جشنواره ملی موسیقی خلاق
 
کنسرت قاف - فرهاد فخرالدینی
 
برنامه یاد بعضی نفرات
 
پنجره هفتم - 11 مرداد 94
از ثبت در «گینس» و تهاجم فرهنگی تا علیرضا قربانی، رضا یزدانی، مرتضی پاشایی و کمی هم اخلاق!
 
[ علی بحرینی - روزنامهنگار ]

جریانی که می‌خواهد فضای «پس از نقد» را در رسانه‌های اجتماعی ترمیم کند، چند هفته‌ای است سخت به تکاپو افتاده و پنج‌شنبه گذشته افشین یداللهی در برنامه تلویزیونی «ساعت25» قید زمانی که می‌توانست به بررسی آثار خودش و «منم منم» گفتن‌های یک ترانه‌سرای بزرگ سپری شود را زد و ترجیح داد به آسیب‌شناسی این پدیده بپردازد. یداللهی از این گفت که نقد یعنی رسمیت بخشیدن به یک اثر هنری و اهمیت دادن به آن. از این گفت که انتشار هر اثری یعنی فرستادن آن به آغوش نقد و نمی‌توان انتظار داشت که تمام نقدها مثبت باشند. از این گفت که هیچ هنرمند و هیچ اثری را نمی‌توان در هیچ کشوری «نقدناپذیر» دانست. از این گفت که هنرمندها باید مراقب رفتار و نوشتار هواداران‌شان باشند و از آنها بخواهند تا در مواجهه با نقد، بردبار و منطقی و مودب باشند؛ نه اینکه خودشان اسباب تحریک طرفداران‌شان را علیه منتقدین فراهم کنند و از این گفت که قرار است تلاش‌هایی صورت بگیرد تا «نقد» به عنوان یک نیاز در امن و امان بماند و به موسیقی کمک کند.

«پنجره» را با این خوش‌بینی که فرضیه‌های افشین یداللهی و همکارانش به نتیجه برسد، به روی اتفاقات موسیقی باز می‌کنیم.
 
  •   تیتراژهای پایانی در امتداد موسیقی متن
بسیاری از سازندگان موسیقی متن سریال‌ها بابت آنکه موسیقی تیتراژ این مجموعه‌ها در محیط دیگری و بدون مشارکت و حتی نظرخواهی از آنها تولید می‌شود و بعضاً «وصله ناجور» لقب می‌گیرد، ناراحت هستند و البته چندان هم بیراه نمی‌گویند. این شب‌ها دو سریال روی آنتن هستند که خوشبختانه تیتراژ هر دوی آنها را سازندگان موسیقی‌های متن آماده کرده‌اند. به این ترتیب آنچه در تیتراژ پایانی «تنهایی لیلا» و «تعبیر وارونه یک رویا» می‌شنویم، در حقیقت ادامه منطقی همان موسیقی هوشمندانه‌ای است که کارن همایونفر و بهزاد عبدی برای متن این سریال‌ها ساخته‌اند. ضمن آنکه این تیتراژها برای کارنامه حرفه‌ای علیرضا قربانی و رضا یزدانی هم دو اثر متفاوت به حساب می‌آیند. بهزاد عبدی به صورت شگفت‌انگیزی توانسته موسیقی متن «تعبیر وارونه یک رویا» را با ریتم کُند این سریال تطبیق بدهد. ضمن آنکه رضا یزدانی نیز براساس سلیقه‌های خاص عبدی، تیتراژ پایانی این سریال را به رنگی خوانده که تاکنون مشابه‌اش را از او کمتر شنیده‌ایم.
 
  •   آی جماعت، من بسیار پرکارم!
هر ترانه‌ای برای هر ترانه‌سرایی یک فرصت است؛ فرصتی برای ماندگار شدن در موسیقی ایران. قطعاً استفاده درست از این فرصت باعث ماندگار شدن اسم یک ترانه‌سرا می‌شود. نمی‌دانم چرا برخی ترانه‌سراها به جای آنکه بابت ماندگار نشدن سروده‌هایشان سکوت کنند، ترجیح می‌دهند با صدای بلند فریاد بزنند که «آی جماعت من صدها ترانه اجرا شده دارم و بسیار پرکارم»! بی‌شک نه پرکار بودن و نه کم‌کار بودن به صورت مطلق برای هیچ هنرمندی فضیلت محسوب نمی‌شوند. آنچه به توانایی یک هنرمند رسمیت می‌بخشد، آثاری است که در حافظه هنر و مخاطبان یک سرزمین ثبت می‌شوند و اتفاقاً به ثمر نرسیدن فعالیت‌های هنری، دقیقاً ناتوانی یک هنرمند را اثبات می‌کند! ترانه‌سرایی که حتی یک ترانه‌اش هم به موفقیت نرسیده و انبوهی فرصت‌های بزرگ را برای اثبات خودش هدر داده، اگر نامش به عنوان پرکارترین هنرمند جهان در کتاب گینس ثبت شده باشد نیز جزو بازنده‌های عرصه ترانه محسوب می‌شود، نه جزو برنده‌ها!
 
