میخونی ما دوست داریم ترانه های روزبهو بخونی ولی ما راضی نیستیم یه وقت اتفاقی بیافته واسش!

یکشنبه 14 تیر 1394 - 21:16

چقدرم از خودتون شروع کردین!آفرین!

یکشنبه 14 تیر 1394 - 21:19

واقعا که!!!!!!
این ها اول باید خودشونو نقد کنن بعد بفهمن میخوان کیو نقد کنن!!!
این ترانه محشره و میشه استقبالشو تو جامعه دید.من نمیدونم روزبه و احسان چه هیزم تری به شما فروختن؟؟؟؟؟
ترانه‌سرایان فعال در «خانه ترانه» :
#ضدزرد را از خودمان شروع کنیم.!!!

سه شنبه 16 تیر 1394 - 02:19
رويا يعقوبى

دوست عزيز،به جاى تند روى يكم منصف باشيم.
كسى با كسى خصومت نداره
صرفن نقد اثر هنريه

187.97.174.60
یکشنبه 14 تیر 1394 - 21:54

دوستان ول کنید این حرفا رو.این کمپین با اسم نقد صحیح و نقد پذیری زده شده.هرچی ما بگیم میگن هوادارای روزبه بمانی نقد پذیر نبودن و بعدم تعمیم میدن به خود آقای بمانی.قدرت قلم ایشون جیزی نیست که بشه انکارش کرد.به جای اینا جدیدترین ترانه ی آقای بمانی رو بخونین و لذت بببرین علی نورِ علی بالاست
علی نوره علی بالاست
علی تعبیرم از مَرده
پسرهای علی ماهن
علی شق القمر کرده
همه دنیارو بخشیده
کف صبر علی کوهه
میونِ مردم کوفه
توهر طوفان علی نوحه
تو این سیلابِ بیراهه
علی راهو نشون میده
همه دنبالِ فانوسن
علی ماهو نشون میده
کسی که زخم و تنهایی
تمام مالِ دنیاشه
کسی که وقتِ جنگیدن
یه خیبر توی دستاشه
کسی که روی سجاده
از این دنیا جدا میشه
میون این همه آدم
یکی شیرِ خدا میشه
تو این شب قدر دعا میکنم خود حضرت علی همیشه پشت و پناه آقای بمانی باشه.سالها زنده باشن و برای ترانه ی ایران سروری کنن

یکشنبه 14 تیر 1394 - 22:10

من با ترانه های روزبه بمانی به سمت ترانه سرایی ترقیب شدم،
نقدی که به اين ترانه شده صحيحه چون ما روزبه بمانی رو نقد نکردیم،احسان خواجه امیری رو نقد نکردیم، ما فقط و فقط يه کار پيش رومون داریم و باید اون کارو بدون هیچ پیش فرضی نقد کنیم
به هر حال هر ترانهسرای حرفه ای کار های متوسطی هم داره و این متوسط ها در مورد بمانی بیشتر به چشم میاد چون هميشه عالیه و ما همیشه عالی ازش میخوایم
ولی این ترانه اصلا قابل مقایسه با کارای سازش و هر جای دنیایی نیست و کاملا قابل لمسه.....ولی بازم اخیرا کاری داشت که شاهکار بود،اشتباه با صدای مهدی یراحی
در اخر اینم بگم
آهنگ نگران منی مورد استقبال عموم قرار گرفت،چرا؟باز خودتون اشاره کردید که مردم در تب و تاب فوت مرحوم پاشایی بودن وگرنه ترانه اون کار اصلا در حد قیاس یا نقد نیست
امیدوارم گذر ضد زرد به استاد امیرخانی :-) هم بخوره.....

سه شنبه 16 تیر 1394 - 02:18
بهار

حالا خوبه مرتضی 4 ماه و نیم بعد منتشر شدن "نگران منی" فوت کرده!!
خ جالبه... نه؟!
اون وقت چطور میشه ک مورد قبول واقع شدن "نگران منی" از دیدگاه تعداد زیادی از مردم بخاطر فوت مرتضی باشه؟!!!
یعنی تو اون 4 ماه و نیم اصلا کسی با "نگران منی" حال نکرده و وقتی ک مرتضی رفته.. همه شدن عاشق "نگران منی"؟!! خب وقتی منطق بی منطق شما اینو میگه.. آخه آدم چی میتونه ب شما بگه جناب؟!
وقتی مرتضی پاشایی فوت کرد.. تب و تاب "نگران منی" برای مردم خیلی خیلی بیش از قبل شد و این یه امر غیر قابل انکاره!
اما تو خود ماه رمضون هم ک این ترانه پخش شد.. خیلی زیاد مورد استقبال مردم قرار گرفت! و شما اصلا نمیتونی محبوبیت "بغض" رو با "نگران منی" مقایسه کنی!!
موسیقی ما لطفا تایید :)

43.104.234.154
سه شنبه 16 تیر 1394 - 13:14
سامان

عزیز من در خانه ی ترانه به نقد ترانه میپردازند.. نه چهارتا قافیه که ردیف شده و اصن ترانه خوتنده نمیشه.. شک نکنید به اصطلاح ترانه های امیرخانی هیچگاه به همچین مجالس بزرگی راه ندارند

159.1.214.184
چهارشنبه 17 تیر 1394 - 04:05
علیرضا

اولا که در مورد نگران منی،من در مورد ترانه و ترانهسرای اون نظر دادم نه خواننده وبعد،
هيت شدن یه آهنگ به هیچ یک از فاکتور های موسیقی بستگی نداره،مرتضی پاشایی بعد از بیماریش خیلی بیشتر مورد توجه قرار گرفت و آهنگ نگران منی رو توی همون شرایط خوند،اگر پاشایی هر ترانه ای رو جای اونم میخوند باز اون کار میگرفت بخاطر وضعیت مرحوم.
مورد توجه قرار گرفتن مرتضی پاشایی بعد از مرگش شروع نشد،از اوایل افشا شدن بیماریش تا زمان فوت و بعد از فوتش بود،واسه همین هر آهنگ ،تاکید میکنم هر آهنگی
توی اون تیکه از زمان خونده میشد مورد تحسین و توجه بود.
اتفاقا کاملا منطقی و عقلانیه،آلبوم ایشون اگه بیاد مجددا متوجه میشید
گرچه بازم ميگم من در حوزه تخصصی خودم حرف میزنم، یعنی ترانه این کار
با بقیه چیزا کاری ندارم