  •   وقتی مرتضی پاشایی حرف آخر را نمی‌زند
سال 90 مرتضی پاشایی مشغول تولید اولین آلبومش بود. «نبض احساس» را با ترانه من خواند و حال همه ما دگرگون شد. قرار شد همکاری دیگری داشته باشیم. میلاد ترابی آهنگ جدیدی ساخت که کلام نداشت. به ذهنم رسید که ترانه‌اش را با عبارت «عشق یعنی» شروع کنم. می‌خواستم فضای این ترانه مدرن باشد، اما نه آنقدر مدرن که از آلبوم پاشایی بیرون بزند و تافته جداافتاده باشد. نوشتم:

«عشق یعنی این، لحظه‌های خیلی خاص، که خدا هم فکر ماس
همه دنیا اینجاس، یه شروع یه نگاه، دل من تو رو خواست
عشق یعنی این، دو تا احساس بی‌تاب، به قشنگی یه خواب
دو نفر توی یه قاب...»

و الی آخر!

مرتضی ترانه و آهنگ را پسندید و کار را خواند و «عشق یعنی» وارد آلبوم «یکی هست» شد. یک ماه بعد میلاد ترابی تماس گرفت و گفت: «مرتضی می‌گوید باید ترجیع‌بند را عوض کنیم». خواستم از پشت تلفن آهنگ را برایم پخش کند. او هم پذیرفت. گفتم: «از نظر من همه چیزش خوب است و اصلاً نیازی به تغییر نمی‌بینم». چند هفته با هم کلنجار رفتیم و در نهایت قسمت ترجیع‌بند ترانه را مهرزاد امیرخانی نوشت و «عشق یعنی» تنها کار مرتضی شد که دو ترانه‌سرا داشت!

این خاطره را گفتم تا یادمان نرود که خواننده‌ها، حتی پس از انتخاب یک اثر و خواندن آن نیز این حق را برای خودشان قائل‌اند تا محتوا و فرم آن را تغییر دهند. اصلاً شاید تغییراتی که بعد از دقیقه 90 ایجاد می‌کنند، «اشتباه» باشد؛ اما به هر حال این حق را دارند تا همه‌چیز را آن‌طور که خودشان دوست دارند جلو ببرند.

پاشایی هم مثل بسیاری خواننده‌های دیگر دنبال رعایت یک‌سری «ریزه‌کاری» و حتی تغییرات اساسی در آثارش بود و به راحتی هیچ اثری را «نهایی» نمی‌کرد. این حق حالا برای آلبومی که قرار است با صدای او منتشر شود، از مرتضی سلب شده است. حرف نهایی را در آلبوم آینده‌اش «دیگران» زده‌اند، نه خودش. حالا که انتشار آلبوم «اسمش عشقه» قطعی شده، امیدوارم آنهایی که به جای مرتضی حرف نهایی را در این آلبوم زده‌اند، اشتباه نکرده باشند.
 
  •   حرف‌های حساب از سهراب پورناظری
سهراب پورناظری خوب حرف می‌زند و حرف‌های خوبی هم می‌زند. او در تازه‌ترین اظهار نظرش گفته: «جوانان ما تمام سازهای غربی و موسیقی پاپ را می‌شناسند، اما ساز موسیقی ایرانی را نه. باید بگویم غرب مو به مو و گام‌به‌گام نقشه‌اش را برای از بین بردن فرهنگ ما اجرا کرده است.»

سهراب درست می‌گوید، اما مشکل اینجاست: این حرف‌ها را فقط کسانی درک می‌کنند که خودشان هم با سهراب همراه هستند و زورشان به جایی نمی‌رسد! ای کاش مسئولان پرقدرتی که باید این گفته‌ها را به پای دلسوزی یک هنرمند می‌گذاشتند و نسبت به آن حساسیتی نشان می‌دادند، خودشان را به نخواندن و نفهمیدن نمی‌زدند. هنوز هم هستند مدیرانی که تلاش می‌کنند تا موسیقی را از زندگی مردم حذف کنند. این مدیران قطعاً «هیچ‌چیز» از مشخصات انسان معاصر نمی‌دانند و همین ندانستن باعث شده که بسیاری از جوانان ایرانی، حالا بین خواننده‌های غربی و یا خواننده‌های داخلی که بَدَل‌های دست و پا شکسته‌ای از غربی‌ها هستند، به دنبال الگو بگردند.

«تهاجم فرهنگی» یک واقعیت غیرقابل انکار است که با هیچ نگاه سیاسی و غیرسیاسی منصفانه‌ای نمی‌توان آن را کتمان کرد؛ اما مسأله این است که بسیاری از مدیران و افراد بانفوذ جامعه ترجیح می‌دهند فقط تا جایی که خودشان دوست دارند «تهاجم فرهنگی» را جدی بگیرند و از آنجا به بعد، طرح چنین مسأله‌ای را به «توهم» نسبت بدهند.
منبع: 
سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 مرداد 1394 - 17:52

دیدگاه‌ها

-
یکشنبه 11 مرداد 1394 - 18:59

اقای بحرینی عزیز
یک چیزی می خوام بگم مدیونید ناراحت بشید فقط روش فکر کنین.
شما یه سری هفتگی می نویسید که همه زرده.به ظاهر استدلال می کنید امانهایتا هدف خودتون رو به کورسی می نشونید. .همه قهرمانهای شما نیز مهره هایی هستند که مافیا در حال باد کردنشون هست.ضد قهرمان هاتون اما ،افراد بدون پارتی هستند،افرادی که راحت بهشون ظلم کرد چون دستشون جایی نمی رسه.
اقا والا گناه داره.