198.229.181.37
پنجشنبه 18 تیر 1394 - 02:07
بهار

ببینید آقا!! من خودم جزء اون دسته از افرادی بودم ک از مدت ها قبل بیماری آقای پاشایی ب آهنگاش گوش میدادم.. دوستش داشتم و دارم.. چون صدای زیبایی داره و ملودی هاش هم ب نظرم زیباست!
در مورد ترانه هم من نگفتم ک آقای امیرخانی ترانه سرای خیلی خوبیه! قبول دارم ک ترانه های ایشون بعضیاش تکراریه.. یعنی تو مبحث تکراری ای از عشق ترانه میگه.. همش از رفتن و ... و ...!
ولی من باز هم ب آهنگای مرتضی گوش میدادم و خواهم داد.. چون من صدای اونو دوست دارم و مسئله کیفیت ترانه برام اهمیت کمتری داره!
اما در مورد ترانه "نگران منی" من واقعا متوجه نمیشم شما ب چیه این ترانه ایراد میگیرید و ب چ دلیل میگین ترانه ی "نگران منی" خیلی ضعیفه! ترانه ی این کار ب یه زبون کاملا ساده گفته شده و داره با خدا حرف میزنه!! این چیش مسخرست؟!
درباره این حرفتون هم ک گفتین "مورد توجه قرار گرفتن پاشایی بخاطر بیماریش بوده و هر ترانه ای هم ک میخوند.. در هر صورت مورد توجه قرار میگرفت" باید بگم ک از اونجا ک گوش ما از این حرفا پره و زبونمون مو در آورد از بس ک ب این قبیل حرفای امثال شما جواب دادیم.. دیگه خسته شدیم.. در نتیجه دلیلی نمیبینم ک مرتضی پاشایی و محبوبیتش رو ب شما ثابت کنم و بیام براتون توضیح بدم ک شما در این مورد اشتباه میکنید و محبوبیت اون بنده خدا فقط بخاطر بیماریش نبوده.. چون هر چی هم ک بگم باز شما حرف منو قبول نمیکتید.. پس بهتره چیزی نگم..
مرتضی ک خودش رفته.. دیگه این حرفا زیاد مهم نیست.. شماها هر چی دلتون میخواد بگین!! روحش شاد..
در ضمن اینم بگم ک این ک شما تو کامنتتون گفتین "استاد امیرخانی" فک نکنم این نحوه ی صحبت شما صحیح باشه!!
موسیقی ما لطفا تایید :)

21.11.193.126
جمعه 19 تیر 1394 - 02:16
علیرضا

سلام بر بانو بهار
میفرمایید من خودم جزء.....مگه شما وزنه یا بار موسیقی هستید که خودتونو مثال میزنید؟؟
من در مورد اکثریت حرف میزنم،خیلی خواننده ها هستن که نه من میشناسم نه شما ولی عده ای هستن که طرفدار اونن،محبوبیت مرتضی پاشایی قبل از مریضی و فوتش خیلی عادی بود،خیلی عادی
بحث صدا هم که میفرمایید سلیقه ایه شاید به گوش شما زیبا بیاد،به نظر من نه و بلعکس ولی تو ملودی ما به نظرم نداریم!نظرت برای خودت محترم ولی تعمیم به کل نده
در مورد نظرت در مورد ترانه امیرخانی،کلی بگم،یاد بگیریم یا بگیم نظرمون اظهار نظر شخصیه یا در مورد چیزی که بلد نیستیم و توش تخصص نداریم حرف نزنیم،کلی گفتم چون علاقه ای به بحث نقد به نقد ندارم .
و جالبه که حرفم تو دهنم هم میزارید:))))من کی گفتم مسخرس؟بله ترانه مسخره مثل من تو رو دوست دارمت هم داره ولی این ترانه سطحیه نه مسخره.
یه چیز دیگه هم بگم حالا درسته اشکالتون به کار خنده دار بود،ولی روزه بمانی فلمثل ده برابر این اقا کار دیس لاو داره،برید اونا رو بخونید و فرقو متوجه شید
در مورد پارت بعد علی رقم میل باطنیم همون طور که توی کامنتم گفتم علاقه ای ندارم بهش بپردازم چون فایده ای به حال کسی نداره ولی خوب...
حقیقت،حقیقته بانو نمیشه کتمانش کرد شما به جای جواب دادن از روی تعصب قبولش کنید بخش اعظم محبوبیت پاشایی بخاطر بیماری و فوتشه من نگفتم کل محبوبیتش،خیلیم چیز عادیه و جای تعجب نداره!دیگه قبولش نمیکنید یه بحث دیگس...یه فقطی هم اضافه کردید که باز حرف تو دهن گذاشتنه،خواهرم کامنتو بخون بعد جواب بده من که در نمیرم:)))
من که مشکلی با مرحوم پاشایی ندارم،خدا رحمتش کنه ولی خوب یکی رو بیش از حد خال اسمون بردن کار جالبی نیست که البته تو ایران به بهترین شکل اتفاق میبفته
در اخر از این که به ایشون گفتم استاد معذرت میخوام بزارید از لقب طرفداراشون استفاده کنم. شاهزاده:-) امیرخانی....

50.243.146.8
یکشنبه 14 تیر 1394 - 22:21

واقعا سال 92 با صدای فرزاد فرزین عالی بود
سال 93 هم مرتضی ترکوند
امسال واقعا نسبت به سال های قبل ترانه ها ضعیف بود

یکشنبه 14 تیر 1394 - 22:27

ببرخی فقط و فقط برخی از جاهاش درست بود و حدود 98 درصدش مغرضانه!از اقای یداللهی بعید بود موسیقی دین بزرگی به روزبه داره خود اقای یداالهی وقتی بتونه با حجم کار روزبه کار کنه اونوقن بیاد از تکرار صحبت کنه من برای اقای یداالهی احترام زیاد قائلم ولی روزبه ترانه درخشان خیلی بیشتر ازیشون داره کارهار درخشان زیادی دارن من نمیدونمu خصومتی با روزبه بزرگواار دارن به جای اینکه ازش حمابت کنن فقط تخریب میکنن!

یکشنبه 14 تیر 1394 - 22:36

تروخدا اگه روزبه بمانیو دوس دارین به این نقدا عمیقا فک کنین..طرف اومده میگه روزبه تا اخرش باهاتیم..انگا لشکر کشیه!!!! خب عزیز من چرا واقع گرا نیستین؟ روزبه یه سرو گردن بالاتره از همه؟؟ قبول .. ولی داره به تکرار میره ک حیفه این همه استعداد بره به تکرار .. محسن شیرالی رو نگا کنین چقد داره پیشرفت میکنه؟؟ یکی دیگه میگه چرا فلان کارش که انقد خوبه رو نقد نکردین!!!! خب برادر من نقده .. نقد موجب پیشرفت میشه.. تا شماها به خودتون بیاینو دست از سر تعصب وردارین امثال روزبه به انحطاط کشیده میشن.. دوستیه خاله خرسه

دوشنبه 15 تیر 1394 - 01:28
ابوالفضل (اسطوره موسيقي ايران : احسان خواجه اميري)

دوست عزیز هر کسی میتونه از فرد مو رد علاقش حمایت کنه حالا شاید از همون فرد بت ساخته باشه ولی دلیل نمیشه شما بهش بپری بالاخره هرکسی با یک صدا و یک ترانه ای لذت میبره

3.206.115.58
دوشنبه 15 تیر 1394 - 12:07
سامان

بپری چیه؟؟ مگه من روزبه یا احسانو دوس ندارم؟؟ اگه کسیو دوس داریم هی باید به به چه چه کنیم؟؟ کجا همچین چیزی درسته؟؟ چرا براتون این تعریف شده که اگه کسیو دوس داریم فقط تعریف کنیم؟

100.210.6.166
دوشنبه 15 تیر 1394 - 13:25
ابوالفضل (اسطوره موسيقي ايران : احسان خواجه اميري)

منم همچین حرفی نزدم.حتی اگر یه خواننده بدترین کارای ممکنم بده باز هم هوادارای خودشو داره که تا آخر راه همراشن حتی اگه همه دنیا بگن بده و اون دوستان فقط از شاعر مورد علاقشون حمایت کردن و خب هر کی یه جور شعر و آهنگی رو میپسنده و از نظر اون دوستان روزبه همینجوری ادامه بده خوبه و فکر نمیکنم اگرم القابی بدن مشکلی داشته باشه چون شخص مورد علاقشونه!!!!!

218.203.233.196
دوشنبه 15 تیر 1394 - 14:11
سامان

برادر من حرکت ضدزرد دقیقا همینه!!! تعجب میکنم چطور این مطلبو خوندین بعد همچین حرفیم میزنین.. ضدزرد داره همین بت شکنیارو ترویج میده... مورد علاقشونه؟ اکیه ... ولی باید به هنرمندشون بگن که عیباش چیه... خب اونی ک طرف بهش علاقه داره شاید با استعداد تر ازینه. شاید با این کار دارن بش خیانت میکنن که نمیذارن ازین بیشتر پیشرفت کنه

250.140.88.138
سه شنبه 16 تیر 1394 - 18:46
ابوالفضل (اسطوره موسيقي ايران : احسان خواجه اميري)

خب شاید از نظر این دوستان عیبی نداره بیان الکی عیب بگیرن؟!!!!!!

90.208.142.133
یکشنبه 14 تیر 1394 - 22:53

سلام خدمت همه دوستان و همچنین استاد ارجمند وگرامی آقای افشین یدالهی.
مورد اول اینه که به دور از باور هست که جناب آقای ید الهی چنین نقدی رو انجام داده باشه و من هنوز این موضوع رو باور نکردم.من احتمال یک درصد میدم که شاید اشتباهی پیش اومده.
مورد دوم نقد ترانه بسیار سطحی و اشتباه جز دو نکته که اونم تناقض شدید قسمت اول ترانه با قسمت دوم بود که اشتباه روزبه بمانی کاملا آشکار هست و اون هم به احتمال زیاد به خاطر فضای آهنگسازی هست که عجیبه که چطور روزبه که این پروسه رو تو قسمت اول به زیبایی هر چه تمام تر پشت سر گذاشته به یک باره چنین اشتباهی رو انجام میده و ترانه رو بر اساس ملودی بدون در نظر گرفتن فضای قبلی کار و داستانی رو که در پیش گرفته مینوسیه.البته نمیشه تمام تقصیر رو به گردن روزبه انداخت به آهنگسازی اثر توسط استاد مهرداد نصرتی توجه کنید.فضای اولیه کار و شروع کار ترانه و موسیقی تمام و کمال در اختیار و کنار هم هستن و چقدر زیبا کار انجام میشه.بعد از تمام شدن verse1 نوبت به نوازندگی و intro کار میرسه.موسیقی که در این قسمت نوشته میشه باز هم تکرار قسمت قبلی و همون نیاز و تنهایی رو با توجه به وکال و ملودی کار توضیح میده.و به یک باره بعد از اینهمه نیاز تنهایی و مصیبت و غرق بودن در دریای آتش و ناله کمانچه و ویولون فضای ملودی عوض میشه بدون هیچ مقدمه ای.شما خودتون رو جای روزبه بمانی بزارید و ببنید توی یک همچین فضایی چی میتونید بنویسید.من نمیخوام اشتباه روزبه رو توجیه کنم اما اگر توجه کنید میبینید که اشتباه اول توسط آهنگساز انجام شده و ترانه سرا دنباله رو اون بوده.تعجب من از اینه که فردی به بزرگی مهرداد نصرتی چطور یک همچین کاری رو انجام داده.بعد از قسمت اول آهنگ اینچنین مثبت نگری در کار اون هم در زمان 1:50 اینقدر زود بدون هیچ مقدمه ای واقعا عجیبه.بهتره بگیم اگر هم مهرداد نصرتی از نوشتن اثر به این صورت قصد و منظوری داشته ولی روزبه نتونسته باهاش کنار بیاد و کارو به انجام بروسونه.در هر صورت هر دو مقصر اصلی هستن.(اگه یادتون باشه آهنگ سازش توی اینتروی اولش حدو 1 دقیقه طول میکشه و بین کار باز هم این اتفاق می افته و همه چیز سر جای خودش هست)ولی در این کار اینطور نیست.که البته اینم میتونه به مدت زمان کم اثر ربط پیدا کنه.ولی باز هم هیچ چیز قابل توجیه نیست.این مهمترین دلیلی هست که این آهنگ رو به یک باره بعد از موفقیت قسمت اول میتونم بگم حتی نابود میکنه البته از دید دوستانی که نگاهی عمیقی به کار دارن.
قسمت دوم نقد هم که خوب نقد شده مصرع (تو که چه نباشی چه باشی باهامی)که همونطور که گفته شد طرف مقابل در این اثر خداوند است و به کار بردن این مصرع اشتباه است!!که البته این هم میتونه به خاطر اشتباهی که تو قسمت اول در مورد اون گفتیم باشه چون روزبه در verse2 فقط کلام رو واسه همراهی کردن و توضیح دادن اثر نوشته.
اما باقی مطالب در مورد نقد اثر به نظر من جالب نبود.شما در مورد تکرار قافیه و تعبیر ها گفتین.یعنی شما هیچ کدومتون تکرار تو کارتون نیست.همه میدونم که نمیشه از این تکرار ها فرار کرد.نه شماها بلکه بزرگان ترانه این مرز بوم هم در گیر این تکرار ها بودن و هستن.
و در مورد مقایسه این اثر با تیراژ های ابتدایی برنامه ماه عسل هم خودتون تصمیم بگیرین درسته یا نه.
ولی در کل روزبه بمانی جادوگر کلمات و تعبیر ها هست(به اهنگ شکنجه گر داریوش اقبالی نگاهی بکنید.بشینید بدون در نظر گرفتن اهنگ فقط ترانه رو بخونید واقعا محشره).با اثر بعدی که از استاد بمانی منتشر میشه خیلی زود این اشتباه فراموش میشه و باز هم جایگاهشو تو کارش تثبیت میکنه.برای همه دوستان و استادان گران قدر آرزوی موفقیت دارم.