یکشنبه 11 مرداد 1394 - 20:23
احسان رضوانی

ادبیاتت همون اول کامنتت نشون میده نشون می ده که چقد ضدزرد هستی. اونجایی که نوشتی مدیونید ناراحت بشید! راستی دوست عزیز کدوم قسمت از این نوشته ها از نظرات زرده؟ اینکه جواب نقدا باید مودبانه باشه زرده یا اینکه خوبه تیتراژ سریال ها رو آهنگ سازای متن آماده کنن؟ یا مثلاً اینکه ترانه سراها نباید به حجم کارهاشون بنازن زرده؟ اینکه خواننده باید تا آخر تولید آلبومش روی اون نظارت کنه زرده؟ اینکه سهراب پورناظری حرفای خوبی زده زرده؟ راستی شما یه نویسنده به من معرفی کنین که وقتی پیزی می نویسه دنبال به کرسی _یا به قول شما کورسی_ نشوندن هدف خودش نباشه! شما نویسنده بودن رو با میرزا بنویس بودن اشتباه گرفتی! اگه تونستی یه لیست از افراد غیرمافیایی رو هم معرفی کن که سایت موسیقی ما از اونا بنویسه!

66.116.3.204
یکشنبه 11 مرداد 1394 - 21:20
-

کلا اینطورن.نوشته های قبلی شون هم هست.مگه این تنها نوشته ایشون در این سری هست؟!
مخاطب من اقای بحرینی هتن.نمی خواد شما بپری وسط و یه جوابی بدی،حالا هر جوابی که شد.

42.253.12.182
یکشنبه 11 مرداد 1394 - 21:24
-/ضمنااقا احسان

ضمنااقا احسان یه بار یگه دقیق خوندمت متاسفم که نه فهمیدی من چی گفتم نه میفهمی خودت چی میگی.

83.157.13.183
دوشنبه 12 مرداد 1394 - 00:40
ابراهیم

آقا یا خانوم خط تیره. سایت های مختلف قسمت پاسخ به نظر رو طراحی کردن که همه بتونن به نظرات دیگران واکنش نشون بدن. جوابی که به آقای احسان دادین نشون می ده شما کلاً زیاد تو باغ نیستین. به عقیده من پنجره خیلی محتوای خوبی داره و میتونه جاشو باز کنه. ممنون از بچه های موسیقی ما

148.17.70.3
دوشنبه 12 مرداد 1394 - 09:57
نوید ر

حاجی همینطوری روو هوا یه چی میپرونی دیگه؛ آقای سبزنویس؛ شما استدلالت درمورد اونی که سالی 200تا ترانه مینویسه چی هست؟؟
راستی محض اطلاعت آقای بحرینی از سال 81 به اینور ک من مخاطب نشریات ایشون و ترانه هاشون بودم، حداقل به اندازه ی انگشتان 2دست خواننده ی تاپ معرفی کرده و یا اونها رو با حمایت خودش ب مخاطب موسیقی شناسونده؛ اسم بابک جهانبخش، مهدی مقدم و هومن سزاوار برای اثبات اینکه با حمایت چه کسی بزرگ شدن کفایت می کنه

237.130.70.69
یکشنبه 11 مرداد 1394 - 19:12

نقد های آقای بحریی :
به نام خدا
همه خواننده ها بد هستند و فقط محسن یگانه خوب است .
پایان.

یکشنبه 11 مرداد 1394 - 20:57
فهیمه وجدانی

کجای این متن اونوقت همچین مطلبی گفته شده بود ؟

93.93.22.155
دوشنبه 12 مرداد 1394 - 10:21
نوید ر

و بدین ترتیب، اسکار استدلال به جنابعالی تعلق می گیره

86.204.25.242
یکشنبه 11 مرداد 1394 - 19:20

بخشی که مربوط به گفته سهراب پور ناظری بود و تحلیلی که پس از آن شد بسیار عالی بود ، گرچه این اتفاق باعث تاسف است ، اما حقیقت امروز جامعه ما شده ....