دوشنبه 15 تیر 1394 - 00:01

من خودم عاشقانه ترانه های روزبه بمانی رو دوست دارم
و زندگی و خاطرات 4 ، 5 سال گذشته ی من که دانشجو هم بودم به ترانه های روزبه بمانی گره خورده !
ولی تیتراژ بغض خوب نبود چون ترانه ی روزبه تکراری بود و من با منتقد راجبه ترانه ی روزبه موافقم ، چون کارایه خواجه امیری و بمانی دیگه تکراری شده ، ترانه ، ملودی ، فضا و تنظیم و خوده سبک خواجه امیری !
و همکاری این دوتا باهم همش در تلاش برای تکرار یه عاشقانه( آلبوم ) دیگه هست ! چون هنوز هم خیلی ها دوست دارنو گوش میدن ولی این به تکرار افتادن و عوض نمیکنه

دوشنبه 15 تیر 1394 - 00:48

این مقاله حرف دل من بود . کلا خیلی وقته که با حرفهای تکراری و کیشه ای در ترانه ها در عذابم . این مطلب تنها به روزبه بمانی و این ترانه ختم نمیشه . ترانه های اکثر ترانه سراها از قبیل مونا برزویی و سایرین هم رو به تکرار مکررات رفته . انگار کلمه و جملات ته کشیده . دیگه شاهد ترانه های قوی و قابل دفاع مثل کارهای خانم لاری پور در آلبوم مسافر (با ضدای شادمهر) نیستیم ... ترانه ها رو به سادگی مفرط و کوچه بازاری شدن و جملات دبستانی پیش رفتن

دوشنبه 15 تیر 1394 - 00:50

این نقد خیلی بی انصافانه نوشته شده من واقعا نمیدونم چی باید بگم ولی متاسفانه امروزه یک سری افراد برای بالابردن خودشون دیگران را زمین میزننداحسان در عرصه موسیقی پادشاهی میکنه ومعلومه بدخواه ودشمن زیاده..
این نقد نبود توهین بود

دوشنبه 15 تیر 1394 - 00:53

ما که راضی بودیم و خیلی دوسش داشتیم و تشکر از احسان و روزبه و همه ی عوامل.
دست منو بگیر حالم جهنمه.......

دوشنبه 15 تیر 1394 - 01:32

همه ی کامنتا رو خوندم و واقعا خنده م گرفت!خنده از سر افسوس...! دوستان عزیز به عنوان دقت کردید؟ ضد زرد! یعنی همه ی این حرفا رو بذارید کنار که روزبه بهترینه و اسطوره س و حافظ نسلمونه وخداست و این حرفا! این نقد کاملا به جا بود و بعنوان طرفدار چندین ساله ی احسان واقعا از این کار و با تاکید از ترانه ش راضی نبودم! چرا اصرار دارین بگین این کار خوب بوده؟با اینکه نبوده،واقعا نبوده! امیدوار بودم احسان پاییز،تنهایی رو با این کار جبران کنه ولی واقعا این اهنگ اصلا اونی نسیت که من از احسان تو تنهاییم گوش کنم! و مسلما ترانه ی تکراریش نقش خیلی بزرگه داشته در این مورد! مثلا شماها می شنوین"این گریه ها برام کاری نمی کنه" یاد "پشت این گریه خالی شدن نیست" نمیفتین؟؟؟ بهتره جای طرفداری و برخورد متعصبانه ،با حمایت از نقدهای درست کمک کنیم هنرمندای موردعلاقمون ضعفاشونو بشناسن تا بتونن پیشرفت کنن.