یکشنبه 11 مرداد 1394 - 21:17

***کاش گوش شنوایی هم بود و دست اصلاحگری که به این گفته های افرادی چو افشین یداللهی بها دهد
***مدتهاست هیچ موسیقی تیتراژی عین گذشته ها خیلی موندنی و شنیدنی نشده ، جای آثاری مثل وضعیت سفید یا شب دهم یا مرگ تدریجی یک رویا خیلی خالی بازم ...
***کاش میشد به صورت آلبوم منسجم و به نام مرتضی پاشایی بیرون نیاد ... کاش یه نظرسنجی قبلش میذاشتن و بعدش اقدام به همچین کار نهایی میکردن
امیدوارم تجربه ما اون چیزی رو که در یاد داره دوباره تکرار نشه در مورد مرتضی پاشایی
*** متاسفانه مسئولان با نسل های جدید بزرگ نمیشوند و بر سنت خودشون میخوان باقی بمونن... کاش کنار هر سیاستگذاری یک نماینده از هر نسل می بود تا براشون آمار سلایق افراد اون نسل رو کارشناسی شده در اختیارشون بذاره تا یادشون نره که دنیا و نسل ها و انتخابها با تفکر لاکپشتی اونها به جلو نمیره بلکه سرعتی برابر نور داره گاهی بخصوص در خصوص موسیقی که این روزها دیگه منتظر آلبومها نیست و هر کسی با کمترین امکانات میتونه یه قطعه تولید کنه و در همان خانه اون رو به روی شبکه های اجتماعی و موبایلی بذاره و هوادار کسب کنه

یکشنبه 11 مرداد 1394 - 21:42

با تمام آنچه در این پنجره گفته شد موافقم و در آخر باید بگم که این "تهاجم فرهنگی" امروزه بیشتر از سمت همین مسئولینی که درموردشون صحبت شد صورت می گیره.
ممنون موسیقی ما لطفا تایید کنید

یکشنبه 11 مرداد 1394 - 22:35

ای کاش مرتضی خودش بالاسر کاراش بود ای کاااااااااااش.......

یکشنبه 11 مرداد 1394 - 23:05

علی بحرینی سال 93:
سوال خبرنگار:فکر کنم سال گذشته یکی از پرکارترین ترانه سراها بودید.
بحرینی:به عنوان یک روزنامه نگار اساسا با عبارت «یکی از» خیلی مشکل دارم! سال گذشته من پرکارترین ترانه سرای مجاز بودم. فکر می کنم سومین یا چهارمین سالی بود که هم در بخش تعداد قطعه ها و هم در بخش تعداد آلبوم ها پرکارترین بودم.

و اکنون سال94:
نمی‌دانم چرا برخی ترانه‌سراها به جای آنکه بابت ماندگار نشدن سروده‌هایشان سکوت کنند، ترجیح می‌دهند با صدای بلند فریاد بزنند که «آی جماعت من صدها ترانه اجرا شده دارم و بسیار پرکارم»! !!!!!!

آقای بحرینی مخاطب امروز دیگه مخاطب سال های پیش مجلات زرد نیست!
یه کم حرفه ای تر باش
اگر نه نقد ننویس

لطفا انتشار
ممنون

دوشنبه 12 مرداد 1394 - 00:48
ابراهیم

آقا احسان. خودتون که جواب خودتونو دادین! بحث آقای بحرینی ماندگار نشدن کارهای ترانه سرایانی بوده که فقط به حجم کارهاشون افتخار می کنن. ایشان قبلا هم گفته بودن که نه پرکار بودن امتیاز مهمیه نه کم کار بودن. جای خالی کارهای موفق رو در کارنامه کسی نمیشه با پرکاری برطرف نمود. این آقای بحرینی کلی کار معروف داره که بسیاری از اونا هیت شدن. ضمنا اون زمان که مجلات زرد انتشار پیدا می کردن وضعیت فرهنگی خیلی بهتر از الان بود. با تشکر از شما.

173.238.22.175
دوشنبه 12 مرداد 1394 - 01:29
یک کاربر سایت موسیقی ما

یکی از خصوصیات اخلاقی دیگر آقای بحرینی این هست که همیشه آلبومهایی که ایشون توش ترانه سرا بوده یا دوستی ای با خواننده اش داشته از نظر ایشون شاهکارترین البوم سال هست
این هم نظر ایشون در مورد آلبوم یه دنیا حرف مهدی یغمایی که چند سال پیش منتشر شده و هیچ اتفاقی برای اون آلبوم نیافتاد و بشدت هم ضعیف بود (این مصاحبه مربوط به چند سال قبله که با همین سایت هم انجام شده:
مهدی یغمایی یکی از پنج ، شش خواننده مقبول پاپ بعد از انقلاب است ولی با آن چهار ، پنج خواننده دیگر دو فرق اساسی دارد! اول اینکه حتی به اندازه یک آدم نرمال هم حسود و مغرور نیست و دوم اینکه می داند باید صدای خوبش را با خواندن چه آهنگ هایی به گوش مخاطبش برساند.یک هفته پیش آلبومش را در استودیو گوش دادم. با 14سال تجربه حضورم در موسیقی می گویم که به نظر من فوق العاده است و شاید بعد از «غریبه» فریدون آسرایی هشت سال است آلبومی که تا این اندازه بتواند برای جلب نظر عوام و خواص پتانسیل داشته باشد را نشنیده بودم. به نظر من این آلبوم می تواند الگویی باشد برای تمام خواننده هایی که توانایی هایشان را گرفتار وسواس و احتیاط های کشنده کرده اند.اگر با یغمایی در این آلبوم همکاری نکرده بودم، بیشتر از این از آن تعریف می کردم!