دوشنبه 15 تیر 1394 - 02:31

عالی عالی عالی!
جای همچین بخش هایی خالیه انصافا تو سایت! کاش ادامه پیدا کنه و دوباره بعد چند هفته فراموش نشه!
خیلی خوبه واقعا

دوشنبه 15 تیر 1394 - 03:44

همین نوشتن از تنهایی و دوری و شکست‌خوردگی در عشق و دیالوگ‌ها و مونولوگ‌های تاریخ‌مصرف‌دار عاشقانه و احساسات رمانتیک اغراق شده... همین‌ها آفت ترانه‌ی امروزمان هستند و البته که نگارندگان هم گاهی در ورطه‌شان افتاده‌اند و اصولاً وقتی مخاطب از ما جز این انتظاری ندارد، گاهی خود را مجبور می‌بینیم که خوراک بدهیم به مخاطب‌مان. اما ای کاش مدتی هم پنجره‌های جدیدتری بگشاییم روی روابط‌مان و خودمان و مخاطب‌مان را با هم از این ذلتی که درگیرش هستیم نجات دهیم.
نگو دکتر نگو ...... شکست در عشق ؟ دوری و تنهایی ؟...... شما که خودتون خدای این قبیل روایت های حسرت بار هستید دکتر جون !!! بعد بنده خدا دیده خودش استاده گفته نگارندگان هم گاهی دقت کنید فقط گاهی به این ورطه اقتاده اند !!!!!!

باشه دکتر جون شما فقط گاهی

دوشنبه 15 تیر 1394 - 03:47

بابا چه خبره ؟ 25 تیر نقد ترانه خودشه . ببینم اون موقع چی میگین ؟ میگین یداللهی ضد یداللهیه ؟

دوشنبه 15 تیر 1394 - 05:12

اره دیگه دکتر یداللهی(دکترای روان شناسی)از روی بغض بمانی رو نقد کرده یا حسودیش شده؟اخه چقد شما شگفت اورید!ترو خدا برید مطلب شهیار قنبری توی همین سایت رو بخونید ببینید چی گفته در رابطه ما حال و روز امروز ما(اگه نمیگید اونم از روی حسودی صحبت کرده آخه طرف خودش یکی از ستونای ترانه نویسی نوین ایرانه ولی از نظر شما باهوشا لابد حسوده!!)
حالا از کی بمانی از یداللهی سره؟!تو کلاسی که افشین یداللهی استاده بمانی حد اکثر یک شاگرد مستعد هست نه بیشتر

دوشنبه 15 تیر 1394 - 05:46

سلام
واقعا که چقد تو نظرات هم ضد روزبه بمانی هستین
نفر اول یه کلام گفت خوب بود بیستا منفی خورد!!!!
به چیش منفی دادن خدا میدونه
حالا اگه میگفت بد بود بیستا مثبت!
اصن یه وضی
نمیدونم چرا بعضیا نمیتون کمک به ترانه سرا رو ببین و مخالفن و اینا
کسی که نقد کرده نه ازش چیزی کم میشه نه زیاد
تازه به کسی که نقدشو کرده هم اضافه میکنه که مثل اینکه اکثرا مخافلن و میخوان روزبه رو بیارن پایین یا همینجا نگهش داره و نمیتونن بزرگ شدنش رو ببینن
تازه شم این نقد به نظرم "بیشتر" به درد اهالی موسیقی و ترانه سرا ها و کسانی که علاقه به این حرفه دارن میخوره نه طرفداراش که موسیقیشو گوش میدن لذت میبرن و زندگی میکنن دیگه چه برسه مخاطب عام.
درجه اول باید خود روزبه بمانی بخونه

دوشنبه 15 تیر 1394 - 09:29

من حب و بغضی در این نقد ندیدم اما با نویسنده موافقم که بمانی به تکرار رسیده.
امسال تنها ترانه ای که منو در این ایام جذب کرد ، ترانه سکوت محسن شیرالی بود که بابک جهانبخش خوند.
لطفا در صورت امکان اون ترانه رو هم نقد کنید. ممنون

دوشنبه 15 تیر 1394 - 11:30

حقیقتش چند وقتی بود می خواستم یجا بگما ولی نمیشد بمانی عالیه من خودم طرفدارشم اما واقعا به تکرار داره میرسه متوجه شدن این موضوع سخت نیست می تونید به 10 تا کار آخرش مراجعه کنید///بنظرم تنوع بمانی تو این دوسال به دو قطعه آلبوم چاوشی باز می گرده //دزیره و قهوه قجری//

دوشنبه 15 تیر 1394 - 12:29
s

نمیدونم منظورتون از ده تا کار آخر چیه ولی احتمالا شما فقط کاراشو با خواننده های معروف شنیدین که اینو میگین.برید یه سرچی کنید ببینید آرخای نود و سه و از اول نود و چهار چند تا کار واگذار کرده که شاهکار بودن بدون هیچ تکراری.متاسفانه به خواننده های گم نام.

98.145.232.131
دوشنبه 15 تیر 1394 - 12:04

دوستان عزیز این نقد رو افشین یداللهی ننوشته
این مطلب پنجشنبه گذشته توی خانه ترانه خونده شد
و نویسندش آقای مهدی ایوبی هست

دوشنبه 15 تیر 1394 - 12:15

هاهاااا.. مطلب ضدزرده بعد اومدن نوشتن روزبه اسطورس روزبه باهاتیم تا اخرش!!! خب چرا؟؟؟؟ ک چی؟؟؟
بخدا خود روزبه ام بخاد به این نقد توجه کنه شما نمیذارین بس که الکی الکی دارین ازش دفاع میکنین!! روزبه هر شعریو مثه بعضیا که چشم چشم یه لبخند!! میخوننو نمیگه..خیلی مورد احترامه ولی قبول کنین اینو به شدت تکراره کاراش

دوشنبه 15 تیر 1394 - 12:29

تا امثال شما که میگین احسان پادشاهی!! میکنه چیزی عوض نخواهد شد!! وقتی یکیو تا این حد بالا میبرین بهترین نقدم جلوتون بذارن میگین توهینه.. یاد یه قسمت از سریال ساختمان پزشکان افتادم که طرف از هرکی میخواس شروع کنه میگف چرا ما؟؟؟؟ ما ک بهترینیم! نقدو قبول داریم ولی از ما شروع نکنین!!! دقیقا شما مردمو ب تصویر کشیده

دوشنبه 15 تیر 1394 - 13:33

واقعا ممنون....چقدر این بخش رو کم داشت سایتهای معتبری مثل موسیقی ما...واقعا ممنون..امیدوارم ادامه داشته باشه

دوشنبه 15 تیر 1394 - 15:32

یک نقد آگاهانه بود. خسته نباشین.