109.148.26.150
دوشنبه 12 مرداد 1394 - 04:41
یک کاربر سایت موسیقی ما

ناگفته نمونه جناب بحرینی سال 84 آلبوم غریبه فریدون رو به بیرحمانه ترین شکل ممکن کوبیدن و آلبوم معبد سعید شهروز رو آلبوم موفق سال 83 اعلام کردن!!! احتمالا حافظه ضعیفی دارید علی خان

6.128.173.253
دوشنبه 12 مرداد 1394 - 10:12
احسان

جناب ابراهیم به تیتر متن ایشون توجه کنید: آی جماعت، من بسیار پرکارم!
در این تیتر اولین چیزی که شما رو متوجه می کنه همین تظاهر به پرکار بودنه در ضمن شما میگید وضعیت فرهنگی زمان مجلات زرد بهتر بود آیا یادتون رفته همین امثال این اقا در همین مجلات زرد چقد محتوای تهی از ارزش به خورد مردم می دادن.اون کارهایی هم که از ایشون شنیده شد هیچچچچ کدام ماندگار نشد چون فقط شعر فنی بود و محتوا نداشت
در تایید حرف دوستمون"یک کاربر سایت موسیقی ما" یادمه زمانی من مجله ایشون رو از روی ناآگاهی می خریدم .ایشون با حمید عسگری و کارهاش فوق العاده مشکل داشت و منتظر بود یه کار یا خبر از عسکری منتشر بشه تا یه صفحه انتقاد بلند بالا ازش بنویسه درست از زمانی ک قرار شد عسگری یکی یا چن تا از ترانه های ایشون رو بخونه چنان تبدیل شد به محبوب اقای بحرینی شد که هر دفعه در تعریف و تمجید ایشون می نوشت

یا به این مقایسه توجه کن
بحرینی سال92:
"چاوشی خواننده مطرح و جا افتاده ای است اما در عمل او است که من را یدک می کشد نه من! "
بحرینی سال93:
" اصلا من اگر اسم و رسمی پیدا کرده‌ام به دلیل همکاری‌هایم با خواننده‌هایی بوده که جایگاه داشته‌اند. وقتی دیدند من در یک سال با «احسان خواجه‌امیری»، «حمید عسکری» و «محسن چاوشی» کار می‌کنم، ناگهان در ذهن خیلی‌ها بزرگ شدم."
بالاخره چاووشی ایشون رو یدک می کشه یا ایشون از کار کردن با چاوشی اسم و رسم پیدا کرده؟

من دیگه حرفی ندارم

تایید pleas

167.242.138.97
دوشنبه 12 مرداد 1394 - 12:20
نوید ر

حاجس؛ فرق است بین ترانه سرایی که با 20 ترانه طی یک سال پرکار میشه؛ با ترانه سرایی که سالی 200تا ترانه میگه و میشه پرکار!!
در مورد فریدون هم اگر نشریاتی رو که ایشون سردبیرش بوده مطالعه کرده باشی، باید یادت می موند همین آقا تا زمانیکه توو اون نشریات قلم میزد، از آلبوم فریدون دفاع کرد؛
اما محض اطلاعتون راجع به اختلاف با فریدون؛ سالهای بعد از اینکه شادمهر از ایران رفت خیلیها اونو کوبوندن، خیلی ها هم خواستن آلترناتیو براش بیارن؛ از رضا گلزار بگیر تا.... -منظورم از آلترناتیو، هر هنرمندی باشه که قابلیت محبوب شدن داشته باشه؛ نه صرفا یک خواننده-
یکی از مجلات خانوادگی که علاقه ی زیادی داشت رضا گلزار رو جای شادمهر بین جوونا محبوب کنه مدام این جمله رو توو سر هواداران شادمهر می کوبوند که: ببینید رضا گلزار چقدر پایبند به ارزشها و وطنشه، نه مث اون شادمهر که فرار کرد و رفت!!
همون مجله یه مصاحبه ای با بهروز صفاریان و فریدون انجام داده بود که مخلص کلام بهروز و فریدون این بود: من برخلاف شادمهر که فرار کرد، به خاطر علاقه به وطن به اینجا برگشتم و میخوام همینجا فعالیت کنم!! آقایی به من گفت به من پول بده تا من توو مجله م برات تبلیغ کنم!!! اتهامی که هیچ وقت اثبات نشد . یادت هست که سال 85 فریدون ب خاطر حمله ی سگ به اون توو بیمارستان بستری بود؟؟ همین آقا توو مجله ش براش آرزوی سلامتی کرده بود!! هیچ وقت توو مجله ی اون آقا من مطلب منفی راجع به آلبوم فریدون نشنیدم؛ تنها مطلبی که علیه اون خوندم، مقاله ای بود که بدون هیچ توهینی صرفا برای دفاع علی بحرینی از خودش علیه اون اتهام فریدون نوشته شده بود؛ و گرنه همیشه و همه جا علی بحرینی ااز بهروز و فریدون به عنوان بهترینها یاد می کنه!!