دوشنبه 15 تیر 1394 - 16:10

این قدر الکی نقد نکنید
ترانه های روزبه بمانی همیشه بهترینن

دوشنبه 15 تیر 1394 - 16:59

Kalamate tekrari ziad dasht va asare ghabli aghaye bemani zibatar az in budan

دوشنبه 15 تیر 1394 - 16:59

مگه ميشه آقاى بمانى ترانه اى بگن و قشنگ نباشه؟ترانه بغض عاليه..❤مثل تمام کاراى آقاى بمانى

دوشنبه 15 تیر 1394 - 16:59

دایره ی لغاتشون محدوده و شعراشون تکراری شده

دوشنبه 15 تیر 1394 - 16:59

عششششقه...عاشقشم...بغض هم که فوق العادس

دوشنبه 15 تیر 1394 - 16:59

مگه ميشه ترانه هاي روزبه بد باشه...

دوشنبه 15 تیر 1394 - 16:59

اونايي كه ميگن ضعيفه دركشون از ترانه هاي روزبه ضعيفه !!!! نه ترانه هاي روزبه

دوشنبه 15 تیر 1394 - 16:59

واقعا عاااااالیه.باهمه ی ترانه هایی ک استادروزبه می سرایند همه جوره میشه ارتباط برقرارکرد.توفوق العاده ایی

دوشنبه 15 تیر 1394 - 16:59

این ترانه فوق العاده است از نظر مفهومی

دوشنبه 15 تیر 1394 - 17:05

جالبه تو نقد گفته شده عدم همراهی مخاطب با ترانه ولی اینجا اکثرا دوست داشتند!!!

دوشنبه 15 تیر 1394 - 17:05

احسان خواجه امیری دیگه نباید با روزبه کار کنه. روزبه به تکرار رسیده شایدم داره کارای تکراری را به احسان میده.

دوشنبه 15 تیر 1394 - 17:05

ترانه معمولى بود اما ملودى بسيار زيبا توانست به اين اثر جون بده

دوشنبه 15 تیر 1394 - 17:05

یکی از ترانه های البوم نگاه محسن یگانرو هم بررسی کنید لطفا مثلا ترانه دیوار!

دوشنبه 15 تیر 1394 - 17:05

ترانه های روزبه ب نظر من رندی خاصی داره.مگه شعرای حافظو همه میفهمن؟؟حافظ با روزبه مقایسه نمیکنم ب هیچ وجه اما باید ارزش کار هر کسیو درک کرد.ب عمق مطلب برسیم مشکلی نداریم.

دوشنبه 15 تیر 1394 - 17:05

عجیبه به نظرم نه این که به اثر بلکه به صاحب اثر کاملا توهین کردین علی رغم یکی دو پاراگراف مفیدتون اما باید بگم که ذهنیت مخاطبتون رو راجع به این به اصطلاح انتقادتون به کلی منفی کردید البته اینم دلم میخواد بگم نمیدونم چطوری میشه که یک مرتبه برای امسال ماه عسل عزم همگانی جمع میشه انواع و اقسام نقد و انتقاد و واقعا تخریب و اینا صورت بگیره نمیدونم آخه مگه چه اتفاقی افتاده یقین دارم که این انتقاد ها از خیلی جاهای قدرتمند تر سرچشمه میگیره البته باید بگم که اگه به این مسئله بخوایم روشن بینانه تر نگاه کنیم و بخوایم صرفا به این نقد توجه کنیم متاسفم من شخصا نمیتونم اینطوری نگاه کنم چرا که اولا همون طور که گفتم حقیقتا منتقد فضیلت ادب رو خواسته یا ناخواسته نتونسته رعایت کنه ثانیا احساس میکنم بند هایی که به نظر (همون مخاطب عامی که منتقد به وضوح ارزشی زیر صفر برایش قائل شده)به نظر همون مخاطب عام جزو زیبایی های این تکست بود رو پوچ تلقی کرده و یک چیز دیگه هم به فکرم میرسه که دوست دارم بگم فکر میکنم رابطه ما انسان ها با خدا پر از تنااقض و تضاده این واقعیتی غیر قابل کتمانه حالا من میخوام بدونم که آیا در رابطه بین عاشق و معشوقی که دائما این تناقض جاریه با قلم روزبه بمانی به زیبایی مصور نشده؟همین حرف دیگه ای ندارم فقط یه چیز دیگه هم بگم این که یکی دیگه از نشانه هایی که ثابت میکنه هدف منتقد تا قسمتی تخریب بود همین تیتر خبر بود.یا علی

دوشنبه 15 تیر 1394 - 17:10

روزبه بمانی بهترین ترانه سرای کشوره..اما به نظرمن این آهنگ یه ترانه معمولی داشت نسبت به تیتراژای مهدی یراحی

دوشنبه 15 تیر 1394 - 17:10

روزبه استاد همه شاعراس

دوشنبه 15 تیر 1394 - 17:10

عالیه مگه روزبه بمانی شعر بدم میگه

دوشنبه 15 تیر 1394 - 17:20

عالى....روزبه بمانى ازوقتى كه كارش و ميشنوم دراكثر شعرهاش بهترين واژگان و براى رسوندن حال دل استفاده كرده درمورد اين اثرهم همينطور خيلى با فضاى ماه عسل نزديك افطار جور..دردى رو زمين بدترازهمين درد تنها شدن نيست...

دوشنبه 15 تیر 1394 - 17:20

روزبه بمانی یکی از بهترین هاست

دوشنبه 15 تیر 1394 - 17:20

روزبه از بعد از آلبوم پاروی بی قایق نتنها در جا نزده بلکه کلی عقب رفته. که دیگه اوج این پسرفت توی شعرای آلبوم احسان بود و توی آلبوم یراحی دو تا شعر متوسط و اما بغض که فاجعه بود. هنوزم بعد گذشت هفت سال بهترین شعرای روزبه بمانی مال آلبوم بی خوابی سعید شهروزه.

دوشنبه 15 تیر 1394 - 17:39

یک گفتگوی بینظیر با خدا...یه واقعیت عالی‌...فوق العادس..‌.فوق العاده....صدای احسان خواجه امیری هم مکمل بسیار خوبی شده واسه موندگاری اثر‌‌.

دوشنبه 15 تیر 1394 - 17:39

بغض کار بسیار ضعیفی بود. روزبه بعد از ترانه دزیره که واقعا ترانه بی نظیری بود باید چند سال هیچ ترانه ای نمی سرود

دوشنبه 15 تیر 1394 - 20:39

کسی هیچ کاری رو نقد نکنه چون اگر کسی از اون کار خوشش اومده باشه بهش بر میخوره و شروع می کنه تخریب و توهین...بذارین هیچکس نقد نشه ما باید عادت کنیم که هیچ کس قابل نقد شدن نیست..ما باید هرکسی رو بت کنیم..چه بزرگ باشه شاعر چه کوچیک ما اگه ازش خوشمون بیاد پس کسی حق نداره نقدش کنه چون ما تحمل نداریم...شما هم حق نداری نظر شخصیتو بگی مگر اینکه نظر شخصی شما با نظر شخصی ما همخوانی داشته باشه...یا حق با ماست..یا شما اشتباه می کنی...چون بمانی رو نقد کردین پس دشمنش هستی...اگر گلرویی رو نقد میکردین دشمن گلرویی بودین..اگر بابک صحرایی رو نقد میکردین قطعا دشمن سرسخت صحرایی بودین وخواستین خودتون رو بالا بکشین...مگه نمیدونین هیچ کسی نباید نقد بشه مگر ما به تریپمون بر نخوره؟؟ما که وکیل و وصی همه هستیم..ما..

دوشنبه 15 تیر 1394 - 22:20

Man vaghran nemidunam in hame taasobe Bazia az koja miad? Ma Kolan adat darim tu hame chiz taasob dashte bashim. Dustan ookadan oon taranaro naghd karfan , che rabti be khaje amirio bemani dare Akhe? Nagoftan k in 2ta badan. Vaghean motaasefam. Naghde Khubi bud. Merc. Doroste ma Ye taraneo nemishnavim va inke kalamat kheili kheili tekrarian...

دوشنبه 15 تیر 1394 - 22:22

اگه جرئت داربن از ترانه های آلبوم عاشقانه ها ایراد بگیرین.

دوشنبه 15 تیر 1394 - 22:25

ازین بعد زیر این مطالب فقط اونایی که بهش نمره منفی دادنو میخونم.. صد در صد نظرات ضدزرد و منطقی ترین.. حالا شما هی منفی بده :))

سه شنبه 16 تیر 1394 - 00:11

با سلام عزیزان طرفدار خواجه امیری این نقد درباره روزبه بمانی شما چرا خودتونو قاطی میکنید کسانی که نقد میکنن ادبیات خوندن و چه چی سرشون میشه هر وقت درباره موسیقی و .... حرف زدن بیاید الان یه عده میان میگن توی پیجه خواجه امیری حرف زدن که یه حرف خنده داره ولی بزار بگن چون برام مهم نیست و درباره خواجه امیری هم صحبت نکردم روزبه بمانی ترانه سرایی خوبیه ولی هر ترانه سرا میتونه اشتباه کنه پس زیاد ازش طرفداری نکنید با تشکر
موفق باشید

سه شنبه 16 تیر 1394 - 00:57

خانوم مهسا خانوم که میگی این نقد رو یدااللهی ننوشته و ایوبی نوشته . باشه قبول ولی لطفا به دکتر جونتون بگین نقد هرکس رو با نام خودش منتشر کنه . نه اینکه برداره بنویسه . نگارندگان : اعضای فعال در خانه ترانه به مدیریت فلانی .

باشه دکتر جون باشه . تو موسس و مدیر خانه ترانه . همه فهمیدن . اینقدر هی نگو عیبه !!!

بچه ها مدیر اومد . برپاااااا

حالا به افتخار مدیر یه کککفففف مممرررتتتببب

سه شنبه 16 تیر 1394 - 13:09
سامان

برخی اوقات بلوغ به سن نیست!!!
جوابی ک برا من تو ذهنتون در نظر دارین بدون شک اینه : باشه تو بزرگ!! :))))
ولی سعی کنیم از نظر فکریم به بلوغ برسیم

111.6.89.112
سه شنبه 16 تیر 1394 - 02:27

نقد بیان نظر و عقیده است در مورد یک اندیشه.
در واقع با نقد،اندیشه ای را به چالش می کشند تا صاحب اندیشه را آگاه سازند، اتفاقی که برای همه ی ما افتاده است. دوستان می آیند نقد های خودشان را در قالب نظراتی مطرح می کنند تا اگر نکته ی ناگفته ای هست، مطرح شود و یا اینکه یک اثر یا اندیشه از زوایای مختلف مورد بررسی قرار گیرد. چه بسا زوایایی از اندیشه ی طرح شده از دید طراح پوشیده مانده باشد.

سه شنبه 16 تیر 1394 - 02:49

این نقد 100 % درسته
نمی دونم چرا دوستان نمی خوان بپذیرند که این نقد بدون غرضه!
زمانی که نقدی وجود نداشته باشه سطح ترانه ها چنان افت می کنه که سراینده هر چیزی به ذهنش می رسه می نویسه و نتیجه ش میشه این ترانه که شنونده دچار سردرگمی میشه که داستان این ترانه چیه!!

چارپاره نخست زیباست ولی باید پذیرفت که درون مایه این ترانه همبستگی و انسجام نداره

البته کسی هم توانایی های روزبه بمانی رو زیر سوال نبرده مثلا آلبوم "دنیای این روزای من" "اعجاز" "عاشقانه ها/بویژه ترانه نابرده رنج" و ...

نمیگم بهترین ولی از بهترین ترانه سراهای درون مرزی(!) ایران دکتر یداللهی هست که بهترین کارهاش رو هم علیرضا قربانی ، سالار عقیلی و احسان خواجه امیری خوندند

سه شنبه 16 تیر 1394 - 16:39

باشه سامان جان سعی خودم رو می کنم که به بلوغ برسم ولی به خدا خنده داره که هی طرف میگه من مدیرم من مدیرم . به خاطر خودش میگم به خدا . حالا تو باور نکن

سه شنبه 16 تیر 1394 - 16:54

راستی سامان جان ، مگه شما می دونی من چند سالمه که میگی بلوغ به سن نیست .