136.119.137.143
دوشنبه 12 مرداد 1394 - 12:42
نوید ر

در مورد حمید عسکری هم یادته احسان خان که آلبوم اول حمید عسکری با اسم آلبوم جدید شادمهر اومده بود بیرون؟؟ واکنش خود حمید عسکری این بود که همین حالا یه آلبوم از من اومده بیرون و دوتا سینگل از شادمهر-سبب و رسیدی- ببینید کدومش بیشتر گرفته؟؟ آلبوم من بعد از آلبوم بنیامین پرفروشترین بوده!! همون حمید عسکری عکسهاش مو به موبا ژست های کپی از شادمهر اومد بیرون. آلبوم کما-2 بخصوص سرکاستیش به تقلید مفتضحانه ای از بنیامین تولید شد و حمیدخان در پاسخ به انتقادها از اینکه چرا از بنیامین تقلید کردی؟؟ گفت این بنیامینه که از من تقلید کرده!! که بعد خود نیما وارست اومد وسط گفت این شباهت با آلبوم بنیامین نداشته و تنها وجه مشترک کما 2 با بنیامین 85، وجود من بعنوان تنظیم کننده ی کار بوده؛
در مورد اینکه چرا بعدها رابطه ی اقای بحرینی با فریدون و حمید عسکری گرمتر شد -خطاب به احسان و کاربر محترم- اول به خاطر تغییر موضع هر سه نفرشون بوده و دوم اینکه قرار نیست همه ی آدمها با هم بد باشن؛ سوء تفاهم و اختلاف سلیقه همیشه و همه جا هست؛ حالا اگه شما دوست دارین اختلاف عقیده ها همیشه پابرجا باشه مشکل خودتونه
ضمن اینکه خود من از آلبوم خوشبختی که حمید عسکری تغییر رویه داد و از قالب تقلیدی اومد بیرون از طرفداراش شدم

99.174.217.204
دوشنبه 12 مرداد 1394 - 12:54
نوید ر

در مورد حمید عسکری: اولین آلبومش به اسم آلبوم جدید شادمهر اومد بیرون و خیلیها به تقلید حمید عسکری اعتراض کردن. اما واکنش حمیدخان این بود: آلبوم من بعد از آلبوم بنیامین 85پرفروشترین بود. همین حالا دوتا سینگل از شادمهر توو اینترنت هست-سبب و رسیدی- کدومشون بیشتر شنیده شده؟؟ آلبوم من یا اون دوتا آهنگ؟؟ بعد از اونهم حمید عسکری هر عکسی که منتشر کرد کاملا" تقلید از ژستهای شادمهر بود. آلبوم دوم حمید و بخصوص سرکاستیش که تقلید از بنیامین بود و حمید خان با اعتماد به نفس خاصی گفت که این بنیامینه که از من تقلید می کنه!!
حالا اینکه چی شد رابطه ی جناب بحرینی با فریدون و حمید عسکری گرم شده رو باید راجع به کوتاه اومدن اونها از مواضعشون دونست. کما اینکه قرار نیست همه ی آدمها همیشه با هم بد باشن.
درضمن من با آلبوم چهارم حمید عس.ری و ب خاطر اینکه کامل از اون تقلید کاریش اومد بیرون طرفدارش شدم

250.106.215.47
پنجشنبه 15 مرداد 1394 - 05:00
سردار

آقا نوید میشه بگی چجوری الان با شادمهر فرق داره و راهشو جدا کرده؟!!!
رنگ صداش دیگه مثل شادمهر نیست و الکی صدارو تو دماغ نمیده که شادمهری بشه؟!
رو تکنیکش کار کرده که مثلا تحریرای بهتری بده یا هنوز همون صدای خام قدیمه و...
لااقل این شهامت رو داره که توی یه برنامه تلویزیونی اومد گفت من خواننده نیستم!
ولی شما ول نمیکنید کاسه های داغتر از آشهای از این خوانندگان استاد و همه چی بلد!!

75.33.167.6
پنجشنبه 15 مرداد 1394 - 05:03
سردار

البته اینم بگم ک ایشون دست کم یک استایل خوبی توی ملودیداره ولی سایر کپیها مثل جلیلی/احمدوند/لهراسبی/یگانه و .... همینم ندارن.باز ایشون کارشو درستتر اجام میده.

126.53.23.160
یکشنبه 11 مرداد 1394 - 23:55

کارت درسته اقای بحرینی

دوشنبه 12 مرداد 1394 - 01:53

آقای بحرینی عزیز ناراحت نشیا!!! ولی اون مورد دومی که بهش اشاره کردید دقیقا مصداق بارزش خودتونید!! سندشم کاملا قابل دسترس! که تو همون مصاحبه با موسیقی ما که دوستمون آقا احسان هم بهش اشاره کردن خیلی واضح فریاد زدید!!(به قول خودتون!) من پرکارترینم!!
کاش اینقدر که به حرف زدن علاقه داشتین قدری عمل داشتید تا الآن با انبوهی ترانه ونبود حتی یه کار ماندگار جز بازنده های ترانه نویسی نباشید!!

دوشنبه 12 مرداد 1394 - 01:59

صحبت های افشین یداللهی خیلی خوبه ولی الحق والانصاف بعضی از نقدا توهینه بعضی هم مغرضانه ست،
جلوی چنین نقدهایی باید ایستاد و نباید سکوت کرد
مثلا بی واژه ی اصفهانی که تو همین سایت کوبیده شد،
آیا سکوت درسته؟؟؟؟؟؟

دوشنبه 12 مرداد 1394 - 04:59

#حرف‌های حساب از سهراب پورناظری#!
درست زدی د توی خال!!
داستان اینه که این اقایون مسوولین(!!)کارهای پاپ سطحی رو حمایت میکنن مجوز کنسرت/آلبوم/تلویزیون و... ولی هنرمندان ملی و خصوصا سنتیمون رو تخطعه میکنن!!!!!
امثال استاد شجریان/کلهر یا همای که تفکر و حرف برای گفتن دارند تعطیل میشن اما کم ارزشها حمایت!این معنی همون جایی که به صرفه نباشه غرب زدگی رو قبول ندارن!!!
هر چند ارزش موسیقی غرب هزار برابر این موزیک شتر گاو پلنگ امروز موسیی ماست بحرینی عزیز!!

دوشنبه 12 مرداد 1394 - 07:43

لوگوی پنجره هم زرده

طراحش میدونسته این لوگو قراره واسه چه مطالبی استفاده شه.

دوشنبه 12 مرداد 1394 - 12:55

سلام .
نقد بسیار معقوله ی زیباییست و کسی که نقد پذیر است به شدت آدمی معقولی میباشد.
اما اگر نقد آرام و با استدلال و فکری باشد، واقعن باید پایش نشست، حرف زد، نقد کرد، نقد شد، و به نتیجه رسید. نقدی که از سر تنفر ، لجبازی، بد بینی ، و به ویژه حسادت، باشد، حتی اگر هم درست باشد از پایه رد است !
دکتر افشین، حرفهایش زیبا بوده... و به امید نقدهای خوب و سازنده ، نه مخرب.

بی شک ، موسیقی یک فیلم، چه تیتراژ ، چه موسیقی متن، تاثیر بسیار زیادی در یک اثر تصویری دارد که تحت هیچ شرایطی نمیشود کتمانش کرد.
متاسفانه مدتهاست دیگر رضا یزدانی گوش نمیدم، فقط در حد گذری چون به شدت افت کرده. اما این تیتراژ این سریال را حتمن گوش خاهم داد. هیچ وقت یادم نخاهد رفت، رضا یزدانی خالقی اثری چون " مرگ تدریجی یک رویا " بوده است. البته با اسطوره ای به نام " هماین فر "
و اما علی رضا قربانی... صد در صد همینطوری است که شما میگویید.

یک نمومنه بارز " بنیامین بهادری " است. بنیامین بهادری باید بین هر آلبومش دو سه سالی به طول انجامد، و طی این سالها با تک آهنگها، طرفدارانش را مجذوب کنند. مثل " اصلن صداش کردی " " عشق احساسه "و و و... آلبومش ضعیف بود. و دلیلش پرکاری اش است .
به قول شما، پرکاری معیار خوبی نیست اصلن !
ترانه میتواند در عین استفاده از کلامت ساده، زیبا باشد. اما مهم چیدن کنار هم است و درست چیدن. مدتهای زیادی است، آلبوم های مجازی که گوش میدهم، ترانه هایشان کم جذب میکند آدم را، مثلن آلبوم حمید عسگری، همان تراک ، من که طرفدار تو ام ، تا جایی که یادم هست، ترانه اش فرق داشت.
آلبوم محسن یگانه که جاهای زیادی راجب ترانه هایش بحث شد، تراک دیوار ، تراک نگاه ، تراکهای حاوی ترانه ی فوق العاده ای هستند و و و
بگذار در بوق و کرنا کنند که پرکارند و نقد نپذیرند و جیبشان پر پول شود، مهم ماندگاریست، که خیلی سخت نصیب کسی خاهد شد .

از این قضیه خوشحالم. شما دغده ای زیبا دارید . حفظ آبروی یک هنرمند بی شک مردمی.که یکی از بدرودهای بزرگ تاریخ را رقم زد. بنده، برای اولین اعلام خاهم کرد، برای اولین بار، این آلبوم را دانلود خاهم کرد از سایتهای آزاد و کوچکترین هزینه ای بابت این آلبوم نخاهم داد ! چون مرتضی پاشایی فقط و فقط ماکت این آلبوم را ساخته و هیچ وقت تمام این آلبوم تاییدش نخاهد بوده باشد !!!
حیف... این ها آقای بحرینی، وای اگر غم نان بگذارد، نیست... اینها... حیف...

دو سال پیش، در برنامه ی آکادمی موسیقی گوگوش، بزرگی رو دعوت کرده بودند، که متاسفم برای خودم که اسم این بزرگ یادم نیست، از شرکت کننده ها، فکر کنم " امیر حسین " بود، که گریه اش گرفت. از او پرسیدند چرا ؟! گفت اگر الان به تمام جوانان بگویید گیتار فلان آهنگ مایکل جکسون را کی زده، میدادند... اما اگر بگوییم این بزرگ چه کسی است، معدود کسانی هستند که ایشون رو به جا بیارند...
متاسفانه همین است که آقای پور ناظری فرموده اند.
و تنها راهش، آموزش است... اما اگر کسی دلش میسوزد، آموزش و فرهنگ سازی کم هزینه انجام دهد ! نه برای آموزش بخاهد راست ِ تمام فرهنگ پول بگیرد !