اتفاقا من ترانه های یداللهی رو دوس دارم . اینجام قراره انتقاد بشه . منم در قالب شوخی از یه کار دکتر یداللهی که به نظرم دون شانش بوده انتقاد کردم . شما چرا ناراحتی ؟ دکتر یداللهی انسان بزرگ و فرهیخته ایه . ناراحت نمیشه . شمام خودت رو ناراحت نکن سامان جان

سه شنبه 16 تیر 1394 - 17:26

هرچند که «بمانی» در ترانه‌ی موفق «ماه عسل»اش با فرزاد فرزین از این بیشتر هم رندی کرده و دیالوگ‌هایی نه‌تنها زمینی، بلکه دارای بار اروتیک را هم به این آنتن منتقل کرده؛ اما انصافاً ترانه‌ی «ماه عسل» کجا و «بغض» کجا؟!

هوایی رو که تو نفس می‌کشی
دارم راه می‌رم بغل می‌کنم
تو با من بمون تا ته این سفر
من این ماهو ماه عسل می‌کنم!

اروتیک !!!!!!!! ؟؟؟؟
من دیگه حرفی ندارم ...

همین یه دنیاست
برای یک عمر
به پای تو نشستنم ....

چهارشنبه 17 تیر 1394 - 12:54

آقای بمانی واقعا کاراشون عالیه

چهارشنبه 17 تیر 1394 - 16:27

این بخش تازه وارد خیلی بخش خوبیه و می تونه به مخاطبان موسیقی و از همه بیشتر به ترانه سرایان و ترانه نویسان و دوستداران ترانه کمک کنه. امیدوارم این قبیل کارها بیشتر تکرار بشه و دامنه ی وسیع تری از ترانه ها و ترانه سراها رو در بر بگیره.
نقد کاملا منطقی بود و هیچ قصد و غرضی دیده نمی شد و این دوستانی که متعصبانه اومدن و حمله کردن به این نقد دوباره نداشتن روحیه انتقاد پذیری رو تو کشورمون نشون میده. دوستان خواهش می کنم انصاف داشته باشید.

جمعه 19 تیر 1394 - 18:21

برنامه ی ماه عسل ماله احسان علیخانیه!
تیتراژه. پایانیش هم ماله مهدی یراحی یه!
هرکسی ام که تیتراژ رو میخوند حالا با هرشعری؛ از نظر مردم پذیرفته نمی شد!

جمعه 26 تیر 1394 - 00:08

تو بر نامه ماه عسل اصلا نباید تیتراژ ابتدایی و انتهایی با هم مقایسه بشه تیتراژ اول باید یه انرژی باشه واسه اول برنامه تیتراژ پایانی هم باید حال و هواش فرق داشته باشه اصلا تیتراژ اول و آخر نباید با هم مقایسه بشه نباید نگران منی رو با بغض مقایسه کرد اصلا قابل مقایسه نیست امید وارم ترانه های قوی آقای بمانی رو هم نقد کنید . در ضمن از کجا میدونید که این آهنگ نا موفق بوده؟ در حالی که روز اول همین سایت 500 هزار دانلود داشت؟

دوشنبه 5 مرداد 1394 - 19:04

من خودم خیلی خوشم نیومد از این نقد اما دکتر یدالهی وترانه های زیباشون رو برای احسان یادمون نمی ره به نظرم نباید تیتراژ های ماه عسل مقایسه بشن شاید اگه امسال آقای پاشایی زنده بود اصلا اگه تیتراژ هم می خوندن کار خوبی نمی شد.همه تیتراژهای ماه عسل دوست داشتنی هستند.ترانه های زیبای دیگر از روزبه بمانی مثل تاوان،نابرده رنج تنهایی و خیلی ها ی دیگه که همه طلایی ها دوسش دارند.

سه شنبه 20 مرداد 1394 - 02:48

واقعا متاسفم برای همه کسایی که هنرمندای کشورمون رو تحقیر کردن تا مثلا هنرمند محبوبشون رو بزرگ کنن غافل از اینکه عزت و بزرگی دست خداست من طرفدار آقای احسان خواجه امیری هستم اما برای تمام هنرمندا احترام قایلم اینو از خود آقای خواجه امیری یاد گرفتم
لقب استاد آقای خواجه امیری رو بزرگ.نمیکنه،توهین دیگر دوستان هم ایشون و کوچیک نمیکنه.نمیدونم چرا انقدر حاشیه درست میکنین آقای خواجه امیری عزت و محبوبیت زیادی در بین مردم و طرفداراشون دارن همینطور بقیهء خواننده ها پس نیاز نیست به خاطر اثبات دوست داشتنتون اینقدر باهم بجنگید امیدوارم روزی برسه که ما فقط و فقط نظرمونو موافق یا مخالف با احترام به بقیه بیان کنیم  

سه شنبه 24 شهریور 1394 - 22:54

عزیزان ، اخه چرا این حرفارو میزنید بعضیاتون؟؟؟ چرا انقد تعصب؟؟؟
اقا نگفتن که احسان خواجه امیری بد خونده نگفتن روزبه بمانی ضعیفه. فقط یه عده متخصص ترانه ی بغض رو خیلی محترمانه نقد کردن و اینکه واقعا نقد درستی بود ، فقط به یه قسمتش اشاره می کنم که کامنتم طولانی نشه :(از سمت دیگر هم که نگاه کنیم، مگر نه اینکه «بغض»، ترانه‌ی تیتراژ «ماه عسل» است و هر آنچه تاکنون در تیتراژهای این برنامه خوانده شده، دیالوگ‌هایی با پروردگار بوده است؟ چطور ممکن است در رسانه‌ی ملی و در نزدیک‌ترین ساعات به افطار، با خدا دیالوگ برقرار کرد و نوشت: تو که چه نباشی چه باشی باهامی)

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود نه در اندازه نام روزبه بمانی | موسیقی ما