مجدد سپاس و معذرت.

دوشنبه 12 مرداد 1394 - 13:50

در باره صحبت های سهراب پورناظری:
به قول سالار عقیلی :«موسیقی سنتی در گذشته هم مخاطب خاص داشت و فقط کاخ نشینان به این موسیقی گوش میگردند و حالا هم نباید انتظار داشت مثل موسیقی پاپ فراگیر بشه »ولی اینکه ساز های ایرانی فراموش بشن واقعا بد و خطر ناکه به نظرم اگه نتظیم کننده های پاپ از ساز های ایرانی برای ساز بندی استفاده کنند ارتباط مخاطب با موسیقی اصیل ایرانی حفظ میشه

سه شنبه 13 مرداد 1394 - 00:25

درود بر علی بحرینی عزیز که جز به جز نوشته هاشون انقد خواندنی هستن که وقتی تموم میشن چشمام رو از رو مانیتور بر میدارم . علی بحرینی حرف دوگانه ای نزدن درباره ی پرکاری اونا که نقد کردن دوباره برگردن با دقت بخونن .
پرکار هستن ولی کاراشون تاثیر گذار نمونه ی بارزش
محمد علیزاده با جز تو علی بحرینی به اوج رسید و حالا با ترانه های مهرزاد امیرخانی داره خودشو پایین میکشه
غیر معمولی محسن چاوشی یکی از بهترین انتخابهای محسن چاوشی بوده .
تازگیا بابک جهانبخش
و حتی همکاری مشترک با مرحوم مرتضی پاشایی که به نظر من ترانه ی علی بحرینی یک سر و گردن بالاتر از مهرزاد امیرخانیه
خوشبختی حمید عسکری
و...... این کارا هیچکدوم از ذهنمون پاک نمیشه .
این یعنی پرکار باشی و موندگارم باشی.

سه شنبه 13 مرداد 1394 - 01:43
یک کاربر سایت موسیقی ما

محسن چاوشی یکی از سطحی ترین شعرایی که اجرا کرده همین غیر معمولی بوده ازنظر من حتی ضعیف ترین و ساده ترین
و اصلا به سبک چاوشی نمیاد این مدل شعرا انگار تحت فشار بوده برای اجرای این ترانه...

195.105.27.109
سه شنبه 13 مرداد 1394 - 12:40
حسن عاشق چاوشی

اتفاقا یکی از اشتباهات محسن چاوشی همون ترک بود به شدت ترانه سطحی

119.15.10.51
سه شنبه 13 مرداد 1394 - 18:04
فهیمه وجدانی

به این دوستان پیگیر چه نفعی میرسه که آنقدر آقای بحرینی رو مورد نقد قرار بدن ؟

مثلا چه فشاری باعث شده یک نفر چو محسن چاووشی ترانه ای از ایشون رو اجرا کنه ؟ گیوتین گذاشتن زیر گلوشون ؟
شما دیگه مرزهای هواداری رو طوری جابجا کردین که رسما دارین به فرد توهین میکنین دیگه
یعنی به عشقتون میگین که متوجه نیست چه کاری رو باید انجام بده و چه کاری رو نه ؟
یعنی فهم و درک شما از یه هنرمند بیشتره ؟؟؟؟؟
واقعا متاسفم برای این اندازه قدرت استدلالتون ... اصلا این ترانه ضعیف ترین کار ، با تکرار هر هفتگی این موضوع چی رو میخواین ثابت کنین شما دو نفر (شایدم یک نفر با دو اسم) ؟
کسی برایتان دست نخواهد زد مطمئن باشید دوستان

196.82.177.37
سه شنبه 13 مرداد 1394 - 22:22
حسن عاشق چاوشی

ابجی ریلکس ریلکس ریلکس تر
اولا من با این اسمم فقط
دما دوستمون گفته بهترین انتخابای محسن که به شدت اشتباهه ..
کارنامه این اقای با مجلات زردش هم مشخصِ

71.17.183.72
پنجشنبه 15 مرداد 1394 - 12:29
احمد

خانوم وجدانی عزیز 2 تا خواهش ازتون دارم: 1- همه هواداری چاووشی رو به یک چشم نبینین 2- اینکه فکر میکنم نیازی نیست شما دهن به دهن افرادی بشین که از موسیقی فقط گوش کردن آهنگ و از طرفداری فقط توهین به مخالفین رو بلد هستن.......در ضمن فکر میکنم شخصیت آقای بحرینی انقدر والا هست و تقریبا" همه اهالی موسیقی ایشون رو به عنوان یه هنرمند با شخصیت و رک دوست دارن و با این حرفا از ارزشهای استاد کاسته نمیشه...

97.234.178.215

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود از ثبت در «گینس» و تهاجم فرهنگی تا علیرضا قربانی، رضا یزدانی، مرتضی پاشایی و کمی هم اخلاق! | موسیقی ما